Pacific Sun Software Programmering af LED.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
spdiving
Reactions:

Pacific Sun Software Programmering af LED.

Indlæg af spdiving »

Som overskriften lyder vil jeg gerne lære at programere mine lamper. Men jeg ved at der sikkert sider andre der ude der også gerne vil være glade for at få det skåret ud i pap hvordan man gør derfor denne tråd.

Skriv venligst kun i denne tråd hvid det handler om Pacific Sun LED.

Til at starte med vil jeg lige forklage kort hvor dan man tilslutter sine lamper.

1. Start bluetooth på din pc.
2. Ved uret finder du bluetooth ikonet højere klik på denne. Åben "vis bluetooth enheder"
3. Ny rude kommer frem. Klik på "Tilføj en enhed" en ny rude kommer frem og skulle gerne finde Pacific Sun LED.
4. Dobbel klik på "Pacific Sun LED"
5. Vælg "Angiv enhedens pardannelseskode" Skriv: 1234 og klik på næste.

Den finder nu lamperne og instalere softwaret til enheden.

6. I ruden hvor du klikkede på "Tilføj en enhed" ser du nu Pacific Sun LED.
7. Dobbel klik på ikonet "Pacific Sun LED" en ny rude åbner "Enskaber for Pacific Sun LED" klik på Hardware. Der kan du se hvilken COM port dine lamper har fået. ( feks. Hos mig COM9 )

Åben Softwaret "Pacific Sun.exe"

1. Klik på "Connection" Vælg den COM port din bluetooth har tildelt dine lamper. Feks COM9 klik der efter på Connect.
Det er vigtigt du vælger den rigtige COM port ellers kan programet ikke finde dine lamper.

Hurtig genemgang af programet.

Date. Her sætter du dato og tid.

Sunrise/Sunset. Her sætter du hvornår lamperne de skal starte op og hvornår de skal slukke samt tiden lamperne skal bruge for at lave sol opgang og sol nedgang.

Power. Her sætter du styrken på lamperne i %. samt hvor mange Kelvin lamperne de skal køre med.

Moonlight. Her sætter man % af blåt lys der skal være tænt om natten. Man kan også her vælge at køre med måne simulation.

Par Table. Her kan du selv programere dine tider manuelt samt hvilken kelvin og blanding af hvide og blå LED.
Der er muglighed for 40 punkter i løbet af dagen.

Maintenance. BRUG IKKE MEMORY ERASE !!! Dette sletter Firmwaret i lampen. ( så vidt jeg har forstået )
Ellers giver de andre vel sig selv.

Er der nogle der har rodet med Par Table og har fundet på noget fedt at køre med. Samt lige ville forklare hvordan det bruges.
Ellers bare fyr nogle guldkorn af Feks. Tiderne som Peder kom med om Hawaii. :GO

Steen
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Pacific Sun Software Programmering af LED.

Indlæg af peder »

Et lille tip:hvis man er i tvivl om kelvin i forhold til % hvid og blå (særlig når man snakker par programmering) kan man hente version ps 322 på deres hjemmeside og bruge den version som vejledning (ikke til programmering). Underligt nok findes den mulighed ikke i de nyere versioner mig bekendt.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Ok....Tak Peder det vil jeg da lige kigge på.

Nu har jeg rodet lidt med PAR Table.

Jeg startede med kun at bruge Sunrise/Sunset for at jeg bedre kunne styre Power så jeg ikke fik brændt mine koraler af nu hvor jeg er oppe på at køre på 80% tænkte jeg nu må det vist være tid til at prøve at ændre lidt i lyset.

Det blå lys køre op først fra 0% til 80%. Når de blå er på 80% begynder de hvide at køre op end til lyset ender på 80% hvid og 80% blå.
Når lyset slukker iaften køre de hvide ned først til 0% og de blå begynder der efter.

Tiderne ser således ud.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Måden at man sætter tiderne på er at man makere den første line.
Hvor efter man sætter start tiden og slut tiden % hvid % blå klikker der efter på "Update Record" efter det kommer tiden til at stå i den første line.
Den næste line der skal start tiden være 1min efter sidste slut tid ellers kan lampen ikke finde ud af det.

Feks. første line ser sådan her ud.

Start 13:00 slut 13:10 80% hvid 80% blå

Den næste line er vigtig.

Start 13:11 slut 13:20 80% hvid 70% blå

Det vil sige at næste start tid IKKE kan hede det samme som sidste slut tid.

Når hele herligheden er kodet med tider klikker man bare på "set" så opdatere man lampen med de nye tider.
Et lille hint klik på "set" når du har lavet nogle liner hvis ikke skal du starte forfra hvis du får klikket på "Probe" da den så bare henter de dataer lampen har i forvejen.

Lidt skod man ikke bare kan lave det hele i en fil og oploade til softwaren lige som det ville være rat at kunne gemme de tider man har proppet ind. Så hvis man ønsker at ændre lidt i tiderne så skal man desvære starte forfra med at side og taste det hele ind.

Steen
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Fandt lige ud af at hvis man har sat "Power" på 80% og bagefter sæter "Par Table" med tider og % hvid og % blå så sætter den % lyset efter hvad man har sat % på under "Power" så lampene de kun kørte på 40% hvid og 40% blå selv om lyset var sat til 80% hvid og 80% blå inde i "Par Table"
Så man skal lige huske at sætte "power" til 100% ellers får man ikke de ønskede % i "Par Table"

Steen
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

peder skrev:Et lille tip:hvis man er i tvivl om kelvin i forhold til % hvid og blå (særlig når man snakker par programmering) kan man hente version ps 322 på deres hjemmeside og bruge den version som vejledning (ikke til programmering). Underligt nok findes den mulighed ikke i de nyere versioner mig bekendt.

Så har jeg kigget lidt på det gamle software.

Så vidt jeg kan se så ser det således ud.

100% hvid 0% blå = 12.000 Kelvin.
100% hvid 50% blå = 14.000 Kelvin.
100% hvid 100% blå = 18.000 Kelvin.
50% hvid 100% blå = 20.000 Kelvin.
0% hvid 100% blå = 24.000 Kelvin.

Steen
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

"Lidt skod man ikke bare kan lave det hele i en fil og oploade til softwaren lige som det ville være rat at kunne gemme de tider man har proppet ind. Så hvis man ønsker at ændre lidt i tiderne så skal man desvære starte forfra med at side og taste det hele ind"

Nej det skal du ikke!!klikker du på "probe" er dine par værdier gemt i hukommelsen!! ;-)
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Ja men kun hvis de er sendt til lampen.

Under programering fik jeg hevet min bluetooth ud og programet Pacific Sun.exe svarede ikke så jeg var nød til at lukke programet ned og da jeg åbnede Pacific Sun.exe var dataerne væk og så kunne jeg starte forfra da jeg ikke havde nået at sende dem til lampen.

Steen
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"