Deltec HLP 4040 "tikker"
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Deltec HLP 4040 "tikker"
Min Deltec returpumpe er begyndt at "tikke" som en gammel vissen motor der trænger til vedligeholdelse af ventilerne..
Nogle med HLP pumper der har oplevet lignende og evt kender et trick?
Jeg har renset den med eddikesyre i 3 timer efter Deltec's egen opskrift mod larm, uden held.
Nogle med HLP pumper der har oplevet lignende og evt kender et trick?
Jeg har renset den med eddikesyre i 3 timer efter Deltec's egen opskrift mod larm, uden held.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Thomaas
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3650 Ølstykke
Re: Deltec HLP 4040 "tikker"
De lyder som luft i huset så rotoren kan stå og danse/vibrere. Har du prøvet at starte og stoppe den et par gange?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Yup, og udlufte via skruen bag på..Thomaas skrev:De lyder som luft i huset så rotoren kan stå og danse/vibrere. Har du prøvet at starte og stoppe den et par gange?
Jeg prøver lige at hive den fra når jeg kommer hjem i dag, og give den en rengøring mere
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
Slør rotoren som vi snakkede om på MSN 

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
True shit! Men måske sad der lige en med et S i ærmet, om pumpenDDT2 skrev:Slør rotoren som vi snakkede om på MSN

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
Det siste nye jig har hørt fra pålitelige kilder er att Deltec haver lagt ned hele produksjonen sin af alle HPL pumper(alle modeller).Han$en skrev:True shit! Men måske sad der lige en med et S i ærmet, om pumpenDDT2 skrev:Slør rotoren som vi snakkede om på MSNJeg har fundet ud af at den er uden for garanti, så jeg skiller den lige lidt ad senere, og ser om der er noget jeg kan fikse
Det er i nuet uvist om de om de i det hele taget kommer igang med en eller anden aftager på nåhværende tidspunkt,(någet jig tror de kommer til å gjøre),men det er min mening da..

Deler må de kunde skaffe en god stund fremover anyway,med tanke på garanti tider fremover,men selve produksjonen af pumpene i HPL serien er nok slut fra Deltec,s side.

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Norsk er sgu sjov læsningKnut-Arne Berg skrev:Det siste nye jig har hørt fra pålitelige kilder er att Deltec haver lagt ned hele produksjonen sin af alle HPL pumper(alle modeller).
Det er i nuet uvist om de om de i det hele taget kommer igang med en eller anden aftager på nåhværende tidspunkt,(någet jig tror de kommer til å gjøre),men det er min mening da..![]()
Deler må de kunde skaffe en god stund fremover anyway,med tanke på garanti tider fremover,men selve produksjonen af pumpene i HPL serien er nok slut fra Deltec,s side.

Anyways, har du mere info om det, og om hvorfor produktionen er stoppet? Det er jo glimrende pumper!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
"Prøver jo" å blande ind 20% Dansk i indleggene mine da Hansen,så jere kan forstå hva jig skriverHan$en skrev:Norsk er sgu sjov læsningKnut-Arne Berg skrev:Det siste nye jig har hørt fra pålitelige kilder er att Deltec haver lagt ned hele produksjonen sin af alle HPL pumper(alle modeller).
Det er i nuet uvist om de om de i det hele taget kommer igang med en eller anden aftager på nåhværende tidspunkt,(någet jig tror de kommer til å gjøre),men det er min mening da..![]()
Deler må de kunde skaffe en god stund fremover anyway,med tanke på garanti tider fremover,men selve produksjonen af pumpene i HPL serien er nok slut fra Deltec,s side.![]()
![]()
![]()
Anyways, har du mere info om det, og om hvorfor produktionen er stoppet? Det er jo glimrende pumper!

Når det er sagt så er det jo mange år siden vi her oppe var under dansk okupasjon!,så vi haver klart å utvikle oss språkligt i årene efter dette

Jig haver en del kontakt med en som driver en Norsk saltvandsbutik her,og han fikk høre det fra Deltec selv når han snakket med de i forbindelse med bestillinger af varer ind til sin lille butik.
Udover dette,så fikk jig høre det samme fra en anden nettbutik også,så tror ikke dette er "røk uden ild",dessverre.

Haver selv 2 stk. av de største HPL pumpene her (en i drift og en i reserve),da det er 3,5 meter løftehøyde fra sumpen min opp til displaybaljen min her,og disse klarer jobben,kører jig de på full rulle.(de kutter ud ved lavere indstillingstrinn og bliver for varme),så de sliter litt ved høy løftehøyde,ellers er det gode pumper ja Hansen

(dog savner/savnet jig en model med større løftehøyde fra dette firma,men havde de hatt en,så havde sikkert prisen lagt langt over en Red Dragon pumpe med 50% bedre ydelse,så markedet havde nok "tørket ind", for en slig Deltec kraftdreng er jig bange for.

Her er link til den Norske butik jeg nevner,og som jere ser...
http://www.reefshop.mystore.no/index.php/cPath/47_144
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Øv.. Så ender jeg nok på en Red Dragon, hvis det viser sig at min skal til reparation. Aner ikke hvad det koster, men har sendt dem en mail. Men jeg bruger da i hvert fald ikke 1000,- på at reparere den, så hellere købe ny pumpe.
Det sjove er at den yder fuldstændig som den skal, den larmer blot. Fik den ikke adskilt i dag, så det må blive i morgen. For meget arbejde, for lidt søvn
Det sjove er at den yder fuldstændig som den skal, den larmer blot. Fik den ikke adskilt i dag, så det må blive i morgen. For meget arbejde, for lidt søvn
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Nå, pumpen blev lige åbnet i dag.
Jeg ved ikke hvad problemet var, der faldt ingen stumper ud eller lignende, men den er i hvert fald musestille igen
Knut-Arne - Jeg har haft mailet lidt med Deltec ang min pumpe, og spurgte ind til det du nævner. Og korrekt, de kunne ikke få leveret dele til pumperne længere, derfor er de stoppet i produktion. De valgte at gemme de sidste dele til reservedele, og har nu en ny pumpeserie på vej.
Han lovede bedre ydelse, og lavere strømforbrug, så det bliver spændende
Jeg ved ikke hvad problemet var, der faldt ingen stumper ud eller lignende, men den er i hvert fald musestille igen

Knut-Arne - Jeg har haft mailet lidt med Deltec ang min pumpe, og spurgte ind til det du nævner. Og korrekt, de kunne ikke få leveret dele til pumperne længere, derfor er de stoppet i produktion. De valgte at gemme de sidste dele til reservedele, og har nu en ny pumpeserie på vej.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Hej HansenHan$en skrev:Nå, pumpen blev lige åbnet i dag.
Jeg ved ikke hvad problemet var, der faldt ingen stumper ud eller lignende, men den er i hvert fald musestille igen![]()
Køre den så bare fint nu uden støj?
Hvor meget skillede du af? du kunne da ikk trække roteren osv ud vel?
MVH
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Den kører uhørligt igen!
Jeg havde hele fronten af, hvor du montere rør til ind og udblæsning, og så løsnede jeg skruen til rotoren, rensede rotor med vatpinde, og samlede det hele igen, uden at spænde for hårdt. Korrekt, rotoren kan man ikke selv pille af uden special-værktøj
Jeg havde hele fronten af, hvor du montere rør til ind og udblæsning, og så løsnede jeg skruen til rotoren, rensede rotor med vatpinde, og samlede det hele igen, uden at spænde for hårdt. Korrekt, rotoren kan man ikke selv pille af uden special-værktøj

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
Bekymringsfult att de legger ned produksjonen af returpumper,uden å have noget nytt i ærmet sittHan$en skrev:Nå, pumpen blev lige åbnet i dag.
Jeg ved ikke hvad problemet var, der faldt ingen stumper ud eller lignende, men den er i hvert fald musestille igen![]()

Hva som ligger bak afgjørelsen hvet jig ikke,men er vel rasjonering,for mange reklamasjoner,lønnsomhet eller någet

Heldigvis haver vi jo RD enda,for folk som trenger litt større pumper i forbindelse med sitt oppsett,enn så lenge

Fint du fikk den igang igjen Hansen

Merkeligt.. nu haver min hpl 8300 liters returpumpe kørt problemfritt igjen i 4-5 mnd. tid,og i dag etter jeg hadde svaret dig i denne tråden i går,så stoppet hele skitet helt opp,og vannstanden sank i den store baljen min i første etg.
Pumpen var godt varm,og demonterte af pumpen,plukket den fra hverandre,men kunne ikke se någet spesielt med snavs i rotoren

Haver jo någen ti tusener i verdier oppi dette 2000 liters systemet mitt,og føler mig ikke helt trygg med disse HPL pumpene egentligt...
Var vel derfor jig gikk til indkjøb av en ny lik til reserve pumpe for ett år siden,og denne gang var jig hjemme,så ingen skade skjedd,men neste gang...

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg må sige at jeg ikke planlægger at skifte pumpe-brand så længe min Deltec enten virker, eller at de er til at købe nogle steder.
Jeg oplever ikke at min bliver for varm eller stopper. Eneste problem jeg egentlig har haft med den, var lige denne støj. Ellers kører den bare super!
Jeg oplever ikke at min bliver for varm eller stopper. Eneste problem jeg egentlig har haft med den, var lige denne støj. Ellers kører den bare super!

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
Siger ikke at det er dårlige pumper Hansen(er jo Grundfors selve pumpedelen),men de liker ikke å trykke vandet opp 3,5 meter gjennom ett 32mm pvc rør/slange opp fra min kelder til første salHan$en skrev:Jeg må sige at jeg ikke planlægger at skifte pumpe-brand så længe min Deltec enten virker, eller at de er til at købe nogle steder.

De som haver sump ståendes rett under displaybaljen sin,virker det helt sikkert godt for, men det hjelper ikke mig..

Er jo rimeligt deiligt å kunde have sin 540 liters sump,store skummer,diverse reaktorer/filtere ude av syne og ikke mindst bråket fra denne teknik,rundt displaybaljen sin i 1. sal,og det tror jeg ikke någen er uenigt med meg i

Men må kunde stole på sin returpumpe da selvsagt,og trenger en med litt muskler,da vandet må dyttes litt lenger opp i høyden

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Virker bare utroligt at den kører for varm ved halvt løft.
Det er HLP 8070S du bruger ikke? Den har jo på papiret 7.8M Head - Så 3.5M skulle jo være en smald sag
Det er HLP 8070S du bruger ikke? Den har jo på papiret 7.8M Head - Så 3.5M skulle jo være en smald sag

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Ok, det var da rart den bare snurre igen uden lyd:-)Han$en skrev:Den kører uhørligt igen!
Nej den rotor er ikk lige til at få:-)
men håber godt nok vi kan få dele til vores dyre pumper de næste par år!?
MVH
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Tror ikke det bliver et problem. De stoppede produktionen pga problemer med at skaffe dele. så de må jo have en bunke på lager, nu hvor der ikke bliver produceret nye længere 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Ja, det er jo det:-) så er jeg mere rolig:-) har bare prøvet lign med andre produkter:-) må bare håbe de har rigeligt af dele på lager:-) når de nu ikk kan skaffe dem!Han$en skrev:Tror ikke det bliver et problem. De stoppede produktionen pga problemer med at skaffe dele. så de må jo have en bunke på lager, nu hvor der ikke bliver produceret nye længere
Så er det jo nok ikk grundfos de nye pumper?
MVH
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg kunne ikke liste oplysninger ud af ham omkring de nye pumper. Kun at de lover mere ydelse, og lavere Watt
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Brian H
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8881 Thorsø
- Geografisk sted: Thorsø
De kan i princippet godt køre produktionen videre med Grundfos pumperne. Jeg har selv opgraderet min HLP, med den "nye" ALPHA 32-60 180, som i modsætning til de gamle UP-pumper er rimeligt energibesparende.
Jeg finder det selv en kæmpe fordel, at når pumpen bliver defekt, så er det blot en tur i Harald Nyborg eller den lokale VVS'er og købe en ny pumpe. Man skal ikke vente flere dage på en ny keramisk aksel eller lign. som det er tilfældet med RD-pumperne. Ved samme lejlighed får man tillige også skiftet HELE pumpen og ikke blot en enkelt komponent.
Jeg finder det selv en kæmpe fordel, at når pumpen bliver defekt, så er det blot en tur i Harald Nyborg eller den lokale VVS'er og købe en ny pumpe. Man skal ikke vente flere dage på en ny keramisk aksel eller lign. som det er tilfældet med RD-pumperne. Ved samme lejlighed får man tillige også skiftet HELE pumpen og ikke blot en enkelt komponent.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
Yes.8070S jig bruger som returpumpe opp fra sump til displaybalje i etg.over her jaHan$en skrev:Virker bare utroligt at den kører for varm ved halvt løft.

Er ikke billige,og spesielt når en køber "en ekstra",for å have en i reserve i tilfelle..

Fordelen med å have to like her hjemme,er jo att det er rimeligt enkelt å bytte om på pumpene,med tanke på att kobblingene passer helt perfekt

Det bliver fort store verdier oppi baljer i kubikk klassen eller over,så jig kalkulerte med att det med stor sansynlighed ville "betale sig",å have en i reserve her hjemme,da ting fort tager tid,skal en sende pumpen ind på reperasjon,og kansje i nødsfal må kappe/bytte op på kobblinger for å få en pumpe af andet merke til å overta menst Deltec,en er på reperasjon.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Det havde jeg faktisk slet ikke skænket en tanke, men nu du siger det! Det er sgu da en billig måde at købe ny påBrian H skrev:De kan i princippet godt køre produktionen videre med Grundfos pumperne. Jeg har selv opgraderet min HLP, med den "nye" ALPHA 32-60 180, som i modsætning til de gamle UP-pumper er rimeligt energibesparende.

Dog kunne jeg godt lige tænke mig en liste over hvad de rent faktisk yder af Liter pr time
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
her er måske noget du kan brugeHan$en skrev:Det havde jeg faktisk slet ikke skænket en tanke, men nu du siger det! Det er sgu da en billig måde at købe ny påBrian H skrev:De kan i princippet godt køre produktionen videre med Grundfos pumperne. Jeg har selv opgraderet min HLP, med den "nye" ALPHA 32-60 180, som i modsætning til de gamle UP-pumper er rimeligt energibesparende.
Dog kunne jeg godt lige tænke mig en liste over hvad de rent faktisk yder af Liter pr time
http://www.sparepumpe.dk/pumpeliste.asp ... =3&lang=dk
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Fantastisk.. Men jeg kan umiddelbart ikke finde frem til en pumpe der yder det samme som min, uden at den bruger noget mere end 60WTimW skrev:her er måske noget du kan bruge
http://www.sparepumpe.dk/pumpeliste.asp ... =3&lang=dk

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200