Hej, jeg håber på at kunne få lidt hjælp til at designe min sump.
Jeg har indtil videre lavet følgende udkast...(Vedhæftet)
Hvad synes i er det tilstrækkeligt?? Sumpen er på ca. 80 l. og skal sættes sammen med et 380 l. akvarium.
Jeg har overvejet at købe Deltec's turbo skummer 1250, er der nogen der har erfaringer med den, eller alternativer. Skummeren skal larme mindst muligt.
Hvordan finder jeg ud af hvor høje væggene i sumpen skal være??
Og er der nogen der kan anbefale en god returpumpe som ikke larmer, og som er billig i strøm??
Opbygning af sump.....
Opbygning af sump.....
- Vedhæftede filer
-
- Model sump.GIF (6.69 KiB) Vist 749 gange
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det ser fint ud, men husk at din returpumpe samt skummer, ikke behøver mere plads end de fylder 
Dermed sagt at dit refugium bør laves størst muligt !

Dermed sagt at dit refugium bør laves størst muligt !
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Når dine opdelingsplader er så høje, vil vandstanden jo også være ret så høj. Jeg tror derfor ikke alt vandet fra overløbet vil kunne være i sumpen som den er tegnet nu i tilfælde af strømafbrydelse.
Jeg har selv lige fået en Deltec AP600 på mit 250 l. og sådan en vil også kunne gøre det glimrende på dit akvarium.
OceanRunner 3500 synes jeg selv godt om. Den larmer ikke ret meget, giver massere af vand og er billig.
Jeg har selv lige fået en Deltec AP600 på mit 250 l. og sådan en vil også kunne gøre det glimrende på dit akvarium.
OceanRunner 3500 synes jeg selv godt om. Den larmer ikke ret meget, giver massere af vand og er billig.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK