Nogen der har oplevet dette i deres tank eller er det bare ønsketænkning

Jeg blev det fortalt da jeg lige havde fået mine PS lamper.. Om det er rigtig el ej, ved jeg ikke noget om men det da sjovt a så mange har hørt om a det vil vælte et akvarie, hvis man oplever en masse gydning!?Nolan skrev:... og så har jeg ALDRIG hørt tale om, at man ikke skulle køre cyklus på månelyset af denne grund men netop, at man skulle gøre det, for at trigge gydning.
Nogen der har den video liggende?nielsk skrev:Bent i Grenå har oplevet det med goniopora - og faktisk lavet en fed video af det.
Nu er det jo sådan med vandrehistorier, at jo mere "utrolige" de er, jo bedre bliver spredningen. At mange har hørt det, gør det ikke til en sandhed.Nicki Henriksen skrev:Jeg blev det fortalt da jeg lige havde fået mine PS lamper.. Om det er rigtig el ej, ved jeg ikke noget om men det da sjovt a så mange har hørt om a det vil vælte et akvarie, hvis man oplever en masse gydning!?Nolan skrev:... og så har jeg ALDRIG hørt tale om, at man ikke skulle køre cyklus på månelyset af denne grund men netop, at man skulle gøre det, for at trigge gydning.
ja der er jo mange sjove historier der udeNolan skrev:Nu er det jo sådan med vandrehistorier, at jo mere "utrolige" de er, jo bedre bliver spredningen. At mange har hørt det, gør det ikke til en sandhed.Nicki Henriksen skrev:Jeg blev det fortalt da jeg lige havde fået mine PS lamper.. Om det er rigtig el ej, ved jeg ikke noget om men det da sjovt a så mange har hørt om a det vil vælte et akvarie, hvis man oplever en masse gydning!?Nolan skrev:... og så har jeg ALDRIG hørt tale om, at man ikke skulle køre cyklus på månelyset af denne grund men netop, at man skulle gøre det, for at trigge gydning.
Sandhed er bygget på fakta og fakta siger noget andet.
Jeg ved, at Borneman har oplevet Pocillopora-gydning i et akvarie.
Her er i øvrigt en diskussion, hvor Borneman kommer med nogle be- og afkræftelser i forbindelse med koral-gydning:
http://www.reefs.org/library/article/co ... wning.html
/Kim
Det er klart, at en massegydning giver en del materiale i systemet men det er jo levende organismer, som ikke umiddelbart indgår i puljen af næring.Nicki Henriksen skrev: ja der er jo mange sjove historier der ude![]()
men der er jo nok også forskel på om man har en koral der gyder, el man oplever en masse der gør det samtidig, det kunne jeg da godt forstille mig ville give lidt nærrig