Spørgsmål til skummerkop?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Spørgsmål til skummerkop?

Indlæg af Gino »

Hej SF

Ville hører jer hvad den runde ring har af funktion i selve låget? i ved den runde ring alle skummere har på nær min:-)

Min er saltvandsbutikkens kopi af ATI BM 200 men den har ikk den ring oppe i låget? noget der gør noget?

Se her i låget? det er bare helt "fladt"

Billede

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
iq150
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
14
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2010

Re: Spørgsmål til skummerkop?

Indlæg af iq150 »

Hej!
- tror det er et "lufthul" for at udligne trykket i koppen, så trykket fra det opadgående skum/vand ikke trykker låget af
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

iq150 skrev:Hej!
- tror det er et "lufthul" for at udligne trykket i koppen, så trykket fra det opadgående skum/vand ikke trykker låget af
Tak for svaret men det er ikk det jeg mener:-)

Prøv at kig på dit skummer låg, der er en Aryl ring på.. på ca et par cm ikk? mit låg er bare helt fladt uden den acryl som alle andre skummere har?

Du ved der hvor skummet kommer op i låget.. der er der en rund ring der... men ikk på min?

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
melau
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af melau »

Vil tro det er for at få skummet ned i koppen så det ikke bare hænger oppe i låget. Tror på ingen måde det har noget med selve afskumningen at gøre.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

I kan se på dette klip når han taget skummerkop låget af sidder der er en rund ring i selve låget?

MVH
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

melau skrev:Vil tro det er for at få skummet ned i koppen så det ikke bare hænger oppe i låget. Tror på ingen måde det har noget med selve afskumningen at gøre.
ok, dvs at det ikk er så vigtigt? ikk noget jeg behøver gøre noget ved?

MVH
melau
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af melau »

Nej det var ikke noget jeg ville bruge tid på. Du kan se på videoen at skummet bliver stoppet af den ring så ikke hele låget er beskidt. Og selve yderrøret på koppen heller ikke bliver så beskidt. Tror bare det er det den er til.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

"ringen" i mange skummeres låg, er for at lede skummet hurtigere ned i koppen, ved at "blokere" vejen så det ikke bare suser rundt i toppen af låget.

Hvis din skummer virker ganske fint uden, er der ingen grund til at ændre på noget, men ellers er det jo muligt, at finde et stykke Acryl-rør af passende størrelse, og lime et stykke på :happy: Om det har en gavnlig effekt ved jeg faktisk ikke.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

melau skrev:Nej det var ikke noget jeg ville bruge tid på. Du kan se på videoen at skummet bliver stoppet af den ring så ikke hele låget er beskidt. Og selve yderrøret på koppen heller ikke bliver så beskidt. Tror bare det er det den er til.
Ok .hvis det bare er den funktion den "giver" så rager det mig en høstblomst:-)

Tak for hjælpen:-)

MVH
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Han$en skrev:"ringen" i mange skummeres låg, er for at lede skummet hurtigere ned i koppen, ved at "blokere" vejen så det ikke bare suser rundt i toppen af låget.

Hvis din skummer virker ganske fint uden, er der ingen grund til at ændre på noget, men ellers er det jo muligt, at finde et stykke Acryl-rør af passende størrelse, og lime et stykke på :happy: Om det har en gavnlig effekt ved jeg faktisk ikke.
Ahh... .ok jamen jeg prøver at give den lidt tid og ser hvordan den skummer ellers må jeg finde på en løsning:-)
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7323 Give
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Indlæg af bio »

Der er mulighed for at dit skum bliver presset ud af lufthullerne i låget når det ikke bliver ledt ned af "ringen" i låget. Jeg havde problemet på min DIY skummer indtil jeg satte en ring på låget, så var problemet løst. Ringen er kun til at lede skummet ned i koppen, så hvis du ikke har nogen problemer er der ikke nogen grund til at ændre noget :beer:
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

bio skrev:Der er mulighed for at dit skum bliver presset ud af lufthullerne i låget når det ikke bliver ledt ned af "ringen" i låget. Jeg havde problemet på min DIY skummer indtil jeg satte en ring på låget, så var problemet løst. Ringen er kun til at lede skummet ned i koppen, så hvis du ikke har nogen problemer er der ikke nogen grund til at ændre noget :beer:

SUPER:-) jamen jeg ser hvordan den skummer her de næste par dage:-) har først lige fået sat den til idag:-) at snasket ikk fiser ud gennem hullerne

Tak for hjælpen gutter :K

MVH
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"