uimodståeligt foder til Acanthurus lineatus?
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
uimodståeligt foder til Acanthurus lineatus?
Hej
Vi har for ca 1½ måned siden anskaffet os en lille Acanthurus lineatus. Den har aldrig haft hvide pletter og er faldet rigtig godt til i baljen.
Den har fra starten af levet af de mikro alger som gror på stenene. Grundet nogle nyindkøbte døde sten kom der lidt ekstra alger at græsse. Problemet opstår nu hvor algerne er kraftigt på retur. Vi kan ikke få den til at spise noget af det foder den bliver tilbudt. Har prøvet mysis, muslingestykker, rød lilla og grøn noritang flagefoder samt granulat.
Er der nogen som har erfaring med denne pragtfulde fisk. Den er i god fodderstand indtil vidre.
MVH
Pia og Jesper
Vi har for ca 1½ måned siden anskaffet os en lille Acanthurus lineatus. Den har aldrig haft hvide pletter og er faldet rigtig godt til i baljen.
Den har fra starten af levet af de mikro alger som gror på stenene. Grundet nogle nyindkøbte døde sten kom der lidt ekstra alger at græsse. Problemet opstår nu hvor algerne er kraftigt på retur. Vi kan ikke få den til at spise noget af det foder den bliver tilbudt. Har prøvet mysis, muslingestykker, rød lilla og grøn noritang flagefoder samt granulat.
Er der nogen som har erfaring med denne pragtfulde fisk. Den er i god fodderstand indtil vidre.
MVH
Pia og Jesper
- Esben
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 1999
Re: uimodståeligt foder til Acanthurus lineatus?
Jeg bruger granulat fra Ocean Nutrition. Det vil den godt spise her. Det har den spist fra dag 3.
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
MarinePlankton
http://www.ribezoocenter.dk/marineplank ... -6984.html
Det tager 99,9% af alle fisk.
Dertil kan du prøve fx. GarlicGuard - konc. hvidløg. Det fremmer ædelysten ved mange fisk. Når jeg bruger hvidløg, opfører mine fisk sig nærmest som piratfisk.
Dertil kan du prøve fx. GarlicGuard - konc. hvidløg. Det fremmer ædelysten ved mange fisk. Når jeg bruger hvidløg, opfører mine fisk sig nærmest som piratfisk.
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
En big mac menu tager 99 % også
SPS : Stability provides succes
- Esben
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 1999
Skal måske også lige sige at Ocean Nutrition stinker af hvidløg 

Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Blander du selv hvidløg i foderet?TorbenC skrev:MarinePlankton
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Takker mange gange for svarene. Må ud og have fat i noget MarinePlankton og Ocean Nutrition
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Ja - i form af GarlicGuard ( det er let at have med at gøre, og er drøj )MMartin skrev:Blander du selv hvidløg i foderet?TorbenC skrev:MarinePlankton
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: jylland
Jeg har haft success med at få min lineatus til at spise alt på nær frostfoder. Det gjorde jeg ved at sætte fiskefælden i akvariet og fodre gennem den i 14 dage. Det fik min lineatus til at spise alt foder minus frost.
Desværre døde den i forbindelse med at jeg satte en nigricans ind som også døde, så et godt eksempel på at man skal være forsigtig med hvor man køber sine fisk.
Karl
Desværre døde den i forbindelse med at jeg satte en nigricans ind som også døde, så et godt eksempel på at man skal være forsigtig med hvor man køber sine fisk.
Karl
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: jylland
Enig.
Nu var det sådan at min linatus fra starten af godt ville spise noritang fra en sten, så den var sådan set vældig nem. Men i forbindelse med at jeg skulle fange en palet så fodrede jeg i fælden og deved begyndte den som sagt at spise alt på nær frost.
Den var i meget fin stand da jeg satte en nigricans til, men desværre.
Karl
Nu var det sådan at min linatus fra starten af godt ville spise noritang fra en sten, så den var sådan set vældig nem. Men i forbindelse med at jeg skulle fange en palet så fodrede jeg i fælden og deved begyndte den som sagt at spise alt på nær frost.
Den var i meget fin stand da jeg satte en nigricans til, men desværre.
Karl
- christianlober
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2008
Er der et link til "granulat fra Ocean Nutrition". Kan ikke finde ud af om det er frost foder eller tørfoder og hvem der har det. Er det Ocean Nutrition formula 1?