For lige at variere kosten til mine få fisk, har jeg købt noget "universelt" frostfoder.
Hvorledes giver man bedst dette.
Et stykke af den frosne terning? optøning? skylning?
Frostfoder?
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Frostfoder?
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Re: Frostfoder?
Det optimale er at du optøer det valgt forst foder og skylder det i rent vand. Brug en fin si til dette. Jeg bruger en Artemia si.
http://cichlidecentret.biz/product.asp?product=11837
Når foderet er skylet så kan du fodre med det. Vil du vende din fisk til et fiskenet så kan du bruge dette til at fodre med. Så kan det også være nemmere at fange dine fisk igen senere hvis du ønsker dette. Jeg bruger ikke selv metoden med fiskenet men har hørt andre gøre det og de siger det virkker fint så fiskene nemere kan fanges om det er rigtigt ved jeg ikke da jeg ikke selv har prøvet metoden.
Steen
http://cichlidecentret.biz/product.asp?product=11837
Når foderet er skylet så kan du fodre med det. Vil du vende din fisk til et fiskenet så kan du bruge dette til at fodre med. Så kan det også være nemmere at fange dine fisk igen senere hvis du ønsker dette. Jeg bruger ikke selv metoden med fiskenet men har hørt andre gøre det og de siger det virkker fint så fiskene nemere kan fanges om det er rigtigt ved jeg ikke da jeg ikke selv har prøvet metoden.
Steen
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Lausanne, Schweiz
Jeg plejer bare at hakke et stykke af en terning ud i små dele som jeg lader tø og så direkte i akvariet..
Hvorfor skal man skylde det Steen?
/Kewin - 160L
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Fordi væsken ved frostfoderet er ren Nitrat og Fosfat.Kewin skrev:Jeg plejer bare at hakke et stykke af en terning ud i små dele som jeg lader tø og så direkte i akvariet..
Dog skyller jeg ikke når jeg fodre med 2 terninger dagligt. Jeg kæmper for at holde lidt nitrat i vandet, og koraller får også lidt gavn af de små-partikler man ellers ville skylde fra. MEN! Det er noget gris det væske, og man skal lige være sikker på at systemet kan håndtere det

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
På grund af næringsstofferne det udgiver ved væsken når det er optøet. Det indholder bla. fosfat.
Derfor dem der fodre meget med frost i akvariet de har som regl også fosfat i vandet de skal nedbringe.
Steen
Derfor dem der fodre meget med frost i akvariet de har som regl også fosfat i vandet de skal nedbringe.
Steen