CoralCraft.UK?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions: 0
19
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Svendborg

CoralCraft.UK?

Indlæg af Hr. C »

Hej
Jeg er på "vippen" til at investere i 2 stk Pacific Sun 200W anniversary udgaven.
Har haft en dialog med "CoralCraft.UK" angående disse lamper, da det umiddelbart var der jeg kunne spare mest på disse dyre lamper.
Kan få dem leveret på adressen + datakabel, 1 master og 1 slave lampe for : 1.822 euro ca. 13.586,- dkr-

Er der nogen herinde som har handlet med Coralcraft? http://www.coralcraftuk.yolasite.com
Han vil helst handle via PAyPal. Først blev jeg lidt mistænksom, hvor efter jeg lavede et kontrolopkald :wink: til nummeret på deres/hans hjemmeside. Det var rent faktisk ham jeg talte med, som også havde skrevet frem og tilbage med mig ang. priser, lysmængder etc.
Lød til han vidste noget om sagerne, så jeg mener han er troværdig nok.
Ville i turde handle med ham?
Med venlig hilsen
Nicolaj
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 364
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: CoralCraft.UK?

Indlæg af nielsk »

Når man handler så dyre ting ville jeg købe dem i DK. Jeg har lige købt sådan et par i Saltvandsbutikken i Galten. Martin er klart til at snakke priser med hvis du køber andet.

Jeg fik dem under den pris du skriver!
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

et tip.

har man en ghl computer, kan man få et modul der gør man kan styre lamperne med ens ghl computer. I så fald behøver man kun 2x slave ;)
spdiving

Indlæg af spdiving »

Det fatter jeg ikke noget af. Kigger man på Pacific Sun Lamperne står der de er GHL redy. Moby snakkede om at de bare satte et mondul i master lampen også kunne man styre dem via GHL computeren istedet for sin PC eller Iphone når de er kommet så langt :sneaky2:

Steen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

da jeg skulle have min forhørte jeg om den lampe, og fik afvide den ikke vil kunne det samme som de "rigtige" det var utroligt svært at få info omkring lampen. GHL kendte ikke noget til den, og i polen var de meget tavse. Så endte med at bestille en alm master. GHL har siden udsendt denne der gør du kan styre dem, det kræver dog du har en slave, så nu har jeg en master, og ville enlig helst have haft en slave.

Så er der nogle der vil bytte en 200w slave, for min master høre jeg gerne fra jer, for vil gerne have min over på min ghl.

http://www.aquariumcomputer.com/System_ ... trol4.html

angående ghl ready lamperne, er der vist nogle isues med dem:

"GHL Ready version has some minor bug, that cause not all functions working properly" sikkert noget der skal rettes i firmware.
spdiving

Indlæg af spdiving »

Der kan man sgu bare se...Tak for svaret.

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvorfor var du mistænkelig over at han helst vil handle via paypal??
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

Da jeg købte mit udstyr i Tyskland fik jeg at vide at Visa tager 4% af købesummen.

Det kunne tænkes at det var derfor at han helst vil bruge Paypal. De tager sikkert også nogle penge for det, men sikkert ikke 4%.

/Morten N
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
21

Indlæg af Carsten »

Gzus.dk skrev:Da jeg købte mit udstyr i Tyskland fik jeg at vide at Visa tager 4% af købesummen.

Det kunne tænkes at det var derfor at han helst vil bruge Paypal. De tager sikkert også nogle penge for det, men sikkert ikke 4%.

/Morten N
Det er jeg med på, men det var mere hvorfor Hr.C var mistænkelig over for det.
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Køb dem i DK.....hvis du får problemer er det meget dyrt at sende til Polen eller UK.....er sikker på at du kan forhandle en pris som næsten matcher hos en dansk forhandler.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Hr. C
Foxface
Foxface
19

Indlæg af Hr. C »

Carsten skrev:Hvorfor var du mistænkelig over at han helst vil handle via paypal??
Tja Carsten, jeg synes der har været rigtig meget skriveri her på det sidste om folk som er blevet snydt pga. transaktioner via Paypal.
Det skal dog siges at CoralCraft virker troværdig, særlig efter min samtale med ham...
Med venlig hilsen
Nicolaj
Hr. C
Foxface
Foxface
19

Indlæg af Hr. C »

leifkrarup skrev:Køb dem i DK.....hvis du får problemer er det meget dyrt at sende til Polen eller UK.....er sikker på at du kan forhandle en pris som næsten matcher hos en dansk forhandler.
Hej Leif
Det endte det så også med, jeg har netop lagt en ordre v. Saltvandsbutikken, til en fornuftig pris...
Det giver lidt mere ro i sindet, at det foregår v. en dansk forhandler trods alt! :be:

Nu håber jeg blot at de kan matche mine 2 Lumenarc 400 W HQI´er...
Med venlig hilsen
Nicolaj
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Indlæg af bhjensen »

Min mening:
Køb ved danske forhandlere, hvis det er muligt.
Der er mange seriøse af dem, og det er noget nemmere hvis der skulle opstå problemer.
- og så støtter vi jo også den danske saltvandsbranche til alles fordele.
Gider ikke spare et nogle €€ ved at handle i udlandet.
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Ok, så kører diskussionen omkring danske og udenlandske forhandlere igen.....
Hvis en udenlandsk forhandler kan sælge varen til en given pris (selvfølgelig inkluderet fragt o.l.) må en dansk forhandler kunne sælge den for samme pris.

... kan han ikke det, selvfølgelig indenfor en rimelig difference (jeg gider ikke bøvlet for at spare nogle få kr), går salget til den udenlandske sælger i min verden.

Nej, det er ikke særligt solidarisk men jeg gider ikke betale for, at en dansk forhandler skummer mere af fløden.
Vi lever i en globaliseret verden og det må forhandlerne også forholde sig til og lade være med at pive.

/Kim
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Indlæg af bhjensen »

Nolan skrev:Ok, så kører diskussionen omkring danske og udenlandske forhandlere igen.....
Hvis en udenlandsk forhandler kan sælge varen til en given pris (selvfølgelig inkluderet fragt o.l.) må en dansk forhandler kunne sælge den for samme pris.

... kan han ikke det, selvfølgelig indenfor en rimelig difference (jeg gider ikke bøvlet for at spare nogle få kr), går salget til den udenlandske sælger i min verden.

Nej, det er ikke særligt solidarisk men jeg gider ikke betale for, at en dansk forhandler skummer mere af fløden.
Vi lever i en globaliseret verden og det må forhandlerne også forholde sig til og lade være med at pive.

/Kim
Jeg er da på sin vis enig med dig.
Synes blot ofte man støder på samlede priser fra udlandet, der sagtens kan matches af danske forhandlere (inden for en bagatelgrænse) - måske efter en lille forhandling.
Jeg er da stødt på flere "skaffevarer" der nærmest var billigere end ved køb i udlandet - og så handler jeg dansk :y
Der kan selvfølgelig findes produkter som kun kan skaffes fra udlandet...
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Hvor er man bange for at handle over paypal? Det burde da være det mest sikre!?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
21

Indlæg af Carsten »

De danske forhandlere er ved at have lært lektien. Hvis de vil sælge må de matche prisen.
Men sådan var det ikke for år tilbage. De virkede det som om forhandlerene var helt ligeglade med os. År efter at f.eks T5 lysrør kom frem i Tyskland,
var det overhovedet ikke til at fremskaffe i Dk. Først da de store lampe mærker begyndte kun at bruge T5 begyndte det så småt.
Tidligere var det også umuligt at få andet end Aquamedic og Deltec skummere i landet. fordi alle -de få- forhandlere fik deres varer fra de samme 2 grossister. Men sådan er det heldigvis ikke mere
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"