Deltec apf600
- Nadia
- Rev Rokke
- Reactions: 21
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
Deltec apf600
Jer der har sådan en skummer, hvilken størrelse slange bruger i til at "føde" skummeren med? Jeg kan ikke finde nogen, og tror muligvis også min skummer mangler en "tud" til indgangen 

- Peters1
- Rev haj
- Reactions: 0
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Jeg har samme skummer og på mit gamle setup fik den vand direkte fra overløbet via 20 mm. pvc rør, som var delt i 2 med et t-stykke så noget af vandet kunne skilles fra og man lettere kunne styre vandstanden. Jeg synes det fungerede rigtig godt og laver samme opsætning igen når jeg kommer dertil.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Peters1
- Rev haj
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
ja min stod i sumpen, men principet er vel det samme. Havde også kuglehane både på indgangen til skummeren, på røret der blev skilt fra og på udgangen fra skummeren.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
- Johnny
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
hvis du vil have større flov gennem overløb kræver det vel kun en kraftigre retur fra fra sump?Nadia skrev:Min tunze overløbskasse lader ikke "SÅ" meget vand løbe ned.. så jeg er ikke sikker på det er nødvendigt med et to delte pvc rør.. Men jaJeg jeg må til at prøve mig frem.. troede det var lidt mere simpelt hehe..
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- mads-fisk
- Rev haj
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Nej. Ikke når det drejer sig om de udvendige overløb. Der skal hævert-buen kunne følge med, hvilket vil sige 1000 l/t. for tunzes modeller (i hvert fald den Nadia har)Johnny skrev:hvis du vil have større flov gennem overløb kræver det vel kun en kraftigre retur fra fra sump?Nadia skrev:Min tunze overløbskasse lader ikke "SÅ" meget vand løbe ned.. så jeg er ikke sikker på det er nødvendigt med et to delte pvc rør.. Men jaJeg jeg må til at prøve mig frem.. troede det var lidt mere simpelt hehe..
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Rev haj
- Reactions: 56
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
Mads-fisk: Hvor høj er din vandstand i skummeren, hvis du slukker for luftpumpen og kun og vandet kørende igennem skummeren?
Jeg har ikke kuglehåndtag på udtrømmeren af skummeren, men kun på indtaget (som også er er et to-delt rør fra overløbet).
Jeg spørger fordi jeg ikke rigitg har kunnet læse mig frem til hvor høj vandstanden skal være. Som det er nu hos mig står vandstanden ca 2cm fra de første sorte kant af toppen.
Det giver lang berørings tid for vand og luft bobler, hvilket vel er det bedste???
Jeg har ikke kuglehåndtag på udtrømmeren af skummeren, men kun på indtaget (som også er er et to-delt rør fra overløbet).
Jeg spørger fordi jeg ikke rigitg har kunnet læse mig frem til hvor høj vandstanden skal være. Som det er nu hos mig står vandstanden ca 2cm fra de første sorte kant af toppen.
Det giver lang berørings tid for vand og luft bobler, hvilket vel er det bedste???
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905