Pengene værd!!

Forum hvor du kan se og dele links og andet www relateret, med andre.
Besvar
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Pengene værd!!

Indlæg af peder »

Dejligt at se man får noget for støttekronerne :GO rart at nogle har nosser til at stoppe de svin :devily:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 505688.ece
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Re: Pengene værd!!

Indlæg af Kewin »

Lækkert!
/Kewin - 160L
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Øv jeg havde ellers bestilt en XS grindehval hos Dejong til mit nye stue-ocean. Den får jeg nok ikke før næste sæson...
SPS : Stability provides succes
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: jylland

Indlæg af zimba »

nielsk skrev:Øv jeg havde ellers bestilt en XS grindehval hos Dejong til mit nye stue-ocean. Den får jeg nok ikke før næste sæson...
Tænkte nok at du ikke kunne vente med at få din nye tank overfyldt. Men jeg lagde også mærke til at der var plads til udvidelse næste år.
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

" Det er uvist hvor mange hvaler man nåede at dræbe".....

Det er da dejlig saglig og objektiv journalistik.
- Glæder mig til at læse om, hvor mange svin, kalve, kyllinger etc. vi i Dk "når at dræbe"

Moral er godt - og dobbeltmoral er dobbelt så godt. :dizzy:
- og nu er Ekstra Bladet jo moralens vogter nr. 1, hvilket de jo viser gang på gang, som fx ved at
* støtte prostitution og tjener samtidig kassen på det via deres annoncer
* overtræde dansk lovgivning ved et utal af lejligheder, naturligvis af hensyn til "offentlighedens interesse"

Må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvorfor lige præcis hvaler skulle behandles anderledes, i forhold til så mange andre dyr?

At man i Japan synes hvaler smager godt - det må vel være deres sag? Vi ville sk* nok også synes det var træls, hvis japanerne pludselig ville forbyde os at æde kyllinger, fordi de produceres under kummerlige vilkår.

Nu bør vi måske være blandt nogle af de sidste til aqt pudse vores glorie - gennem vores hobby skader vi jo også dyrelivet i havet omkring os - og det sk* ikke engang for at få føde, men blot for at pleje vores egen narcisstiske og æstetiske behov. :BA

Indlæget er IKKE ment for at starte et slagsmål, om det at holde aktarie, men blot et udtryk for min generelle harme over dårlig og unuanceret journalistik, og "bedre vidende holdninger". :grouphug:
100 *100 * 50 cm cube
mcnats
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense C

Indlæg af mcnats »

jesper/aarhus skrev:" Det er uvist hvor mange hvaler man nåede at dræbe".....

- Glæder mig til at læse om, hvor mange svin, kalve, kyllinger etc. vi i Dk "når at dræbe"

- og nu er Ekstra Bladet jo moralens vogter nr. 1, hvilket de jo viser gang på gang, som fx ved at
* overtræde dansk lovgivning ved et utal af lejligheder, naturligvis af hensyn til "offentlighedens interesse"

Må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvorfor lige præcis hvaler skulle behandles anderledes, i forhold til så mange andre dyr?

At man i Japan synes hvaler smager godt - det må vel være deres sag? Vi ville sk* nok også synes det var træls, hvis japanerne pludselig ville forbyde os at æde kyllinger, fordi de produceres under kummerlige vilkår.

Nu bør vi måske være blandt nogle af de sidste til aqt pudse vores glorie - gennem vores hobby skader vi jo også dyrelivet i havet omkring os - og det sk* ikke engang for at få føde, men blot for at pleje vores egen narcisstiske og æstetiske behov. :BA

Indlæget er IKKE ment for at starte et slagsmål, om det at holde aktarie, men blot et udtryk for min generelle harme over dårlig og unuanceret journalistik, og "bedre vidende holdninger". :grouphug:
Meget fornuftigt indlæg. Meget af modstanden mod hvalfangst bygger på følelser frem for fornuft. Tænk på hvor mange maver der kan mættes ved "kun" at dræbe et dyr, i forhold til hvor mange høns eller svin der skal til.
Dog er truer en del af hvalfangsten truede dyr, og så er det jo en helt anden sag. Jeg aner ikke om de nævnte vågehvaler er truede, men det er altså ikke alle hvalarter, der er ved at uddø.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

jesper/aarhus skrev:" Det er uvist hvor mange hvaler man nåede at dræbe".....

Jeg er både enig og uenig i det!

For at tage bare et eks. der er godt nok forskel på hvordan en hval bliver dræbt, den bliver indfanget med harpun metoden hvilket jeg finder uhyre skrækkeligt!
Lad os tage vores kære danske svin.. de bliver dog slået ihjel på en mere human måde... typisk bliver de "gasset" og går sådan set bare ud som et lys! de mærker derved igen smerte i den forstand!

mht hvaler er det jo ikk altid de bliver slået ihjel pga at man vil sælge deres kød og derved få det udbytte! det samme gælder hajfinner...... det er nok noget af den mest makabre måde man overhovedet kan behandle et dyr på! se evt dok. Sharkwater eller the Cove.. bare for at nævne noget gæns som alle kan få fat i:-) først fanges det typisk i nettet.. hvor hajen bliver udmattet og kan "drukne" hvis ikk bliver dyret hevet op i båden ved at få et hug i siden og bagefter blvier samtlige finner skåret af og så bliver den losset i havet igen så den kan falde til bunden for at "drukne" og lide!

PS: jeg ved godt det sidste er off topic men der er på trods forskelle i måde at "slagte" dyret på! og dermed ikk sagt elle andre "alm" dyr blvier slagtet lige humant.

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Walther86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4281 Gørlev
Geografisk sted: Gørlev

Indlæg af Walther86 »

Kan Sagtens se fornuften i Jespers indlæg, dog tror jeg, at en del af problemet ligger i menneskers tankegang, desværre.

En Hval er et stort pattedyr, som rigtig mange syntes er vildt flot og fasinerende, ydmere er de fleste hvaler stærk truet af udrydelse (fra tidligere tider hvor man brugte hval olie til lamper osv), og japanerne ligger et stærkt pres på hvalerne pga deres forskning og spisevaner (ligesom resten af Sydøst Asien med læge midler osv)

de fleste syntes derimod at en ko/kylling/gris er et dumt dyr, der ikke er ret specielt, og derfor skader det ikke at man holder dem under dårlige vilkår og slaget millioner om året. DET er jeg dog stærkt imod. vi skal have mad, ja. men dyrene skal sku have det godt, uanset hvad.

så bliver kødet jo dyere! og? jeg køber i forvejen kød der er noget dyere end HK okse fra Føtex. så jeg ved dyret har haft det godt!

så facit må blive at det er menneskets psyke der spiller ind?
Mvh. Mikkel Jensen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå

Indlæg af Han$en »

"Jordens eneste skadedyr, er Mennesket som ødelægger denne" - Det lille citat kan jo i og for sig være et svar på det hele :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Indlæg af Valentin »

Enig med Hansen..

En lille :G

Håber mine små i min egen tank har det bedre end de ville have haft i havet med div. rovdyr.. Må hellere fodre et par gange ekstra idag..

God weekend til jer alle
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Så lykkedes det sgu for dem!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Walther86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4281 Gørlev
Geografisk sted: Gørlev

Indlæg af Walther86 »

Han$en skrev:"Jordens eneste skadedyr, er Mennesket som ødelægger denne" - Det lille citat kan jo i og for sig være et svar på det hele :)

:clap: :clap: :clap: :clap:

GODT citat!

:Peace:
Mvh. Mikkel Jensen
nielsk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Ja etik er en svær en...

Vores kære svin er faktisk følsomme og intelligente dyr som vi byder en uhyggelig opvækst under kummelige forhold.
Til sidst bliver de stresset ind i lastbiler, kørt på landevejen, gennen ind i en elevator og kørt ned i en CO grav og op igen - det er fandeme ikke humant. Det er Cool cash.

Jeg ville hellere æde hvalfrikadeller end svin hver eneste gang - bare det var fra en bæredygtig population. Hvaler har haft en fint liv i naturen og nu har vi udryddet alle de store hajer - så mange hvaler har ikke andre fjender end rovhvaler ( orca ) og mennesker.
SPS : Stability provides succes
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

nielsk skrev:Ja etik er en svær en...

Vores kære svin er faktisk følsomme og intelligente dyr som vi byder en uhyggelig opvækst under kummelige forhold.
Til sidst bliver de stresset ind i lastbiler, kørt på landevejen, gennen ind i en elevator og kørt ned i en CO grav og op igen - det er fandeme ikke humant. Det er Cool cash.

Jeg ville hellere æde hvalfrikadeller end svin hver eneste gang - bare det var fra en bæredygtig population. Hvaler har haft en fint liv i naturen og nu har vi udryddet alle de store hajer - så mange hvaler har ikke andre fjender end rovhvaler ( orca ) og mennesker.

Du har ret mht til svins levevilkår mens de lever!! der er jeg helt enig men ville hellere være et svin under "slagtningen" end en hval:-)
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå

Indlæg af Han$en »

Korsør86 skrev:
Han$en skrev:"Jordens eneste skadedyr, er Mennesket som ødelægger denne" - Det lille citat kan jo i og for sig være et svar på det hele :)

:clap: :clap: :clap: :clap:

GODT citat!

:Peace:
Og jeg fandt endda selv på det.. Poet-mig :happy:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Besvar

Tilbage til "WWW"