efter jeg har fået det hele til at spille står jeg og kigger på det hele og tænker..
nu har jeg placeret min føler i sumpen som man normalt gør og så slangen til selve akavariet da påfyldnings tanken står højere end sumpen.. så er det jeg tænker.. når vand fordamper fra mit hovede akvarie nu.. så falder vandstanden jo ikke nødvendigvis i sumpen da retur og nedløbs røret jo køre med præcis samme vand i timen efter min kugle hane er kommet på eller er jeg helt forkert på den?
der vel først når jeg når så langt ned at vandet ikke falder ind i overløbsboksen mere fordi vandstanden er så lav i hovede akvariet at den vil skyde mere vand op end der kommer ned? så man kan ikke køre med det der samme flow med en cm fald på hele tiden i overløbs boksen da den jo ikke finder ud af der mangler vand?
skal jeg så ha den skide føler siddende i hoved akvariet nu? eller tænker jeg bare for meget over det nu?
det er vel også det der normalt er et sikkerhedsrør på for eller ? er ikke så meget inde i alt det der så undskylder på forhånd mine mange spørgsmål?