hammerkoral med stor bobbel. hvorfor?
- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3700 Rønne
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Bornholm
hammerkoral med stor bobbel. hvorfor?
Hej allesammen.
Jeg har en hammer koral som er begyndt at lave en stor bobbel midt i det hele. Men hvordan. Kan det være ? Er det mon for meget lys? Mine værdier ligger som de skal.
Mvh. Michael (bornholm)
Jeg har en hammer koral som er begyndt at lave en stor bobbel midt i det hele. Men hvordan. Kan det være ? Er det mon for meget lys? Mine værdier ligger som de skal.
Mvh. Michael (bornholm)
- Castillo
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5800 Nyborg
Re: hammerkoral med stor bobbel. hvorfor?
Så vidt jeg husker (at have læst) er din hammer ved at skyde et hoved 
Tillykke

Tillykke
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Jep...den er ved at lægge en aflægger jeg har en der gør det samme...Hansen her inde fik den første med 2 hoveder og en mere er smidt siden samt en ny er på vej.
Det er nok omkring 1½år siden min fik en bobbel og først 1 år efter var der den første aflægger så der kan gå et stykke tid før du ser den første aflægger.
Link til min hvor du kan se der sider aflægger.
http://spdiving.dk/#3.26
Steen
Det er nok omkring 1½år siden min fik en bobbel og først 1 år efter var der den første aflægger så der kan gå et stykke tid før du ser den første aflægger.
Link til min hvor du kan se der sider aflægger.
http://spdiving.dk/#3.26
Steen
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2009
Jeg tilslutter mig til dels de andre forklaringer.
Har adskillige gange haft bobler midt i et hoved på hammerkoraller. Det er simpelthen hovedet der deler sig i to. Hos mig går der nu ikke lang tid fra boblen viset sig, til hovedet har delt sig. Du skulle gerne kunne se det i løbet af en måneds tid, vil jeg tro.
Helt nye hovedet kommer som "side skud" på stammen og ligner ikke rigtig et hoved før det når en hvis størrelse.
Har adskillige gange haft bobler midt i et hoved på hammerkoraller. Det er simpelthen hovedet der deler sig i to. Hos mig går der nu ikke lang tid fra boblen viset sig, til hovedet har delt sig. Du skulle gerne kunne se det i løbet af en måneds tid, vil jeg tro.
Helt nye hovedet kommer som "side skud" på stammen og ligner ikke rigtig et hoved før det når en hvis størrelse.
For store akvarier eksisterer ikke !
- DKMcSalt
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Vanløse
Shit nogle gode billeder

Hvad har du brugt af objektiv Steen!
På forhånd tak
/claus
75L. Aqua Medic Blenny Advanced, skummer opdateret til Tunze 9001, returpumpe erstattet af Tunse 6025, Tunze osomolator, Jebao RW-4
Afviklet:
125l Nano, 150W HQI, 2 X 15W T8, Tunze DOC 9010, Tunze Nano Stream 6025, Tunze returpumpe, Tunze Osomolator
Afviklet:
125l Nano, 150W HQI, 2 X 15W T8, Tunze DOC 9010, Tunze Nano Stream 6025, Tunze returpumpe, Tunze Osomolator
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
ja mickeal den er god nok den har snart et hoved mere tilykke 

Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
Jeg har taget de fleste koral og fiske billeder med mit Tamron 90mm, F2.8 Macro af kamerahus er der brugt 20D og 7D.DKMcSalt skrev:Shit nogle gode billeder![]()
![]()
![]()
Hvad har du brugt af objektiv Steen!
På forhånd tak
/claus
Steen
- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3700 Rønne
Tak for svar, allesammen
det vil jeg da glæde mig til
Mvh Michael (bornholm)

Mvh Michael (bornholm)