Hovedpumpen til mit 600 liters saltvand er netop gået ned med flaget. Jeg har nu ikke nogen cirkulation i tanken fraset mine tunze power heads og derfor ingen forbindelse til sumpen med den øvrige teknik!
Efter at have slukket den i forbindelse med rengøring af anden teknik, kunne jeg efter nogle tænd/sluk
-forsøg(det gør jeg som regel for at få løftet vandsøjlen) ikke tænde den igen.
Herpå skilte jeg pumpen, som er en EHEIM til omkring 6000 liter (95 w – mener jeg at huske), og fandt at en hel det salt havde aflejret på ”bagsiden ” af pumpen hvor logoet sidder. I en grad at selve det dæksel som logoet er skrevet på var let deformeret – trykket ud af form – af havsaltet. Indeni var der ingen umiddelbare problemer fraset en masse sneglehuse som havde sat sig fast i rotoren.
Efter at have rengjort rotoren og resten af pumpen, opstartede jeg igen, men nu lyder pumpen som et langsomt startende lokomotiv der stille og rolig stiger i omdrejninger uden at præstere et ordenligt tryk. Lyden er lav Hjælp

Jeg håber virkelig der sidder en derude som har prøvet lignende problem eller har den tekniske forståelse for en evt løsning inden mine koraller og fisk tager skade…
På forhånd tusind tak for hjælpen
Mvh
Michael