Og totalt seje monti'er btw

hahah ja du må jo kende lidt til de 3 af dem jojoekill skrev:Ja, det ser sq vildt ud med det lys. Det er da noget der rykker!
Og totalt seje monti'er btw
hahaha ja det va sku ikke nemt og slippe de små klovne den gangHan$en skrev:Det var jo ligesom med klovnene.. Du skal af med en
leds og drivere er købt her http://www.rapidled.com/servlet/StoreFrontT1000 skrev:Hej Tim
Hvor har du købt ledne ?
Med venlig hilsen Thomas
man kan programmere ghl en som man nu har lyst til den skal gøre hen over dagen og hvormeget lys styrke/sol nedgang og sol opgang og hvordan man vil ha lyset til at se ud ved at skrue op eller ned for de blå/hvide = kelvinændringerBergenser skrev:Lækkert stykke isenkram du har fået bygget dig der, Tim!![]()
Er der nogen mulighed for at opstøve informationer angående den ghl computer du nævner? er temmelig uinformeret i denne verden, bær over med mig!
Styrer den skumring, månecyklus osv. eller hvad er dens funktion?
Har lidt svært ved at finde hoved og hale i indstillingsmulighederne, om det er et slags potentiometer der bruges til kelvinændringer og dæmpning, eller computeren styrer det hele?
Undskyld de dumme spørgsmål, men nu har du jo valgt at lægge projektet under DIY, så en monteringsvejledning er vel også på sin plads? haha![]()
Mvh hr. Bergenser
nu er det købt over nogle gange så det er ikke lige til at regne på og ku ha været gjort billigere vis det hele var købt på en gang så der ikke sku betales det skide post danmark gebyr hver gangT1000 skrev:Hej Tim
Ved hvor meget det koster ca i procent
( moms og told )
Oven i beløbet ?
Mvh Thomas
Det er da sådan en du skal ha´ så?TimW skrev: angående vejrmønstre så skulle denne her være lige på trapperne http://www.saltvattensguiden.se/forumet ... post378043 så der kan laves månelys (cykuls), tordenvejr (lyn), simulerer skyer osv på den hjemme byggede
den er fra biltema http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-t ... der-612-V/martinknorr skrev:Hej Tim
Hvor købte du strømforsyning til blæserne??
Ellers rigtig fedt projekt. Kunne også tænke mig at lave noget lignende på min fremtidig balje, men må nok erkende at evnerne nok ikke ligger ved elektronikken.
jeg har lige givet min en tand op af og kører 60%på hvid og 65%på Blå og 70%på Royal blue som det højeste over dagen og ligger på ca de 160watt og der er virkelig knald på lysetnesnej skrev:Ser spændende ud. Jeg skal selv i den nærmeste fremtid bestemme mig for en lyskilde til vores nye akvarie på 702 liter. Det her ser ret overbevisende ud, men hvad koster det i strøm i forhold til 3x250w HQI samt 4x84w t5 rør?
ttkthomsen skrev:Hej Tim
Så blev lyset sat til, det giver godt nok meget lys, lækkert! Skal lige have målt forbruget og lige holde øje med hvormeget temp. falder.
Du havde ret med blæser køre den på 5v og de er helt lydløse.
Jeg afventer lige med at bestille ekstra led til jeg får det nye akvarie, spredningen er meget fin (selv igennem dækglasse, som jeg kraftigt overvejere at beholde på!). Men til jer der endnu ikke har bestilt led og som overvejere rapidled.com så tjek lige Tims link det er godt nok billigt!
Tusind tak for hjælpen med projektet!
Hvor mange og hvilke led's er der i hver enhed?ttkthomsen skrev:Hej Tim
Så blev lyset sat til, det giver godt nok meget lys, lækkert! Skal lige have målt forbruget og lige holde øje med hvormeget temp. falder.
Du havde ret med blæser køre den på 5v og de er helt lydløse.
Jeg afventer lige med at bestille ekstra led til jeg får det nye akvarie, spredningen er meget fin (selv igennem dækglasse, som jeg kraftigt overvejere at beholde på!). Men til jer der endnu ikke har bestilt led og som overvejere rapidled.com så tjek lige Tims link det er godt nok billigt!
Tusind tak for hjælpen med projektet!
Hej Carstenttkthomsen skrev:[Hvor mange og hvilke led's er der i hver enhed?
Ja, det kna jeg da godt se, de der 2x24 w svarer vel meget godt til en Nefa lygte iforhold til det du har nu.ttkthomsen skrev:Det bliver en ringe sammenligning da det var et Bouy 2x24 Watt. Men Tim kan jo komme på banen da han erstattet 2x250 w med led.