LED
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
LED
Hej
Jeg leder efter noget nyt lys til mit 100L. Det er 100x40x40, jeg har overvejet denne:
http://www.aliexpress.com/fm-store/4014 ... LED-s.html
Kan den bruges i dk's stikkontakter?
Er der et bedre alternativ?
Mvh Bjarke
Jeg leder efter noget nyt lys til mit 100L. Det er 100x40x40, jeg har overvejet denne:
http://www.aliexpress.com/fm-store/4014 ... LED-s.html
Kan den bruges i dk's stikkontakter?
Er der et bedre alternativ?
Mvh Bjarke
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Re: LED
Stikket passer næppe, i så fald sætter du bare et alm. DK stik på ledningenEasy to install and use, plug into the electric outlet(85~265Vac) directly, no set-up required, Plug-and-play.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
lampen ser da seriøs tåbelig ud, ligner jo bare alm små dioder der er sat på ? og så til 2000kr.. så vil jeg da heller bruge pengene på den der maxspect når det skal være kina sjov.
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
carsten (malavicarsten )har da en super fin lampe til at ligge
hør da lige ham om den er solgt

hør da lige ham om den er solgt
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
De lamper du linker til på aliexpress er IKKE de samme som seastars.
Dem hos seastars er fra en anden fabrik, og selvom der sælges MANGE lamper der ligner hinanden, så er forskellene mange og VIGTIGE.
Primært pga den som "bestSupplier" sælger er med FOLIE-Tynd alu køleplade, og deres "low noise " blæsere støjer med over 35db/stk (der er 3 stk i den) ... :O
Der kommer desuden moms og told oveni med 99% sikkerhed., Og så ender den på en højere pris.
Men pointen er at kvaliteten er for ringe fra denne leverandør...
Forskellene ses først når man skiller lampen ad, og ser hvorfor blæserne skal køre på fuld torpedo max gas for at holde led´sene kølige..
Dem hos seastars er fra en anden fabrik, og selvom der sælges MANGE lamper der ligner hinanden, så er forskellene mange og VIGTIGE.
Primært pga den som "bestSupplier" sælger er med FOLIE-Tynd alu køleplade, og deres "low noise " blæsere støjer med over 35db/stk (der er 3 stk i den) ... :O
Der kommer desuden moms og told oveni med 99% sikkerhed., Og så ender den på en højere pris.
Men pointen er at kvaliteten er for ringe fra denne leverandør...
Forskellene ses først når man skiller lampen ad, og ser hvorfor blæserne skal køre på fuld torpedo max gas for at holde led´sene kølige..

***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
StarF skrev:lampen ser da seriøs tåbelig ud, ligner jo bare alm små dioder der er sat på ? og så til 2000kr.. så vil jeg da heller bruge pengene på den der maxspect når det skal være kina sjov.
Øhh, hvordan ser du forskel på en "Alm små dioder" og så dem der bruges i andre lamper??
- HyBrider
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Aarhus, Skødstrup
- Kontakt:
Den lampe ville jeg ikke købe!
Der står intet om lumen, der står blot 'The color temperature and spectrum of the 15.000K 300W LED fixture with its high lumen output replicates the intensity of the sun around a shallow coral reef'.
Og så 300 watt.. Det er jo alt for galt. 300W på LED's burde overhovedet ikke være nødvendigt over din størrelse akvarie.
Og 1 watt ydelse pr. LED ville jeg heller ikke gå efter.
Don't buy it!
Der står intet om lumen, der står blot 'The color temperature and spectrum of the 15.000K 300W LED fixture with its high lumen output replicates the intensity of the sun around a shallow coral reef'.
Og så 300 watt.. Det er jo alt for galt. 300W på LED's burde overhovedet ikke være nødvendigt over din størrelse akvarie.
Og 1 watt ydelse pr. LED ville jeg heller ikke gå efter.
Don't buy it!

//Karsten
- HyBrider
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Geografisk sted: Aarhus, Skødstrup
- Kontakt:
Jeg har bygget selv - CREE LED's, driver, strømforsyning og køleprofilBjarke40 skrev:hm... Til dem der har købt LED;
Hvor? Hvad? - Og har i været tilfredse?

Men jeg kan varmt anbefale CREE XP-G LED's.
//Karsten
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7140 Stouby
- Saltvand siden?: 2009
Jeg ville finde en med 3W LED'er. Den lampe du linker til er kun på 42W, og selvom det er LED er det altså ikke det helt nok til 160L. Derudover er der 36W hvide og kun 6W blå, hvilket heller ikke er optimalt.
Hvis du ikke er til selvbyg koster det desværre stadig kassen i indkøb at anskaffe sig en ordentlig LED lampe.
Ved at købe nye produkter tager du en risiko ved at det kan være spild af penge. Så det er mugligt at folk kender lampen men de kender nok ikke Par værdien på lampen.
Det vigtigste ved LED og anden belysning du vælger, er at koraler de trives under lyset og at lamperne de giver høj Par værdi.
Derfor vælg noget LED folk kender og har afprøvet samt målt hvad giver af PAR værdi. Husk tro kan flytte bjerge.
Steen
Det vigtigste ved LED og anden belysning du vælger, er at koraler de trives under lyset og at lamperne de giver høj Par værdi.
Derfor vælg noget LED folk kender og har afprøvet samt målt hvad giver af PAR værdi. Husk tro kan flytte bjerge.
Steen
- Slingerskæv
- Naso kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5220 Odense SØ
Kig på http://www.Fish-street.com.. Bla. på Maxspect..
Henrik
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Som med alle andre ting udenfor eu, så kommer der moms , told samt ekspeditions gebyr på fra hhv. den danske stat, Skat og UPS ..kan se fra ebays den kommer via USA 
Husk også at få den med 240 volt udgave og ikke 110 som de har i usa ...

Husk også at få den med 240 volt udgave og ikke 110 som de har i usa ...
***** ApFolmer@hotmail.com *****