Den lampe jeg har kig på er en Sun beam T5 2*39w. Er det for lidt lys når akvariet er 50 cm højt???
Et andet spørgsmål.... Hvor kraftig en luftpumpe skal man have for at drive en Aqua medic midiflotor 400 skummer???
VH
Søvnig

Tjah - jeg skulle måske have forklaret mig yderligere:søvnig skrev:Nolan>> hvor har du dog fundet 4*55W T5 lamper til 1400 kr?
Tjah - jeg skulle måske have forklaret mig yderligere:søvnig skrev:Nolan>> hvor har du dog fundet 4*55W T5 lamper til 1400 kr?
Jeg har ellers hørt flere for ikk at sige mange der var mere end tilfredse med daylight bluekan måske skyldes de rør jeg har valgt.
Jeg har 55W over et 74 liters akvarie, og lysmængden ser mest ud som om det er en 40 W glødelys lampe der er over.
Rørene er af den type både med blåt og hvidt lys.
Jeg syntes nu de virker ok.Det kan du måske ikke. Men du bruger også langt mere strøm, og min erfaring med de der T5 compact er ikke gode, men det kan måske skyldes de rør jeg har valgt.
Jeg har 55W over et 74 liters akvarie, og lysmængden ser mest ud som om det er en 40 W glødelys lampe der er over.
Rørene er af den type både med blåt og hvidt lys.
Typisk dig CarstenCarsten skrev:Jamen, jeg har da meget snart 2 stk stk 55W daylight blue og dobbelt controller til salg! kun brugt ca 3 måneder. Så hvis nogen er interesseret!
Kan man forresten koble en 250W brænder på en 400W ballast ?
Sådan én elektronisk fætter har jeg nemlig til at ligge ude på værkstedet.
Mvh
Kim