Kims 390 Hjørne juwel

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 9610 Nørager
Saltvand siden?: 2009

Re: Kims 390 Hjørne juwel

Indlæg af NytKøb »

kenneth145 skrev:prøv at tage et billed hvor du har dækket lidt af for lyset over akvariet. er sikker på det vil hjælpe :GO
Det vil jeg gøre men jeg venter til jeg får et andet kamera :b
Der er vidst ikke grund til flere dårlige/grimme billeder,
da de vidst var en fejl at få smidt op herinde
men tak for hjælpen til hvordan det ville hjælpe med billederne jeg havde ikke tænkt på det med lys eller sådan noget ;b
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

Hvor har du fundet den gule sarcephyton?
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

NytKøb skrev:Ja :)
Jeg får lige fingre i et nyt kamera og prøver igen med jeres gode råd,
fordi jeg vil gerne lige vise mine farver er altså ikke brune bestemt ikke har kun et kenya træ som er lilla/brunt
Jeg har jo også nye koraller i baljen lige nu blandt andet disse : Gul sarcophyton med røde polypper og en Rød Sarcophyton med Gul/Grønne polypper samt en Clavuria i skrig grøn en acanthastrea lordhowensis "stor" i rød hvid lilla
Samt en fætter jeg ikke husker navnet på med gule øjne, tror det er en acanthastrea, Pass,
Så har jeg nogle nye fisk : en Firetail goby gemmer sig dog hele tiden,
6 stks Anthias Tuka fisk som spiser rigtigt godt (3-4 gange dagligt)

og så får jeg en ny sending af koraller her til den 25-27 af noget Rhodactis skiver og nogle euphyllia anemoner og hammerkoraller og noget pumping xenia så der sku der da være en del flere farver at få fokus på :)

Men ja det er altså virkelig meget et kamera kan nedtrykke virkeligheden (y)
Men det var jo også bare for at vise selve akvariet og stensætning jeg valgte at få de billeder ind fordi jeg så jo godt med det samme at der var forskel ;)

NICE :GO
Lækre ting du har i baljen! glæder mig til bedre billeder af det:-) Acans. rocks :K

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

mange takker skal nok lige holde dig underettet ;)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Hej Kim,

Lad dig ikke slå ud af nogle lidt hårde kommentarer :naughty:

Som du selv skrev, så ser det jo anderledes ud nu, da du også havde fået mere teknik og sådan =)

Synd du bor så langt væk, så skulle jeg gerne komme forbi og have taget nogle billeder for dig :)

Mvh.
Marco R
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

NytKøb skrev:6 stks Anthias Tuka fisk som spiser rigtigt godt (3-4 gange dagligt)
tillykke med dem, nyd dem mens du har dem, for du kan ikke holde dem i længden...

det lydder til du er igang med at lave den klassiske nybegynder fejl, du vil kunne spare en masse penge, og ikke mindst spare dig selv for nogle problemer hvis du tager det med ro, og finder ud af hvad du vil med dit akvarie, der efter køber koraller og fisk der passer ind, og ikke bare køber alt hvad der lige er flot og kommer i.

dine tuka dør, der er INGEN der succesfuldt har holdt dem i længere tid. De eneste jeg har set der gør det, fodre 8 gange om dagen med foder. Det sætter et KÆMPE pres på ens filter system, faktisk er det næsten umuligt at fodre dem samtidig holde vandt godt nok til koraller osv. Selv ikke de mere lette anthias fisk, vil jeg smide i et så nyt akvarie.. der er ikke mange der kan holde de fisk, og stadig have ordenlige vandværdier.
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

StarF skrev:
NytKøb skrev:6 stks Anthias Tuka fisk som spiser rigtigt godt (3-4 gange dagligt)
tillykke med dem, nyd dem mens du har dem, for du kan ikke holde dem i længden...

det lydder til du er igang med at lave den klassiske nybegynder fejl, du vil kunne spare en masse penge, og ikke mindst spare dig selv for nogle problemer hvis du tager det med ro, og finder ud af hvad du vil med dit akvarie, der efter køber koraller og fisk der passer ind, og ikke bare køber alt hvad der lige er flot og kommer i.

dine tuka dør, der er INGEN der succesfuldt har holdt dem i længere tid. De eneste jeg har set der gør det, fodre 8 gange om dagen med foder. Det sætter et KÆMPE pres på ens filter system, faktisk er det næsten umuligt at fodre dem samtidig holde vandt godt nok til koraller osv. Selv ikke de mere lette anthias fisk, vil jeg smide i et så nyt akvarie.. der er ikke mange der kan holde de fisk, og stadig have ordenlige vandværdier.
Hej Star ja okay det havde jeg dog ikke helt fået informeret på den måde fik afvide de var lidt svære at holde i live for folk der glemmer at fodre 4 gange dagligt, og at de var helt reefsave samt at det var en fisk mange havde i baljen især nybegyndere :)

Jeg tager det også ganske stille og roligt sku jeg selv mene da jeg kun køber lige de koraller som jeg kan lide at se på,
har dog en enkelt gang købt noget clavuria og 2 acans samt en andet til 900kr jeg ikke havde set men kiggede lidt om på saltvandswiki ;)
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5320 Agedrup
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Indlæg af Benjaminkn »

Jeg synes at det er underligt at du bliver lidt pigesur over det.
Du skriver selv "synes i ikke at det er flot" og så kom der et par svar hvor du så fik at vide af nogle stykker incl. mig selv at vi ikke synes at det var så pænt.

Men altså alt tager tid, og det kan tage lang tid i den her verden.
- Som sagt en anden gang som du også har fået at vide, så rens ruden tør salt osv. af. synes da at det er synd at du viser det frem over forummet når det ikke er nypudset osv... det kunne ha gjort det en del flottere ;)

Benjamin
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

NytKøb skrev:
StarF skrev:

Hej Star ja okay det havde jeg dog ikke helt fået informeret på den måde fik afvide de var lidt svære at holde i live for folk der glemmer at fodre 4 gange dagligt, og at de var helt reefsave samt at det var en fisk mange havde i baljen især nybegyndere :)

Jeg tager det også ganske stille og roligt sku jeg selv mene da jeg kun køber lige de koraller som jeg kan lide at se på,
har dog en enkelt gang købt noget clavuria og 2 acans samt en andet til 900kr jeg ikke havde set men kiggede lidt om på saltvandswiki ;)
Hvem er det der har sagt det? Personen er vist ikke klar over at lige præcis Tuka er stort set umulig. Som sagt de skal fodres stort set hele dagen lang, hvilke resultere i massiv næring i systemet. Anthias der er til at holde, når man har styr på det er der f.eks. Pseudanthias bartlettorum eller Pseudanthias squamipinnis. Men lige meget hvad så er Anthias ikke nybegynder fisk. Vent og lad systemet bliver stabilt :)
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Benjaminkn »

men når alt det negative er sagt, så er det jo ikke os der skal gå og kigge på det i hverdagen.
så hvis du selv synes at det er flot så er det jo bare sådan det er!
-så synes jeg egentligt at du kan være ligeglad med min og andres meninger ;)
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

NytKøb skrev:Ja :)
Jeg får lige fingre i et nyt kamera og prøver igen med jeres gode råd,
fordi jeg vil gerne lige vise mine farver er altså ikke brune bestemt ikke har kun et kenya træ som er lilla/brunt
Jeg har jo også nye koraller i baljen lige nu blandt andet disse : Gul sarcophyton med røde polypper og en Rød Sarcophyton med Gul/Grønne polypper ;)
Det lyder godtnok som nogle vilde koraller - mon ikke du trænger til at se nogle forskellige koraller live! Hvis du virkeligt en dag fandt nogle sacrofyton med de farver var du en rig mand! Så snakker vi flere 1000-kr stk.
Men de findes i alle nuancer af brun - som let kan tolkes til alle andre farver i spektret. Hvis du har en RØD sacrofyton skal jeg dog være den første til at undskylde - du skal endda få den lamineret til at klistre på hoveddør :beer:

Og hvis du sender flere sviner pb´er til mig fordi jeg ikke vil anderkende at din skidnebrune anemone ikke ser rød du på dine billeder så pas på - Så pusser jeg sgu Hansen på dig :T
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå

Indlæg af Han$en »

Endnu en klassiker fra Niels :D
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Benjaminkn »

det er jo comedy det her! :)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"