http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 505688.ece
Tænkte nok at du ikke kunne vente med at få din nye tank overfyldt. Men jeg lagde også mærke til at der var plads til udvidelse næste år.nielsk skrev:Øv jeg havde ellers bestilt en XS grindehval hos Dejong til mit nye stue-ocean. Den får jeg nok ikke før næste sæson...
Meget fornuftigt indlæg. Meget af modstanden mod hvalfangst bygger på følelser frem for fornuft. Tænk på hvor mange maver der kan mættes ved "kun" at dræbe et dyr, i forhold til hvor mange høns eller svin der skal til.jesper/aarhus skrev:" Det er uvist hvor mange hvaler man nåede at dræbe".....
Det er da dejlig saglig og objektiv journalistik.
- Glæder mig til at læse om, hvor mange svin, kalve, kyllinger etc. vi i Dk "når at dræbe"
Moral er godt - og dobbeltmoral er dobbelt så godt.![]()
- og nu er Ekstra Bladet jo moralens vogter nr. 1, hvilket de jo viser gang på gang, som fx ved at
* støtte prostitution og tjener samtidig kassen på det via deres annoncer
* overtræde dansk lovgivning ved et utal af lejligheder, naturligvis af hensyn til "offentlighedens interesse"
Må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvorfor lige præcis hvaler skulle behandles anderledes, i forhold til så mange andre dyr?
At man i Japan synes hvaler smager godt - det må vel være deres sag? Vi ville sk* nok også synes det var træls, hvis japanerne pludselig ville forbyde os at æde kyllinger, fordi de produceres under kummerlige vilkår.
Nu bør vi måske være blandt nogle af de sidste til aqt pudse vores glorie - gennem vores hobby skader vi jo også dyrelivet i havet omkring os - og det sk* ikke engang for at få føde, men blot for at pleje vores egen narcisstiske og æstetiske behov.![]()
Indlæget er IKKE ment for at starte et slagsmål, om det at holde aktarie, men blot et udtryk for min generelle harme over dårlig og unuanceret journalistik, og "bedre vidende holdninger".
jesper/aarhus skrev:" Det er uvist hvor mange hvaler man nåede at dræbe".....
Det er da dejlig saglig og objektiv journalistik.
- Glæder mig til at læse om, hvor mange svin, kalve, kyllinger etc. vi i Dk "når at dræbe"
Moral er godt - og dobbeltmoral er dobbelt så godt.![]()
- og nu er Ekstra Bladet jo moralens vogter nr. 1, hvilket de jo viser gang på gang, som fx ved at
* støtte prostitution og tjener samtidig kassen på det via deres annoncer
* overtræde dansk lovgivning ved et utal af lejligheder, naturligvis af hensyn til "offentlighedens interesse"
Må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvorfor lige præcis hvaler skulle behandles anderledes, i forhold til så mange andre dyr?
At man i Japan synes hvaler smager godt - det må vel være deres sag? Vi ville sk* nok også synes det var træls, hvis japanerne pludselig ville forbyde os at æde kyllinger, fordi de produceres under kummerlige vilkår.
Nu bør vi måske være blandt nogle af de sidste til aqt pudse vores glorie - gennem vores hobby skader vi jo også dyrelivet i havet omkring os - og det sk* ikke engang for at få føde, men blot for at pleje vores egen narcisstiske og æstetiske behov.![]()
Indlæget er IKKE ment for at starte et slagsmål, om det at holde aktarie, men blot et udtryk for min generelle harme over dårlig og unuanceret journalistik, og "bedre vidende holdninger".
Han$en skrev:"Jordens eneste skadedyr, er Mennesket som ødelægger denne" - Det lille citat kan jo i og for sig være et svar på det hele
nielsk skrev:Ja etik er en svær en...
Vores kære svin er faktisk følsomme og intelligente dyr som vi byder en uhyggelig opvækst under kummelige forhold.
Til sidst bliver de stresset ind i lastbiler, kørt på landevejen, gennen ind i en elevator og kørt ned i en CO grav og op igen - det er fandeme ikke humant. Det er Cool cash.
Jeg ville hellere æde hvalfrikadeller end svin hver eneste gang - bare det var fra en bæredygtig population. Hvaler har haft en fint liv i naturen og nu har vi udryddet alle de store hajer - så mange hvaler har ikke andre fjender end rovhvaler ( orca ) og mennesker.
Og jeg fandt endda selv på det.. Poet-migKorsør86 skrev:Han$en skrev:"Jordens eneste skadedyr, er Mennesket som ødelægger denne" - Det lille citat kan jo i og for sig være et svar på det hele
![]()
![]()
![]()
![]()
GODT citat!