Aluminium
- Flemming
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4320 Lejre
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Lejre/ Sjælland
Helt enig med Damsel.
Alt for mange giver udtryk for man slet ikke kan bruge aluakvarier til saltvand. Jeg har tidligere kørt med et i 5 år uden problemer. Det eneste der sker med tiden er lidt "angrebet" aluminium der bliver mat/gråt. Ingen reel fare for noget andet end øjnene der ser det.
Alt for mange giver udtryk for man slet ikke kan bruge aluakvarier til saltvand. Jeg har tidligere kørt med et i 5 år uden problemer. Det eneste der sker med tiden er lidt "angrebet" aluminium der bliver mat/gråt. Ingen reel fare for noget andet end øjnene der ser det.
Hilsen
Flemming
Flemming
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Vil da også indrømme at have hørt at man skal ta sine forbehold med akvarier med ramme, men dertil skal også siges at jeg kun har haft helglasakvarie til saltvand. Men jeg har da set flotte velindkørte saltvandsakvarier med ramme hvor der ingen problemer har været, om der så er taget forbehold på dette med en extra silicone kant indvendig mm. vides ikke.
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Mange alu akvarier er overflade behandlet, men jeg har nu smurt cilicone inderst på rammen så aluet ikke er i kontakt med vandet.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2770 Kastrup
Læste lige i en 26 år gammel saltvandsbog. Dengang stod der også at der ingen problemer var da alu'en var overfladebehandlet. Dog skulle man være opmærksom på hjørnerne hvor forseglingen var brudt. Men som sagt mente de heller ikke der var nogen problemer i gamle dage.
720 liter siden 1. februar 2007.