Debat oplæg : bruger profil billede
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 5500 middelfart
Debat oplæg : bruger profil billede
Hey alle
Synes det kunne være fedt vis alle blev pålagt at lægge billede af sig selv ind på
Sin profil dette skulle jo gerne give en anden
Fortolkning af hvem man snakker( skriver sammen med )
Skriv hvad i mener fordele / ulemper
Synes det kunne være fedt vis alle blev pålagt at lægge billede af sig selv ind på
Sin profil dette skulle jo gerne give en anden
Fortolkning af hvem man snakker( skriver sammen med )
Skriv hvad i mener fordele / ulemper
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Re: Debat oplæg : bruger profil billede
Tjah - skulle det blive et krav, så er jeg ikke medlem herinde mere.....
Hvordan det kan give "en anden Fortolkning af hvem man snakker", forstår jeg ikke. Betyder det noget for seriøsiteten, hvordan man ser ud ?
Det er sgu ikke Arto det her.
/Kim
Hvordan det kan give "en anden Fortolkning af hvem man snakker", forstår jeg ikke. Betyder det noget for seriøsiteten, hvordan man ser ud ?
Det er sgu ikke Arto det her.
/Kim
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Lausanne, Schweiz
Folk skal da have lov at vælge om de vil lægge et billede ud af dem selv, men det er rigtigt at for at få et bedre indtryk er det rart at se hvem man skriver med herinde, men absolut ikke noget der er nødvendigt.
/Kewin - 160L
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Tvang til profilbillede?: her mener jeg klart: NEJ - det skal være frivilligt, men stadig en mulighed 

Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
Mener helt sikkert ikke dette skal være et krav da det skal være op til den enkelte at bestemme hvor vidt man vil have profilbilleder eller ej.
Synes derimod at det det kunne være rart at vide hvilken by folk var fra af hensyn til salg annoncerne.
Synes derimod at det det kunne være rart at vide hvilken by folk var fra af hensyn til salg annoncerne.
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Jeg ville langt hellere have et point system, hvor en andre kan give personer point ved salg, svar osv.
Alt efter hvem der giver pointene, dvs. om de selv har "høj" status, hvor mange der har givet osv. at man kan stige i graderne.
Syntes efterhånden at det er et tilbagevendende problem at man ikke kan stole på folk.
/Morten N
Alt efter hvem der giver pointene, dvs. om de selv har "høj" status, hvor mange der har givet osv. at man kan stige i graderne.
Syntes efterhånden at det er et tilbagevendende problem at man ikke kan stole på folk.
/Morten N
- Gargoyle47
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
det forslag er jeg også imod....jeg kan ikke se at det skulle gøre nogen forskel på noget som helst..... ville jeg blive taget mere eller mindre seriøst hvis folk vidste jeg havde piercing i øjenbrynet og øreringe? at jeg har brune øjne og mørkt hår????
det er jo ikke hvordan man ser ud der betyder noget (og da slet ikke på et forum) som de siger derovre i landet af mælk og honning...."Don´t judge a book by its cover"
og hvis man vil se hvordan folk ser ud kan man jo bare invitere folk til erfarings/fragment møde eller bare til at se ens balje over en kop kaffe..... det er også meget hygeligere på den måde
derimod kunne jeg (også som foreslået) se ideen med et vurderings system for folk der handler herinde (a la ebay eller den blå avis dengang man kunne køre auktioner) det kunne måske mane evt snyderier til jorden
det er jo ikke hvordan man ser ud der betyder noget (og da slet ikke på et forum) som de siger derovre i landet af mælk og honning...."Don´t judge a book by its cover"
og hvis man vil se hvordan folk ser ud kan man jo bare invitere folk til erfarings/fragment møde eller bare til at se ens balje over en kop kaffe..... det er også meget hygeligere på den måde

derimod kunne jeg (også som foreslået) se ideen med et vurderings system for folk der handler herinde (a la ebay eller den blå avis dengang man kunne køre auktioner) det kunne måske mane evt snyderier til jorden
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
- Slingerskæv
- Naso kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5220 Odense SØ
HØRT.. Det bliver brugt med stor succes flere andre steder..Gzus.dk skrev:Jeg ville langt hellere have et point system, hvor en andre kan give personer point ved salg, svar osv.
/Morten N

Jeg mener heller ikke det burde være nødvendigt med billede på for at man taler pænt til hinanden.. Vi er trods alt voksne mennesker, de fleste i hvert fald..

Henrik
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
- MSN8200
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8200 Århus N
- Geografisk sted: Århus N
Hvem skulle også kunne kontrollere at det billede man sætter på er det rigtige?
Jeg tilslutter mig også pointsystemet
/Martin
Jeg tilslutter mig også pointsystemet
/Martin
- Eskildsen
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
Jeg har lagt et utroligt velligende billede ind....
Jan Eskildsen, Randers og omegn.
Man har en mening indtil man har en andens
Man har en mening indtil man har en andens
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Et anden forslag der har være fremme, er at gå "facebook vejen" - dvs. bruge rigtige navne, ikke længere l33t aliaser - Det tror jeg personligt kunne reducere nogle af de sammenstød vi ser, ved ikke at være anonyme internetkrigere ..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvor stort er fuskeriet med købte og solgte ting??? Formentligt ikke stort, at der så er nogle der har gjort det til en sport at tage røven på andre er en anden ting. Og der mener jeg at andre midler/måder må tages i brug
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
Jeg syntes da at indlægget "ØV, ØV OG ØV SNYDT IGEN" viser der åbenbart er et problem.
Problemet er måske ikke større fordi folk efterhånden ikke tør stole på en lang distance handel, hvilket vel er lidt synd.
Som ny bruger herinde har man ikke en ærlig chance for at vide hvilke personer og handler man skal holde sig fra, med mindre man går i gang med at søge hele historikken igennem.
/Morten N
Problemet er måske ikke større fordi folk efterhånden ikke tør stole på en lang distance handel, hvilket vel er lidt synd.
Som ny bruger herinde har man ikke en ærlig chance for at vide hvilke personer og handler man skal holde sig fra, med mindre man går i gang med at søge hele historikken igennem.
/Morten N
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Næstved
Jeg syntes der skulle være en tråd til hver bruger. Der KUN omhandler handel med denne bruger. Det ville nok også være bedre end point da man skal formuler sig. Bruger et andet forum hvor dette bruges, og det virker super godt.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
Synes nu det vigtigt at huske på at det er en lille procentdel herinde af brugere der ikke helt har forstået hvor handel egentlig skal foregå.Gzus.dk skrev:Jeg syntes da at indlægget "ØV, ØV OG ØV SNYDT IGEN" viser der åbenbart er et problem.
/Morten N
Personligt har jeg oplevet flere gange hvor det jeg har købt ikke var som lovet men har aldrig været et problem med at finde en løsning på det.
Synes desværre bare hurtigt fordi der er et par sager så bliver der meldt ud at man næsten ikke kan stole på nogen.
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
Se det er netop også problemet.DDT2 skrev:
Synes nu det vigtigt at huske på at det er en lille procentdel herinde af brugere der ikke helt har forstået hvor handel egentlig skal foregå.
Personligt har jeg oplevet flere gange hvor det jeg har købt ikke var som lovet men har aldrig været et problem med at finde en løsning på det.
Synes desværre bare hurtigt fordi der er et par sager så bliver der meldt ud at man næsten ikke kan stole på nogen.
Jeg ved ikke hvor mange gode handler der er i forhold til dårlige handler, fordi de dårlige altid dukker op som en eller anden sur tråd.
Men ud over de handler der går galt, syntes jeg da også tit at det nævnes at folk heller ikke er gode til at overholde aftaler ved reservation osv.
/Morten N
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 5500 middelfart
Synes helt klart om point systemet men hvordan det ?
Men hvordan ?
Hougaard: helt enig med dig om facebook vejen
Den tilslutter jeg mig
Men hvordan ?
Hougaard: helt enig med dig om facebook vejen
Den tilslutter jeg mig
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
Nu er der nogle af os, der har et så karakteristisk navn, at der kun er én der hedder sådan i dette land.
Jeg ville være ked af, at alle tosser, der føler sig uretfærdigt behandlet - af den ene eller anden grund - uden videre kan finde min adresse og telefonnummer, fordi et resultat på krak.dk kun giver ét enkelt resultat.
Jeg har set flere eksempler herinde på, at en enkelt forkert formulering (eller manglende smilies) fører til en større flamewar og en sådan ser jeg helst ikke videreført på min hjemmetelefon eller måske endda på adressen.
Igen; bliver det aktuelt, er jeg smuttet.
/Kim
Jeg ville være ked af, at alle tosser, der føler sig uretfærdigt behandlet - af den ene eller anden grund - uden videre kan finde min adresse og telefonnummer, fordi et resultat på krak.dk kun giver ét enkelt resultat.
Jeg har set flere eksempler herinde på, at en enkelt forkert formulering (eller manglende smilies) fører til en større flamewar og en sådan ser jeg helst ikke videreført på min hjemmetelefon eller måske endda på adressen.
Igen; bliver det aktuelt, er jeg smuttet.
/Kim
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Gzus.dk skrev:Jeg syntes da at indlægget "ØV, ØV OG ØV SNYDT IGEN" viser der åbenbart er et problem.
/Morten N
Tråden startede med at en aftale ikke blev holdt. Det kan der være mange grunde til, men der var ikke nogen varer som ikke kom frem eller nogen betaling.
At tråden så fik en anden drejning, og kom til primært at handle om en bestemt person - CWDIREKT - som har et underligt forhold til hvad der er dit og mit, er en anden ting.
Hvor mange handler sker der her?? Og hvor stor procent del bliver ikke gennemført med tilfredshed??
En karakterskala a la Ebay og QXL synes jeg er helt i skoven. Og skudt langt over målet.
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Jeg vil bestemt ikke have billleder liggende på et offentligt tilgængeligt forum
Tving det igennem, og jeg er eks. herinde. Mit navn er mit eget.

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Geografisk sted: Horsens
Enig!Helena skrev:Jeg vil bestemt ikke have billleder liggende på et offentligt tilgængeligt forumTving det igennem, og jeg er eks. herinde. Mit navn er mit eget.

Mvh Anette og Kristoffer
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Geografisk sted: kalundborg
Hmm..Kan godt se ideen i det. men vil sige for eller imod. dog har jeg personligt intet imod et billede og eget navn det har man jo også på facebook og div. Andre sider på nettet.
jeg skriver, Siger og gør intet jeg ikke kan stå inde for og skulle der komme uindbudte folk rendene ved min dør kan de jo sendes væk igen..
jeg skriver, Siger og gør intet jeg ikke kan stå inde for og skulle der komme uindbudte folk rendene ved min dør kan de jo sendes væk igen..
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Tvunget navn = Bye bye.. Folk ved udmærket hvad jeg hedder, men om jeg kalder mig "Han$en" - "Mads Hansen" eller "GangztaaaH_Jo0e" kan jeg da virkelig ikke se forskel i! Det ændre ikke hvem jeg er, og hvordan jeg skriver 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- Gargoyle47
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
jeg ved heller ikke om det ville gøre en forskel om vores rigtige navne kommer på.... om jeg hedder Gargoyle47 eller Thomas vil vel ikke gøre meget forskel? Og hvis vi så snakker fulde navn betakker jeg mig, ligesom Nolan, ikke fordi jeg ikke kan stå inde for hvad jeg siger, men jeg vil gerne selv have styr på hvem der skal have min adresse samt fulde navn. bla pga af mit arbejde, hvor nogle individer i forvejen tager mit job ilde op. (togfører). ingen grund til at de skal kunne finde mig her med billede samt fulde navn (ja måske usandsynligt men alligevel)
jeg er heller ikke på facebook og vil heller ikke komme det.
jeg er heller ikke på facebook og vil heller ikke komme det.
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Geografisk sted: kalundborg
Så kan jeg ikke se Hvorfor det er BYE BYE.... GangztaaaH_Jo0eHan$en skrev:Tvunget navn = Bye bye.. Folk ved udmærket hvad jeg hedder, men om jeg kalder mig "Han$en" - "Mads Hansen" eller "GangztaaaH_Jo0e" kan jeg da virkelig ikke se forskel i! Det ændre ikke hvem jeg er, og hvordan jeg skriver

Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- foxtrot
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: esbjerg
"Facebook" forslaget tror jeg ville være en go ide.
på den måde kan vi blive lidt mere "personlig" overfor hinanden og det kunne ændre lidt på vores opførelse overfor hinanden.
det sker jo at folk bitcher hinanden lidt i ny og næ.
det er jo næmt når man kan være "anonum"
Men sys bestemt at det var et godt foreslag at gøre det mere "personligt" herinde.
Lige et andet spørgsmål?
Hvordan ændre man profil navn her på forum?
Buster
på den måde kan vi blive lidt mere "personlig" overfor hinanden og det kunne ændre lidt på vores opførelse overfor hinanden.
det sker jo at folk bitcher hinanden lidt i ny og næ.
det er jo næmt når man kan være "anonum"
Men sys bestemt at det var et godt foreslag at gøre det mere "personligt" herinde.
Lige et andet spørgsmål?
Hvordan ændre man profil navn her på forum?
Buster
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
man kunne evt. bare sætte sin fjas adresse i sin signatur, som frivilligt valg, så kan man jo lade være hvis man ikke vil
længere behøver den ikke være.
jeg har mit fulde navn som ''kalde'' navn her og mange andre steder

jeg har mit fulde navn som ''kalde'' navn her og mange andre steder

Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Lad mig lige præcisere, forummet skal ikke integreres med facebook, det var blot ment som en kommentar om at en reduktion af anonymitet ville kunne mindske mængden af konflikter som jeg skal bruge min tid på.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
ja lige netop, du kan få nok at se tilHougaard skrev:Lad mig lige præcisere, forummet skal ikke integreres med facebook, det var blot ment som en kommentar om at en reduktion af anonymitet ville kunne mindske mængden af konflikter som jeg skal bruge min tid på.

Mvh. Lars Steen