jeg har også et boyu 128 med 150W HQI vil dog også mene at det er MULIGT med lidt justeringer og en snært af tålmodighed at få skummeren til at fungere. husk hvis der også følger nitrat filter med til, at indstille dette korrekt - hertil skal det siges at du skal være opmærksom på at toppen måske ikke er ordentlig tæt så du vil ikke kunne få det til at fungere før du har løst dette problem.
du skal også overveje at købe ekstra powerheads. jeg har 2 stk på 1200 litter hver. hvis ikke, så får du problemer med døde zoner.
dit overløb kan du evt også modificere lidt, så du får toppen af overfladevandet af, og ned i sumpen. der er stor tendens til at det kun er undersiden der kommer ned, dsv at du får en hvid vandfilm på toppen.
i min
sump har jeg placeret det således; set forfra 1kammer til højre, nitrat filter og et lille grov og lille fin filter (renses 1-2 gange ugentligt , 2.kammer
skummer 3kammer levende sten 4.kammer uv og tilbageløbspumpe.
Dit varmelegeme får du sandsynligvis ikke brug for hvis det er Hqi du har. men ellers vent med det og se hvad din temp. kommer til at ligge på. 25 - 26 grader vil være fint.
du self. også velkommen til at kikke forbi. jeg har nok også nogle frags, når du kommer så langt.