Slangesøstjerner i bunke??
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 1000-1499 København K
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: KBH. City
Slangesøstjerner i bunke??
Hej
Har haft slangesøstjerner i tanken i en 4-5 år efterhånden.. De har altid kravlet lidt rundt om natten. Men her de sidste par måneder er de begyndt at ligge sig i en bunke i sandet også imens lyset er tændt. De er også begyndt at kravle op af ruderne, som om de prøver at slippe væk..
Hvad skyldes denne mærkelige opføresel? Er de sultne? fodre I Jeres slangesøstjerner?
Vh. Brøgger
Har haft slangesøstjerner i tanken i en 4-5 år efterhånden.. De har altid kravlet lidt rundt om natten. Men her de sidste par måneder er de begyndt at ligge sig i en bunke i sandet også imens lyset er tændt. De er også begyndt at kravle op af ruderne, som om de prøver at slippe væk..
Hvad skyldes denne mærkelige opføresel? Er de sultne? fodre I Jeres slangesøstjerner?
Vh. Brøgger
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Re: Slangesøstjerner i bunke??
jeg har også en som jeg har fået ind med en favia jeg købte i klovnen, omkring 20cm fra enden til anden, den tager også nogle gange turen op langs den ene væg for af sætte sig helt oppe ved overfladen.. jeg ved ikke hvad det skyldes, men konen tør ikke stikker fingerenei vand mere efter a have set den
hehe
jeg har aldrig fodret den men den fanger hvad den kan komme til når der bliver fodret fisk

jeg har aldrig fodret den men den fanger hvad den kan komme til når der bliver fodret fisk

Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
-
- Copepod
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8763 Rask Mølle
- Saltvand siden?: 2010
Vi giver vores en reje i samme interval som vi giver vores anemone en reje... Ikke en hel reje, men ca en halv alt efter str på rejen.
Snart med et 310 L akvarie 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
hvad er et for slangesøstjerner, for jeg har i dusinvis af dem -kom med de levende sten
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Det er nok nogle der er en smule større, som er indkøbt..Jerslev skrev:hvad er et for slangesøstjerner, for jeg har i dusinvis af dem -kom med de levende sten
For mig lyder det som en sulten stjerne. Prøv at tilbyd den/dem noget mad.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Det er indkøbte slangesøstjerner. Har vel en 8-9 stykker alt i alt. Jeg har prøvet at fodre dem, men de er ikke interesserede når de ligger i en bunke og vælter rundt i hinanden. Der er ca. 500 liter vand med masser af levende sten at boltrer sig på, så jeg fatter ikke helt hvad de har gang i??
Jeg må prøve, at fodre dem når de er på vej op af ruderne, så kan det være de er mere interesserede..
Jeg må prøve, at fodre dem når de er på vej op af ruderne, så kan det være de er mere interesserede..
- maigaard
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8723 Løsning
- Geografisk sted: Jylland
Jeg læste på et tidspunkt i en bog at slangesøstjerner i områder med stærk tidsvandsstrømme samler sig. Hver slangesøstjerne holder en eller to arme op i strømmen for at fange plankton mens de andre arme vikles sammen med de andre slangesøstjerner, så de til sammen danner en stærkt tæppe som ikke kan rives med af strømmen. Kan det være det de laver? Hvis det er, så er det jo et fedt naturfænomen, du oplever 

mvh.
Maigaard
60 liter nano med LED.
Maigaard
60 liter nano med LED.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Så er det jo det de laver!
Der er klart mest gennemstrømning i det hjørne hvor de ligger. Tak for responsen.
Vh. Brøgger
Der er klart mest gennemstrømning i det hjørne hvor de ligger. Tak for responsen.
Vh. Brøgger