Kims 390 Hjørne juwel

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 9610 Nørager
Saltvand siden?: 2009

Kims 390 Hjørne juwel

Indlæg af NytKøb »

Så det endelig tid til at vise lidt billeder af mit akvarie :)
synes selv det er ved at begynde så småt at se flot ud,
Modtager gerne ris & ros samt gode råd til opstilningen af sten
og placering af koraller,

Håber det er værd at tage et kig på :y

Tak for hjælpen til billederne :K

(Mit kamera kan ikke fange mine farver i akvariet og viser derfor kedelige farver)
Senest rettet af NytKøb tors 10. feb 2011 21:40, rettet i alt 1 gang.
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Re: Kims 390 Hjørne juwel

Indlæg af NytKøb »

.
Senest rettet af NytKøb tors 10. feb 2011 02:10, rettet i alt 1 gang.
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

Så kom der billeder de er lidt længre nede :)
Senest rettet af NytKøb tors 10. feb 2011 02:11, rettet i alt 1 gang.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Her kommer lidt billeder af akvariet:

Sådan stod det, da jeg købte det:
1
1
Så har jeg selv indrettet lidt:
2
2
3
3
4
4
Der kommer flere billeder snart, som det står nu, da der er kommet flere koraller og udstyr i.

Værsgo Kim :)

Mvh.
Marco R
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

Mange tak for hjælpen endelig fik jeg et par billeder ind ;)
Super hjælp marco
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

NytKøb skrev:Mange tak for hjælpen endelig fik jeg et par billeder ind ;)
Super hjælp marco
Du er velkommen, og skulle det være en anden gang, så skriver du bare en PB, så lægger vi flere ind :wink: :GO

Mvh.
Marco R
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

Gad vide om der slet ingen er der synes det er flot :b ?
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Så var det derfor du ikke ville sende billeder af dine anemoner, de ser sgu godtnok noget fesenbrune ud! Ikke engang under det blå lys ser de det mindste knaldorange ud som du ellers havde reklameret med.

Prøv at rense ruden inden du tager billeder - saltstriber kan vi alle lave...
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå

Indlæg af Han$en »

NytKøb skrev:Gad vide om der slet ingen er der synes det er flot :b ?
Nok der landet ligger ;)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5320 Agedrup
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Indlæg af Benjaminkn »

ja sorry to say men jeg synes heller ikke at det er særligt flot
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Du burde nok vælge nogle koraler der har lidt farve istedet for kun brun. Det skaber lidt mere liv samt akvariet ikke fremtræder kedligt.
Ud over farverne ser vandet heller ikke særlig klart ud og på det første billede er der alger som nok burde høre hjemme i sumpen istedet for.

Så en kærlig hånd burde kunne gøre akvariet mere atraktiv end det er nu. Derfor slutter jeg mig desvære også til de andre og siger det er kedligt.
Men tab ikke modet hent inspirasion hos andre og prøv at lave dit ejet miljø som du syndes om og særg for at få lidt flere farver ind.

Du kan få masser LSP der ikke er lyskrævene hvis ikke du lige har masser af lys.

Steen
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Hej

Lad os lige give manden en ærlig chancen:-)

Tag nogle nye billeder med det bedre kamera og vent til vandet ikk er så grumset og tør frontruden af, så skal du se wupti så er baljen meget kønnere at se på uden du har gjort det store:-)

men DEJLIGT at se at du har fjernet algerne som hører til i sump og at du ikk har det frygtelige hinde på overfladen som tidligere ejer havde:-)

og ja et hjørne akvarie kan godt være lidt drilsk at indrette men jeg gjorde det at bygge "revet" højere op og så ved et fald fra højre mod venstre:-) det så da rimeligt ud:-)

Det skal nok blive et super akvarie det der.

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

NytKøb skrev:Gad vide om der slet ingen er der synes det er flot :b ?

tillykke med det :K

jeg syntes ikk det er flot ...( Sorry )
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

Nytkøb som de andre siger tør din rude af og dæk af for lyset når du tager billeder, således at der er helt mørkt i rummet og det eneste lys der kommer er fra forruden i akvariet. du er nødtil at dække af så du ikke tager billedet direkte ind i din lampe så før bliver dine billeder ike klare.

Når det er sagt så er jeg dybt uenig i at de første billed er kedeligt... hvem siger at caulerpa kun hører til i sumpen? det er op til ham der har akvariet og hvis vi skal være helt ærlige så er det vist mere naturligt end 30 forskellige sps`er i flouserende farver på ½m2 rev. så om det er kedeligt eller ej er jo an på øjnene der ser det.

Din stensætning syntes jeg så se ret fed ud med gode muligheder for placering af fremtidige koraller og masser af skjulesteder til fisk. Dog ville jeg omplacere de to sten nederst i højre hjørne.
ser frem til at følge udviklingen i dit akvarie er sikker på det nok skal blive godt.

Bare en tanke nogen gange er det måske bedre at undlade at skrive med mindre man har noget konstruktivt at skrive.
det er nemt at hyle med flokken.. :BA
Mvh.Kenneth
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

kenneth145 skrev:Nytkøb som de andre siger tør din rude af og dæk af for lyset når du tager billeder, således at der er helt mørkt i rummet og det eneste lys der kommer er fra forruden i akvariet. du er nødtil at dække af så du ikke tager billedet direkte ind i din lampe så før bliver dine billeder ike klare.

Når det er sagt så er jeg dybt uenig i at de første billed er kedeligt... hvem siger at caulerpa kun hører til i sumpen? det er op til ham der har akvariet og hvis vi skal være helt ærlige så er det vist mere naturligt end 30 forskellige sps`er i flouserende farver på ½m2 rev. så om det er kedeligt eller ej er jo an på øjnene der ser det.

Din stensætning syntes jeg så se ret fed ud med gode muligheder for placering af fremtidige koraller og masser af skjulesteder til fisk. Dog ville jeg omplacere de to sten nederst i højre hjørne.
ser frem til at følge udviklingen i dit akvarie er sikker på det nok skal blive godt.

Bare en tanke nogen gange er det måske bedre at undlade at skrive med mindre man har noget konstruktivt at skrive.
det er nemt at hyle med flokken.. :BA
Mvh.Kenneth
Her er jeg mere end enig:-)
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

Der skal lige oplyses mine koraller er altså slet ikke brune det er mit kamera der ikke kan fange den rigtige farve måske fordi det er noget gammelt lort,

Hvis i ikke har andet ind Negative ting så prøv sku da at lade være at skrive det?

Jeg skriver heller ikke fuck en grim koral du har osv via PB til jer,

eller ordret " Fuck en lodden akvarist du er, du kommer sku aldrig i mål "

What ever jeg lader da bare være med at ´bruge dette forum når folk kun kan skrive en masse direkte piss om mit akvarie via PB så henter jeg noget hjælp andetsteds fra,

Prøvede jo mere at få gode råd ind en masse gråd ?
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Kan godt forstå du er sur - nogle ting skrevet var lige hårde nok. Men smag og behag er jo forskellig.

Sov lige på det, inden du melder dig ud af forummet, og dit akvarie er nyt og fyldt med muligheder.
Ting tager tid, bare vent og se når du passer og plejer det, så får du fine kalkalger overe det hele, og dyrene trives.

Held og lykke med det hele :-)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

Dog skal jeg lige smide en bette tak til Gino + SPdiving da de godt kan undlade at skrive det negative de højst sandsygligt også har set,

Så tak fordi i 2 ikke skriver "grimt" ikke flot osv,
Det er da rart nogle mennesker måske godt kan forstå man ikke har det mest sindsyge akvarie efter 5 mdr og 28 dage, ?
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

Lad vær at tag dig af dem som ikke kan 'tale' ordenligt og lyt i stedet til de konstruktive ting der kommer. Lad ikke laveste fællesnævner skræmme dig væk.

Det ser lidt kedeligt ud lige nu, men du har faktisk lavet en fin stensætning som giver god plads til at placere koraller. Og synes faktisk det med stensætning er svært i et hjørne akvarie. Så godt gået
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

mange tak hermes det var en flot sætning :) lad ikke de laveste fællesnævner skræmme dig væk, Det gav lidt omtanke om det er sku da ikke mig der høre i den lave ende men det ved i selv hvem er :) har også brugt meget tid og fået stukket og skåret mine fingre på stenene
Synes selv efter jeg havde prøvet mange forskellige måder hvor det hældte fra højre til venstre eller bare 30 kg sten og så prøvede jeg at lave 2 øer og så til sidst synes jeg mit så meget naturligt ud som jeg tror nogle stenformationer også ser ud i virkeligheden,

Jaa venter nok lidt med at udsætte forum men helt ærligt i forskellige synes i selv det er en flot velkomst ;) ?
Synes ikke negative velkomster sku forekomme af så erfarne brugere som de så smukt kalder sig selv,

en anden gang så prøv helt at droppe det fordi i garanteret skyld i flere har stoppet med brug af forum når i skriver sådan til og om folk ??
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Kim som tiden går og du får en masse inspiasion til hvordan du fortrækker dit akvarie skal være og det begynder at tage form så skal du nok få et rigtig flot akvarie.

Som pederrevnørd skriver ting tager tid :T

Mit akvarie er også kun et år gammelt men langt fra som jeg ville ønske det. Så der er ikke andet for end at nyde udfordringerne. Et gammelt perfekt akvarie uden plads til nye koraler kan hurtigt blive kedligt at passe til daglig... :rolleyes:

Steen
Senest rettet af spdiving tors 10. feb 2011 20:59, rettet i alt 1 gang.
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

Det har du da ret i sten :b
det må da være noget sjovere at være i det stadie vi er i,
vi får formet det som vi gerne vil og så har vi jo rigelig mulighed for at skifte korallerne ud :)
Det lyder som sagt meget sjovere og mere lærerigt ind det gør at give vandet "stoffer" og klippe lidt frags og så fodre ;)
+ vedligeholdese
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

NytKøb skrev:Der skal lige oplyses mine koraller er altså slet ikke brune det er mit kamera der ikke kan fange den rigtige farve måske fordi det er noget gammelt lort,

Hvis i ikke har andet ind Negative ting så prøv sku da at lade være at skrive det?

Jeg skriver heller ikke fuck en grim koral du har osv via PB til jer,

eller ordret " Fuck en lodden akvarist du er, du kommer sku aldrig i mål "

What ever jeg lader da bare være med at ´bruge dette forum når folk kun kan skrive en masse direkte piss om mit akvarie via PB så henter jeg noget hjælp andetsteds fra,

Prøvede jo mere at få gode råd ind en masse gråd ?
Jeg må lige citere dig:
Gad vide om der slet ingen er der synes det er flot :b ?
Der til svare mig, og nogle andre så, at vi ikke synes det er flot. Du beder selv om et svar på ja eller nej. Så nytter det ikke at hoppe i gulvet og græde, når svaret kommer. Hvis du først og fremmest starter med at rense ruder indvendigt og udvendigt, og får taget nogle ordentlige billeder, er jeg også sikker på at akvariets udseende ændre sig en del. For som billederne viser det frem nu er det ikke. Det er ikke fordi folk er ude efter dig at de fortæller dig det, det er udelukkende fordi det ikke er behageligt for øjnene. Et saltvandsakvarie kræver arbejde at få flot. Vores andres akvarier startede også grimme :GO

Det var min 25 øre..
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

Hansen det er ikke så meget det der er blevet skrevet af de små sætninger " Som synes desværre ikke det er flot det er helt acceptabelt folk siger deres mening men de kan godt skrue lidt ned for charmen " ?

Nu det heller ikke allesammen som "Også" nævnt har takket nogle mere ind andre for deres indlæg ganske sandt men der er også nogle af dem der ikke burde være blevet skrevet på sådan en måde,

Det er jo klart jeg efter 1 måned på koral jagt ikke har det vildeste udvalg det jo også ganske dyrt at købe af koraller,

Har ikke på noget tidspunkt tænkt mig at græde eller være ked af hvad folk skiver men havde sku regnet med en mere venlig respons som jeg ellers tit har oplevet af folk herinde ;)
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Hej Kim

Det skal helt sikkert nok blive super akvarie og glæder mig til bedre billeder hvor man bedre kan se det hele:-)
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

Gino skrev:Hej Kim

Det skal helt sikkert nok blive super akvarie og glæder mig til bedre billeder hvor man bedre kan se det hele:-)
Mange tak gino du også en af dem jeg er glad for at kunne vise det og så håbe det engang bliver flot at se på,
Selvom jeg nu selv synes det er rigtigt flot i virkeligheden er sku ked af kamera ikke kan fange mine farve ordenligt :)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

NytKøb skrev:Hansen det er ikke så meget det der er blevet skrevet af de små sætninger " Som synes desværre ikke det er flot det er helt acceptabelt folk siger deres mening men de kan godt skrue lidt ned for charmen " ?

Nu det heller ikke allesammen som "Også" nævnt har takket nogle mere ind andre for deres indlæg ganske sandt men der er også nogle af dem der ikke burde være blevet skrevet på sådan en måde,

Det er jo klart jeg efter 1 måned på koral jagt ikke har det vildeste udvalg det jo også ganske dyrt at købe af koraller,

Har ikke på noget tidspunkt tænkt mig at græde eller være ked af hvad folk skiver men havde sku regnet med en mere venlig respons som jeg ellers tit har oplevet af folk herinde ;)
Det der gør akvariet ret uflot på de billeder du viser, er at alt er bæ-brunt at se på. Og det ved jeg at selv en 4 år gammel mobiltelefon kan gøre bedre, hvis du får renset ruderne, dropper blitz, og tager nogle prøvebilleder, og får fat i fidusen :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

NytKøb skrev:
Gino skrev:Hej Kim

Mange tak gino du også en af dem jeg er glad for at kunne vise det og så håbe det engang bliver flot at se på,
Selvom jeg nu selv synes det er rigtigt flot i virkeligheden er sku ked af kamera ikke kan fange mine farve ordenligt :)[/quote

Det er jeg da glad for at hører:-)

Ved du hvad jeg har rigtigt mange gange selv taget billeder af mine egne akvarier med dårligt kamera og så ligner min balje heller ikk noget alt for kønt! Så derfor haar jeg ikk taget flere for har kun min tlf med cam men låner min venindes hun har et ret seriøst spejlrefleks! og så kommer der PANG farver på fisk og koraller! så jeg er sikker på det er meget pænere i virkeligheden!

Ja under opstarten tager det hele jo tid at få fyldt op og det er jo det som er det sjove.. at kører landet tykt og tynd efter fisk, koraller, og frags :GO

MVH
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

prøv at tage et billed hvor du har dækket lidt af for lyset over akvariet. er sikker på det vil hjælpe :GO
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af NytKøb »

Ja :)
Jeg får lige fingre i et nyt kamera og prøver igen med jeres gode råd,
fordi jeg vil gerne lige vise mine farver er altså ikke brune bestemt ikke har kun et kenya træ som er lilla/brunt
Jeg har jo også nye koraller i baljen lige nu blandt andet disse : Gul sarcophyton med røde polypper og en Rød Sarcophyton med Gul/Grønne polypper samt en Clavuria i skrig grøn en acanthastrea lordhowensis "stor" i rød hvid lilla
Samt en fætter jeg ikke husker navnet på med gule øjne, tror det er en acanthastrea, Pass,
Så har jeg nogle nye fisk : en Firetail goby gemmer sig dog hele tiden,
6 stks Anthias Tuka fisk som spiser rigtigt godt (3-4 gange dagligt)

og så får jeg en ny sending af koraller her til den 25-27 af noget Rhodactis skiver og nogle euphyllia anemoner og hammerkoraller og noget pumping xenia så der sku der da være en del flere farver at få fokus på :)

Men ja det er altså virkelig meget et kamera kan nedtrykke virkeligheden (y)
Men det var jo også bare for at vise selve akvariet og stensætning jeg valgte at få de billeder ind fordi jeg så jo godt med det samme at der var forskel ;)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"