små fisk forsvinder
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
små fisk forsvinder
jeg har nu prøvet 3 gange at små fisk forsvinder en dag eller to efter de er kommet i baljen. Det har indtil nu drejet sig om en blå/grøn chromis, blå/gul damsel og en kardinal fisk. alle fisk ikke i kæmpe størrelse og de har alle opført sig almindelig før deres forsvinden. De har set sunde og raske ud og er blevet tilvænnet vandet efter alle kunstens regler. jeg har ikke kunne finde nogen resten af dem eller se dem ligge døde nogen steder. udover de små fisk har jeg 4 kirurger i akvariet.
Kan de være blevet taget af en mantis? eller kunne der være andre åbenlyse grunde til deres forsvinden?
Hvis det evt kunne være en mantis tænker jeg på at smide en fælde ned i form af en colaflaske med toppen skåret af og vendt om og så med noget madding inden i. Men hvad kunne det være? har desværre ikke frosne rejer hjemme lige nu, ellers havde det været oplagt.
Kan de være blevet taget af en mantis? eller kunne der være andre åbenlyse grunde til deres forsvinden?
Hvis det evt kunne være en mantis tænker jeg på at smide en fælde ned i form af en colaflaske med toppen skåret af og vendt om og så med noget madding inden i. Men hvad kunne det være? har desværre ikke frosne rejer hjemme lige nu, ellers havde det været oplagt.
- 8220
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8220 Brabrand
- Saltvand siden?: 2010
Re: små fisk forsvinder
Det kan sagtens være en mantis. Hører diu nogle gange en smæld fra akvariet???? Hvis ja, så har du desværre en mantis. Er et skoddyr og kan tage ret så store fisk 10 cm + har jeg læst. Held og lykke med det.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Eller en krappe eller en slAngesøstjerne der går på jagt om natten når fiskene sover - frem med cola flasken med madding - og en lommelygte til natjagt
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Ja det kunne selvfølgelig også være et af de andre dyr? Nogen forslag til madding jeg kan putte i flasken?
Ikke for at være alt for kæk, men hvad med en lille død fisk?
Det kan være du kan få en af din lokale fiskepusher...
Det kan være du kan få en af din lokale fiskepusher...
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Frostblok burde kunne gøre det også
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Hmmm ja jeg har også haft fælde oppe i nat uden held