Nogle der vil hjælpe?
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
Nogle der vil hjælpe?
Nu gir jeg det sidste chance ellers ryger projektet..
Er der en flink fyr her inde med lidt erfaring og hænderne skuet rigtigt på der vil hjælpe mig med at få lavet et sikkerheds rør i min overløbsboks? Det behøver ikke være noget særligt ? Bare det fungere? De siger cirka 5 procent vand gennem der og resten gennem det nedløb der er i forvejen?
Ved ikke om man bare kan bore et hul og sætte sådan en 25 eller mindre pvc studs på?
Vil gerne bede om hjælp hvis nogen kan og har tid? Da jeg tror det er den eneste løsning på mine problemer?
Betaler gladeligt det , det koster.. Men skal helst være inærheden eller på Sjælland?
Mikas
Tlf 52170999
Er der en flink fyr her inde med lidt erfaring og hænderne skuet rigtigt på der vil hjælpe mig med at få lavet et sikkerheds rør i min overløbsboks? Det behøver ikke være noget særligt ? Bare det fungere? De siger cirka 5 procent vand gennem der og resten gennem det nedløb der er i forvejen?
Ved ikke om man bare kan bore et hul og sætte sådan en 25 eller mindre pvc studs på?
Vil gerne bede om hjælp hvis nogen kan og har tid? Da jeg tror det er den eneste løsning på mine problemer?
Betaler gladeligt det , det koster.. Men skal helst være inærheden eller på Sjælland?
Mikas
Tlf 52170999
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Re: Nogle der vil hjælpe?
Lige lidt info om rørgennemføring:
Du bør bruge sådan en her: http://petsupply.dk/tankgennemfring-25x ... 5mm-p-4263
Den er til rør på 25mm og skal bare spændes fast fra begge sider af det nye hul, hvis du får det lavet...
Den til 25mm rør, kræver et hul på 35mm for at kunne monteres. (Iføgl. Petsupply.dk)
Disse rørgennemføringer fås også til 32mm rør, hvilket jeg tror at du har i din box i forvejen, så måske den størrelse er bedre, den kærver så et hul på 43mm for at kunne monteres... http://petsupply.dk/tankgennemfring-32x ... 3mm-p-4264
(PS: Jeg ved ikke hvad det kræver at bor, for at kunne bore i acryl...)
Du bør bruge sådan en her: http://petsupply.dk/tankgennemfring-25x ... 5mm-p-4263
Den er til rør på 25mm og skal bare spændes fast fra begge sider af det nye hul, hvis du får det lavet...
Den til 25mm rør, kræver et hul på 35mm for at kunne monteres. (Iføgl. Petsupply.dk)
Disse rørgennemføringer fås også til 32mm rør, hvilket jeg tror at du har i din box i forvejen, så måske den størrelse er bedre, den kærver så et hul på 43mm for at kunne monteres... http://petsupply.dk/tankgennemfring-32x ... 3mm-p-4264

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
- AcroFarm DK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Jeg selv eller en medarbejder kommer naturligvis gerne ud og laver det, men har du forsøgt blot at montere en durso? Det skulle umiddelbart fjerne problemet.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]
[/center]
[center]Produktion, opsætning og pasning af saltvandsakvarier...[/center]
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Montere en durso på kun det ene nedløbs rør? Er det ikk kun hvis man har sikkerhedsrør et virker? Bortset fra det vil jeg gerne ha det sikkerhedsrør lige meget hvad så akvariet ikke løber over?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du kan da lave en durso på alle de rør du har.
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ja ja er klar over man kan..
Men folk her inde har alle gange sagt det ikke vil løse mit problem og har fandme spurgt mange gange?
Men hvis jeg får installeret et sikkerheds rør er jeg vel sikker på det hverken løber over og jeg kan få det til at virke som alle andre her inde der bare køre med normalt overløb?
Men folk her inde har alle gange sagt det ikke vil løse mit problem og har fandme spurgt mange gange?
Men hvis jeg får installeret et sikkerheds rør er jeg vel sikker på det hverken løber over og jeg kan få det til at virke som alle andre her inde der bare køre med normalt overløb?
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Når en Durso kan hjælpe på så mange andre larmende overløb, burde det jo også kunne hjælpe på dit?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- AcroFarm DK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
En durso skal monteres på det rør, der definerer vandstanden i overløbet, og dermed er i kontakt med både ludt og vand. Det vil som oftest sige sikkerhedsrøret, men ikke i tilfælde af ét rør.
Ikke at jeg skal forsøge at tale dig fra at lave et ekstra nedløb - dette kan bores med et kopbor til metal og lave omdrejninger - men med en korrekt indrettet sump, vil det kun være vandmængden i returkammeret, der kan pumpes op i akvariet, og disse ganske få liter skulle ikke få akvariet til at løbe over uanset hvad.
Ikke at jeg skal forsøge at tale dig fra at lave et ekstra nedløb - dette kan bores med et kopbor til metal og lave omdrejninger - men med en korrekt indrettet sump, vil det kun være vandmængden i returkammeret, der kan pumpes op i akvariet, og disse ganske få liter skulle ikke få akvariet til at løbe over uanset hvad.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]
[/center]
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]

- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
det er en overløbsboks han har på.
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- AcroFarm DK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
Ja, men hvilken ændring skulle det give?Nicki Henriksen skrev:det er en overløbsboks han har på.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]
[/center]
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
At den anden dag havde den suget det der tryk kammer fri for vand? Aner ikke hvordan det er sket men det gjorde det sku? Vil det være bedre at lave sikkerheds røret med sådan to x 90graders vinkler limet sammen og hænge på kanten af akvariet så den suger af den lige som hvis retur pumpen stopper med at pumpe?
- AcroFarm DK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
Nej. En hævert er ikke anvendeligt som overløb.Mikas skrev:At den anden dag havde den suget det der tryk kammer fri for vand? Aner ikke hvordan det er sket men det gjorde det sku? Vil det være bedre at lave sikkerheds røret med sådan to x 90graders vinkler limet sammen og hænge på kanten af akvariet så den suger af den lige som hvis retur pumpen stopper med at pumpe?
Sæt en durso på røret, åbn hanen helt op, og se om ikke det virker.
At en ruminddelt sump herudover vil være at anbefale, så akvariet ikke kan løbe over, er så noget andet.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]
[/center]
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
så jeg sku faktisk ikke en gang ha haft en kugle hane til at starte med eller hvad?
må ha lavet sådan en durso når jeg kommer hjem?
og så se om det virker uden sikkerheds rør?
må ha lavet sådan en durso når jeg kommer hjem?
og så se om det virker uden sikkerheds rør?
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
men hvis jeg så montere en durso ?
er jeg så ikke tilbage til det første problem hvor jeg vil ku høre vandet rende i gennem slangen så det lyder som en fladstamme ude på toilettet? for så er der jo luft og vand i slangen igen og ikke bare en helt fyldt slange som jeg håbede på?
er jeg så ikke tilbage til det første problem hvor jeg vil ku høre vandet rende i gennem slangen så det lyder som en fladstamme ude på toilettet? for så er der jo luft og vand i slangen igen og ikke bare en helt fyldt slange som jeg håbede på?
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Jeg ved ikke med den durso, men jeg ved at du ikke må lave den på ret mange cm i højden, ud over det der holder den fast i rørgennemføringen da den jo bestemmer vandstanden når den sidder inden i overløbsbox'en... - Og kommer du ligeså højt op som rillerne på boxens indløbsside, så får du ikke skimmet overfladen + du risikerer en for høj vandstand i hovedakvariet...

- AcroFarm DK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
Et T-stykke vil godt kunne monteres uden at give for høj vandstand, men der skal muligvis kortes af det nuværende rør (hvis der er et).
En durso splitter indtaget af vand og indtaget af luft, således der ikke kan opstå slubren. At der stadig vil være vand og luft i slangen er ganske rigtigt, men sådan er det jo også for alle andre. Om du så har en slange, der støjer usædvanligt meget, når der både er vand og luft, skal jeg ikke kunne sigee.
En durso splitter indtaget af vand og indtaget af luft, således der ikke kan opstå slubren. At der stadig vil være vand og luft i slangen er ganske rigtigt, men sådan er det jo også for alle andre. Om du så har en slange, der støjer usædvanligt meget, når der både er vand og luft, skal jeg ikke kunne sigee.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]
[/center]
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Okay.. Tror sagtens der kan monteres en durso i højden..
Men er lidt nervøs for min slange så er en slange der larmer meget?
Hvilken slange kan man bruge så den støjer mindre?
Har den der tunze nu med riller? Tænker selv at en unden riller måske larmer lidt mindre men ved ikk om det er tilfældet?
Er pvc med flere 90grader buk en bedre løsning? For lydløshed?
For ellers er vi jo faktisk tilbage ved o .. For den første pvc stump jeg havde fundet gjorde jo også selve overløbs boksen lydløs
Men der var lyd i slangen der for jeg købte kugle hanen?
Men er lidt nervøs for min slange så er en slange der larmer meget?
Hvilken slange kan man bruge så den støjer mindre?
Har den der tunze nu med riller? Tænker selv at en unden riller måske larmer lidt mindre men ved ikk om det er tilfældet?
Er pvc med flere 90grader buk en bedre løsning? For lydløshed?
For ellers er vi jo faktisk tilbage ved o .. For den første pvc stump jeg havde fundet gjorde jo også selve overløbs boksen lydløs
Men der var lyd i slangen der for jeg købte kugle hanen?
- AcroFarm DK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
Jeg skulle på et tidspunkt lave et helt lydløst akvarium. Da blev alle rørene pakket ind i blyplader 
Meen det virker umiddelbart en smule overkill til et helt almindeligt stueakvarium. Der er ikke andet for, end at prøve med en silikoneslange uden riller.

Meen det virker umiddelbart en smule overkill til et helt almindeligt stueakvarium. Der er ikke andet for, end at prøve med en silikoneslange uden riller.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]
[/center]
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
http://akvarieudstyr.dk/Saltvand/Plastr ... 0mmprmeter
sku sådan en være bedre ?
pvc med flere 90 knæk ville jeg tro larmer mere når det falder og så rammer et knæk?
det er nu heller ikke fordi jeg er sart for har jo bare en almindelig tunze skummer der brummer ret meget..
men når den der vand rende lyd overdøver det så kan du vel selv gætte på hvordan det lyder
lidt som et lille vandløb.. det ulideligt .. og så når kæresten i forvejen ikke er for glad for min nye hobby så skal det jo ikke genere for meget ..
sku sådan en være bedre ?
pvc med flere 90 knæk ville jeg tro larmer mere når det falder og så rammer et knæk?
det er nu heller ikke fordi jeg er sart for har jo bare en almindelig tunze skummer der brummer ret meget..
men når den der vand rende lyd overdøver det så kan du vel selv gætte på hvordan det lyder

lidt som et lille vandløb.. det ulideligt .. og så når kæresten i forvejen ikke er for glad for min nye hobby så skal det jo ikke genere for meget ..
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=42142
der er et billede af min boks nederst i denne tråd
der er et billede af min boks nederst i denne tråd
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
vil det være endnu smartere at lime sådan en pvc stud ind i min 32 pvc udgang på overløbsboksen sådan at jeg kan sætte en tyndere slange på? måske en 25/35 så slangen er mere fyldt med vand? eller er det for våvet?
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Ham jeg har købt mit overløb af, han har selv et magen til og han har bare sat (Limet.) et lille stykke 32mm PVC på ca. 15cm ind i den udvendige del af rørgennemføringen og derefter en 35mm havedamsslange uden på PVC rør'et uden lim...
Har har ikke gjort andet, men jeg ved ikke hvor lang denne slange er, men jeg du skal ikke lave en slange eller rør ret lang på 25mm før det løber langsommere end 2000L/H...
Mine 25m PVC stumper er kun ca 20cm ialt og det skal ikke bremses ret meget mere end det, så jeg turde ikke bruge en lang slange på 25mm...
Du har ikke noget monteret inde i selve box'en vel? (Den øverste del af rørgennemføringen.) - det har jeg nemlig ikke...

Har har ikke gjort andet, men jeg ved ikke hvor lang denne slange er, men jeg du skal ikke lave en slange eller rør ret lang på 25mm før det løber langsommere end 2000L/H...
Mine 25m PVC stumper er kun ca 20cm ialt og det skal ikke bremses ret meget mere end det, så jeg turde ikke bruge en lang slange på 25mm...
Du har ikke noget monteret inde i selve box'en vel? (Den øverste del af rørgennemføringen.) - det har jeg nemlig ikke...

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jeg køber sådan en 32/40 mm gummi slange hos akvarie udstyr uden ruller i? Burde den ikk ku trykkes ud over et 32mm pvc som sidder i overløbet? Så tænker jeg, at jeg køber en ny kugle hane i 32 og et stykke pvc som jeg kan trykke slangen ud over? Og så kugle hanen storset ude for enden af slangen inden den ramme sumpen?
Og så et tstykke og en 90 graders og så en rør afslutning og 3 gange samle stykker alle i 32?
Burde det ikk være det? Så har jeg en durso til at tage slupren? Og en slange uden riller til at tage vand rende lyden? Og en kugle hane til at justere?
32 slange kan godt komme på 32pvc ikk?
Nogle der har set det 32/40mm slange før? Har aldrog set det så tykt?
Og så et tstykke og en 90 graders og så en rør afslutning og 3 gange samle stykker alle i 32?
Burde det ikk være det? Så har jeg en durso til at tage slupren? Og en slange uden riller til at tage vand rende lyden? Og en kugle hane til at justere?
32 slange kan godt komme på 32pvc ikk?
Nogle der har set det 32/40mm slange før? Har aldrog set det så tykt?
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Er durso ikke 2 x 90 grader med en kort stump alm pvc rør imellem samt et lille stykke også ned i rørgennemføring (Eller ned i T stykket og så et kort stykke mere mellem T stykket og ned i rørgennemføringen?
Kender ikke precis den slange, men du kan risikerer at den ikke sidder godt nok fast hvis den har samme indermål (32mm) som pvcrøret's ydermål på de samme 32mm - prøv at hør der hvor du skal købe slangen...

Kender ikke precis den slange, men du kan risikerer at den ikke sidder godt nok fast hvis den har samme indermål (32mm) som pvcrøret's ydermål på de samme 32mm - prøv at hør der hvor du skal købe slangen...