Min skummer gik amok

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Syipxx
Copepod
Copepod
Reactions: 0
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2011

Min skummer gik amok

Indlæg af Syipxx »

Hej derude fedt forum :O)

Mit spørgsmål gå på min skummer jeg sidder her i sofaen og lige pludselig løber vandet i min skummeren med godt tryk over, den har kørt en uges tid men har justeret på den nogle gange men ik de sidste 5 timer, jeg er bange for at den vil lave nummeret igen når jeg ikke er hjemme, tror en del af vandet vil lande på gulvet :(

Med venlig hilsen martin
Vedhæftede filer
Har ikke navnet på skummeren men den tager luft ind med pumpen
Har ikke navnet på skummeren men den tager luft ind med pumpen
mic jensen
Palet kirurg
Palet kirurg
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: holstebro

Re: Min skummer gik amok

Indlæg af mic jensen »

hvis vandstanden lige pludselig er blevet højere kan det ske,har prøvet det samme da min osmolator blev ved med at fylde vand på ca 2cm højere en den skulle..
Syipxx
Copepod
Copepod
14

Indlæg af Syipxx »

Hej Mic tak for dit svar :o) det bare mærkeligt at den lige pludselig gjorde det af sig selv jeg har ikke tilført noget vand eller noget til akvariet, men tænkte måske at luft tilgangen var blevet stoppet på en eller anden måde tror jeg sætter den et sted hvor der ik er rissi for vand spil på gulvet :o)
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

Syipxx skrev:Hej Mic tak for dit svar :o) det bare mærkeligt at den lige pludselig gjorde det af sig selv jeg har ikke tilført noget vand eller noget til akvariet, men tænkte måske at luft tilgangen var blevet stoppet på en eller anden måde tror jeg sætter den et sted hvor der ik er rissi for vand spil på gulvet :o)
du kan også bore et lille hul i toppen af skummerkoppen, og montere en luftslange, der leder tilbage til akvariet - just in case... :wink:
100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
skod
Dragefisk
Dragefisk
16
Postnummer: 9440 Aabybro
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Birkelse, Aabybro
Kontakt:

Indlæg af skod »

bare en tanke, du har ikke stoppet filtervat i baljen? Min skummer går helt amok hvis jeg bruger det, selv i små mængder........
Mvh. Gert Skjølstrup
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
Syipxx
Copepod
Copepod
14

Indlæg af Syipxx »

der er faktisk et lille hul i koppen :o) men det har jeg så stoppet til nu få ikke at det beskidte vand drypper tilbage i baljen, men god ide det må jeg få lavet men mon den kan følge med hvis den bliver ved at skubbe vand op ? jeg er heller ikke så glad få jeg skal slukke skummeren :o( men værst case kan den vil kun tømme sumpen, men tak for det Jesper :o)

Ingen filtervat Gert kun sort grov filter i ;o)
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
20

hvis du har plads i dit overløb, kan du jo lade slangen løbe i en ½ l cola flaske - det ser ud til at en sådan godt kan klemmes ned i overløbet....
100 *100 * 50 cm cube
Syipxx
Copepod
Copepod
14

Indlæg af Syipxx »

Ja super ide sådan en kan jeg godt få klemt ned :o) den må jeg lave i morgen når jeg har købt noget lim, vil det ik være en rigtig dårlig ide at slukke skummeren natten over ? det har været i gang en uges tid og en del brune alger.
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
20

Syipxx skrev:Ja super ide sådan en kan jeg godt få klemt ned :o) den må jeg lave i morgen når jeg har købt noget lim, vil det ik være en rigtig dårlig ide at slukke skummeren natten over ? det har været i gang en uges tid og en del brune alger.
Tjo... men spørgsmålet er, om ikke det er en endnu dårligere idé at skulle tørre vand op fra gulvet. :wink:

- du behøver ikke lim. Bor hullet så luftslangen kun lige præcist kan presses igennem. Jeg har selv det samme system på mit setup. :h
100 *100 * 50 cm cube
Syipxx
Copepod
Copepod
14

Indlæg af Syipxx »

Hehe ja det jo lige det :o) jeg har lavet hullet lidt større så sætter jeg en slange i, i morgen.
Tak for hjælpen Jesper det super:o)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"