Der er vel ikke nogen i randers området der ligger inde med en fiskefælde man kunne leje.
Har nemlig en fisk jeg ikke kan fange..

Jeg havde det på fornemmelsen, men ser frem til at nogen kommer op med et par positive erfaringer.LarsSteen skrev:den fiske fælde som jeg prøvede i nogle uger virkede ikke, det gjorde de hjemmelavet ( cola flasker osv. ) heller ikke.
Ganske genial løsningPet-sen skrev:Hvis ellers man har tiden til det, så tager man et gammeldags patent-glas, piller pakningen og lukkemekanismen af så låget bare er "hængslet", binder en snor i metallet på låget, trækker den igennem et af øjerne på selve glasset, og vupti ! En fantastisk billig "fælde" !
Så er det bare at sætte noget lokkemad fast i bunden af glasset (jeg bruger en klemme med sugekop), lægge det ned på bunden af akvariet med åbent låg og vente på den rigtige fisk svømmer ind og æder. Så trækker man ganske stille i snoren og låget lukker.
Det kræver lidt tålmodighed, men jeg har fanget adskillige fisk i alle størrelser på denne måde. jo større fisk, jo større glas tager man bare. Det er iøvrigt meget skånsomt for fiskene, da de på ingen måde bliver skadet, og end ikke kommer over vand når man tager dem op.
God fornøjelse !
smukfisk skrev:jeg fik fanget min fisk ved mad og et stort fiske net. haps sagde det lige.
Jeg tror også det er det der kommer nærmest på det mest effektive og billigste, når vi taler om fisk der er svære at fange med nettetnbd skrev:Tak Pet-sen for ideen med et henkogningsglas![]()
Jeg prøvede metoden i går med stor succes - lidt optøet frostfoder i glasset, tålmodig venten - og når en fisk går ind i glasset, slipper man snoren der holder låget åbent. Lågets vægt gør at fælden klapper effektivt i