Glas?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Glas?
Hvad er:
Optisk Hvidt glas
Alm glas
Wies glas
Blåt glas
Og hvad er forskellen? Og hvad er fordele ulemper ?
Optisk Hvidt glas
Alm glas
Wies glas
Blåt glas
Og hvad er forskellen? Og hvad er fordele ulemper ?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Glas?
Mener at optisk glas og weiss glas er det samme.
Almindeligt glas er vinduesglas.
Blåt glas har jeg aldrig hørt om, men grønt glas, og det er det samme som almindeligt glas
Umiddelbart er der ikke den store forskel på det, når du bare ser et stykke glas, men ser du det fra enden af, så er weiss/optisk glas hvide, i farven, hvorimod det andet er grønt.
weiss/optisk glas skulle have en bedre lys gennem trængning, og giver derfor flottere farver. Om det har den store betydning skal jeg være usagt, men dem med weiss glas i akvariet holder jo på at man kan se det.
Almindeligt glas er vinduesglas.
Blåt glas har jeg aldrig hørt om, men grønt glas, og det er det samme som almindeligt glas
Umiddelbart er der ikke den store forskel på det, når du bare ser et stykke glas, men ser du det fra enden af, så er weiss/optisk glas hvide, i farven, hvorimod det andet er grønt.
weiss/optisk glas skulle have en bedre lys gennem trængning, og giver derfor flottere farver. Om det har den store betydning skal jeg være usagt, men dem med weiss glas i akvariet holder jo på at man kan se det.
Senest rettet af Carsten søn 27. feb 2011 00:14, rettet i alt 1 gang.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Optisk hvid / Weiss er det samme
Alm. glas er grønt, og ses tydeligt fra siden af
Alm. glas er grønt, og ses tydeligt fra siden af
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Optisk hvidt og Wiess er det samme på henholdsvis Dansk og Tysk...
Alm. glas har et grønligt eller blåligt skær, særligt tydeligt når glaset ses fra skærefladen, dette farveskær skulle give en påvirkning af hvad du ser gennem glaset og skulle ikke give synligt påvirkning før 8mm eller tykkere glas...
Jeg ved ikke hvor meget det ses, men der skulle være mere rene/rigtige farver ved brug af optisk hvidt glas...

Ja, jeg kom bag efter...
Alm. glas har et grønligt eller blåligt skær, særligt tydeligt når glaset ses fra skærefladen, dette farveskær skulle give en påvirkning af hvad du ser gennem glaset og skulle ikke give synligt påvirkning før 8mm eller tykkere glas...
Jeg ved ikke hvor meget det ses, men der skulle være mere rene/rigtige farver ved brug af optisk hvidt glas...

Ja, jeg kom bag efter...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
Man fjerner jernet fra fra almindeligt glas ved en eller anden proces som gør det 10-15 % dyrere. Det giver op til 8 % mindre "farvetab" når lyset skinner igennem - eller grønlig forvræning.
Ovenstående har jeg fået oplyst af en akvarieproducent, har ikke set det på skrift.
Der er alm. hvidt weiss glas - deraf navnet. Men der er også noget med et blåligt skær. Der er tydelig forskel. Jeg har den blå variant i mit nye akvarie.
Ovenstående har jeg fået oplyst af en akvarieproducent, har ikke set det på skrift.
Der er alm. hvidt weiss glas - deraf navnet. Men der er også noget med et blåligt skær. Der er tydelig forskel. Jeg har den blå variant i mit nye akvarie.
SPS : Stability provides succes
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
Rettelse, det er ikke et grønligt skæramddurin skrev:Optisk hvidt og Wiess er det samme på henholdsvis Dansk og Tysk...
Ja, jeg kom bag efter...

SPS : Stability provides succes
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
et billed af mit weiss glas