Fluval egde nano som saltvands!

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
DHansen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
14
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Nordjylland

Fluval egde nano som saltvands!

Indlæg af DHansen »

Hey folkens!

Jeg har længe gået og gerne vil i gang med et saltvands akvarie og nu skal det så være!
Jeg har tænkt mig at det skal være et Fluval edge nano (Har set flere billeder og artikler her på forumet) og det er lige præcis det behov jeg har, og søger!

Da jeg er ny på området vil jeg gerne spørge folk om hjælp :)
Vil meget gerne vide hvad for noget udstyr jeg skal starte med, altså pumpe, skummer osv. og evt om nogle ting ikke er nødvendige i et nano reef.

Håber at folk vil hjælpe mig med mit lille projekt!

MVH den nye fisk i havet! :)
//DHansen
THC
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 2800 Kongens Lyngby
Saltvand siden?: 2009

Re: Fluval egde nano som saltvands!

Indlæg af THC »

Nu har jeg selv fluval edge. Dog har jeg ikke haft tid til at køre optimalt, men det kører da.

De fleste jeg har set med skummer har måtte skære i låget, jeg har valgt at skulle montere en sump, men jeg er lige lidt langsom om at komme i gang.

Du skal have en lille pumpe, en hydor koralia ville være et godt bud. Du skal sørge for at have tålmodighed parat når du skal starte det, det kræver lang indkøringstid.

Udover det skal du overveje om du bør starte med et større akvarie, de er nemmere at holde stabile med vandværdier. Læs tråden der hedder fluval edge update. Der står mange gode ting.
DHansen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
14
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af DHansen »

okay jeg siger tak for svaret :)

Tålmodighed har jeg masser af, har det bedst når tingene tager lidt tid så det bliver intet problem! og har heldigvis også det tekniske snilde som skal til for at ombygge det og sådan :)
//DHansen
THC
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 2800 Kongens Lyngby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af THC »

Jamen så er du jo rustet med nogle af de vigtigste ting.

Jeg faldt også selv for fluval edge, det er jo et flot akvarie. Bare sørg for at der er helt styr på dine værdier før du kommer noget i, og du skal ikke kunne regne med at holde vanskelige koraller, da lyset jo aldrig kan blive helt optimalt i sådan et akvarie, hvis man skal beholde det skjult.
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"