En ikke vegetarisk naso?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

En ikke vegetarisk naso?

Indlæg af moby »

Vil lige dele lidt. Jeg har for ca 3 ugers tid siden fået mig en dejlig tyk Naso elegans, der spiser som bare gal. Men problemet er at den simpelthen ikke tager grøntfoder til sig. Den er vild med alt frostfoder, men vil stadig ikke tage noritang "har prøvet med 3 forskellige farver", grønt flagerfoder,pellets eller lignede. Jeg går meget op i at kiruger skal have maser af grønt og mindre proteinkilder, grundet de har en nemmere tendens til at få leverproblemer. Nu er jeg lidt i tvivl hvad grunden til dette kan være og håber den snart går til grønt :dizzy:
[center]
_MG_4593.jpg
_MG_4593.jpg (19.33 KiB) Vist 1157 gange
[/center]
cruiser1150
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2010

Re: En ikke vegetarisk naso?

Indlæg af cruiser1150 »

Vi fik også for ca 3 uger siden en Naso elegans, dog knap så stor som din... :)
Vi synes desværre den har tabt sig lidt... :( Den nupper en pellets eller to når vi fodre med dem, men spytter dem som regl ud igen.. Nori tang nipper den også til, men ikke noget der "batter" ... Når du skriver at du håber den snart går til grønt, hvad mener du så er det sådan noget som salat ?
Venlig hilsen Charlotte.
Mark W
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
17
Postnummer: 8544 Mørke
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Mygind - Randers

Indlæg af Mark W »

Prøv at opløse en tot noritang i et glas vand så der er en masse meget små stykker i vandet og hæld det derefter ned til fisken. Jeg har fået flere kiruger til at spise grønt på denne måde.

Efter en kortere periode har de selv fundet hen til den tot nori der er i klemmen.
cruiser1150
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af cruiser1150 »

Det skal helt sikkert afprøves, håber det lykkes så... Man kan tydeligt se på den at den er sulten... Den kredser om maden men spiser det ikke :(
Venlig hilsen Charlotte.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Mark W skrev:Prøv at opløse en tot noritang i et glas vand så der er en masse meget små stykker i vandet og hæld det derefter ned til fisken. Jeg har fået flere kiruger til at spise grønt på denne måde.

Efter en kortere periode har de selv fundet hen til den tot nori der er i klemmen.
Samme løsning har hjulpet mig et hav af gange:-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Indlæg af martinknorr »

cruiser1150 skrev:Det skal helt sikkert afprøves, håber det lykkes så... Man kan tydeligt se på den at den er sulten... Den kredser om maden men spiser det ikke :(
Det visser bare at fisk er nogle mærkelige størrelser. Selvom den er sulten og der er mad, så spiser de det ikke. Man må sige at det er ret dårlig overlevelsesstrategi :-o

Jeg ved godt at de forskellige har fortrukken føde, men alligevel :wink:
MVH
Martin
8370 Hadsten
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"