Målt med Decibel Meter til iPhone. Holdt op i mod min fars prof. dB måler til ~3500,- beregnet til Hifi måler iPhonen 3dB for meget. Så 60-70dB siger skummeren. Det er simpelthen ikke i orden, og det er vel at mærke med den nye pumpe modtaget i formiddags.
Jeg mailer videoen til Grotech, og beder om en helt ny skummer, hvor pumpen er TESTET inden afsendelse. Vil de ikke det, ryger skummeren retur, og jeg finder mig noget andet. Det her gider jeg ikke høre på længere
pederrevnørd skrev:puhua, jeg ville gå amok hvis jeg skulle høre på det hele tiden.
Håber det lykkes for dig. Jeg bleb helt irriteret af blot at høre det via pc
Lyden er selvfølgelig en smule forstærket på en optagelse, men det er bestemt ikke småting vi snakker om.
Jeg er ved at maile videoen til tyskland nu, så han selv kan bedømme om det virkelig kan være rigtigt.
Langtoft skrev:okay jeg kan da se at det er måske ikke den man skal have. eller er det kun 2000int der er sådan. havde nemlig overvejet at købe 1000int
Det er kun nogle af 2000-modellen, vi har en bruger her inde, og jeg har en bekendt der ikke benytter forumet der har samme model som ikke larmer.
PS-1000INT skulle ikke larme!
super godt.. det er jeg glad for at høre. for blev da helt i tvivl. men nu skal jeg da klart have en. men er det deepocean der er den billigeste med den . eller?
Nu har jeg fået testen den nye tilsendte pumpe og der er ingen forskel overhoved. Så jeg venter på at moby vender tilbage fra ferie og håber jeg kan få pengene tilbage så overvejer at købe en bubbel King istedet så burde man da være ovre de problemer!
Jeg kan næsten ikke tro, at støjniveauet er forskelligt fra pumpe til pumpe så. Min har kørt i en uge nu og er heller ikke specielt sjov at være i stue med(+70db målt i underskabet). Jeg synes ikke støjniveauet har ændret sig, men krydser fingre for, at det bliver lidt bedre efter et par uger mere. Ellers bliver den solgt og jeg køber en Bubble King eller en Vertex.
Hold mig meget gerne opdateret mht., hvad I finder ud af med Moby!
Stefan skrev:Jeg kan næsten ikke tro, at støjniveauet er forskelligt fra pumpe til pumpe så. Min har kørt i en uge nu og er heller ikke specielt sjov at være i stue med(+70db målt i underskabet). Jeg synes ikke støjniveauet har ændret sig, men krydser fingre for, at det bliver lidt bedre efter et par uger mere. Ellers bliver den solgt og jeg køber en Bubble King eller en Vertex.
Hold mig meget gerne opdateret mht., hvad I finder ud af med Moby!
Inde i underskabet ligger min også på +70dB.. Lyder din også mest som om at pumpen nærmest vender på hovedet ned på glasset?
Krydser bare fingre for, at der kan arrangeres noget, så vi ikke alle bliver nødt til at sælge dem privat. Ville sgu være træt af, hvis det skal gå den vej. Men nu må vi se, hvad der sker.
Stefan skrev:Krydser bare fingre for, at der kan arrangeres noget, så vi ikke alle bliver nødt til at sælge dem privat. Ville sgu være træt af, hvis det skal gå den vej. Men nu må vi se, hvad der sker.
Omvendt gør denne tråd også et evt. salg ret svært er jeg bange for
Lige præcis... Men det er jo en fremragende skummer, hvis man har sump i kælderen eller et lydisoleret underskab. Min hiver i hvert fald en del ildelugtende snask ud, på trods af, at jeg ikke har fisk i endnu. Hvis den da bare kunne holde kæft!
Senest rettet af Stefan man 21. mar 2011 21:37, rettet i alt 1 gang.
Stefan skrev:Lige præcis... Men det er jo en fremragende skummer, hvis man har sump i kælderen eller et lydisoleret underskab. Min hiver i hvert fald en del ildelugtende snask ud, på trods af, at jeg ikke har fisk i endnu. Hvis den da bare kunde holde kæft!
Jeg har det på helt samme måde!! Da jeg kørte VSV og hård fodring kunne jeg tømme en halv kop sort ildelugtende og tyktflydende snask ud hver 2. dag. Den er åndssvagt effektiv! På dét punkt, uden tvivl på højde med Bubble King. Men støjmæssigt, på højde med noget til 150,-
Stefan skrev:Ellers må vi lave en happening, hvor vi hopper på dem og efterfølgende smider dem ud fra et højhus!
ttkthomsen -> Nej, har også købt min hos DeepOcean.
Jeg har været lidt i dialog med Moby, og generet ham på sin ferie gennem de sidste par dages tid, og ved at han tager affære når han kommer hjem. Han virker ikke selv begejstret over at læse at vi er flere der har samme model skummer, og samme ufattelige støjniveau, og at de nye pumper Tonning og mig har modtaget ikke hjælper det mindste overhovedet.
Det er jo et produkt der skiltes med 100 gange online og på kassen af det skal være stille! Selv en døv ville jo ligge søvnløs
Stefan skrev:Ellers må vi lave en happening, hvor vi hopper på dem og efterfølgende smider dem ud fra et højhus!
ttkthomsen -> Nej, har også købt min hos DeepOcean.
Jeg har været lidt i dialog med Moby, og generet ham på sin ferie gennem de sidste par dages tid, og ved at han tager affære når han kommer hjem. Han virker ikke selv begejstret over at læse at vi er flere der har samme model skummer, og samme ufattelige støjniveau, og at de nye pumper Tonning og mig har modtaget ikke hjælper det mindste overhovedet.
Det er jo et produkt der skiltes med 100 gange online og på kassen af det skal være stille! Selv en døv ville jo ligge søvnløs
Ja jeg har også talt med Moby og han har lovet at tage affære når han kommer hjem fra ferie så det skal nok gå. Ind til da er det på med høreværnet hvilket jo i sig selv ikke kun er negativ da høreværnet også sortere en del af alt brokkeriet, konen kommer med over at skummer larme, fra.
Senest rettet af ttkthomsen man 21. mar 2011 21:54, rettet i alt 1 gang.