Rejer gemmer sig.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Rejer gemmer sig.
Vores dannebrogsrejer gemmer sig. Vi ser dem stort set aldrig.
De sidder omme bag stenene og kommer kun frem, når der er mad i farvandet - og så sætter de sig bare lige over min spray-bar, da maden kommer her forbi pga. cirkulationen, hvis det ikke bliver ædt på den første gang rundt.
Er det normalt og hvis ikke....., hvad gør jeg for at se mere til dem ?
Mvh
Kim
De sidder omme bag stenene og kommer kun frem, når der er mad i farvandet - og så sætter de sig bare lige over min spray-bar, da maden kommer her forbi pga. cirkulationen, hvis det ikke bliver ædt på den første gang rundt.
Er det normalt og hvis ikke....., hvad gør jeg for at se mere til dem ?
Mvh
Kim
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
Mine 2 er også altid fremme og meget aktive.
Prøv at håndfodre dem et stykke tid og holde maden lidt tid mellem fingrene mens de sidder på hånden og æder. Det har jeg gjort med det resultat at hver gang nogen nærmer sig akvariet kommer de frem for at kigge efter føde...
Alm. kogte rejestykker er fremragende til formålet.
Prøv at håndfodre dem et stykke tid og holde maden lidt tid mellem fingrene mens de sidder på hånden og æder. Det har jeg gjort med det resultat at hver gang nogen nærmer sig akvariet kommer de frem for at kigge efter føde...
Alm. kogte rejestykker er fremragende til formålet.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
Mathias_C skrev:Hva så med Kim han har mere end en så kan det jo ikk være årsagen i hvert falde for ham...!

Jep - vi har to.
Jeg tror jeg forsøger at lokke dem frem med en reje og håndfodring....
Jeg satte mig i øvrigt foran baljen i nat - i det svage blå LED lys sad de begge øverst på hver deres sten og hyggede sig med at gufle pods ?
Anede ikke, at de gik efter smådyr.
Nå, så blev man så meget klogere....

Det ser forresten ret fedt ud, at pods'ene reflekterer det blå lys - man kan rigtigt se, hvor mange der er af dem.
Mvh
Kim