[VIDEO] Hjælp til retning af cirkulation

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

[VIDEO] Hjælp til retning af cirkulation

Indlæg af Han$en »

Hey

Jeg har ramt et lidt dødt punkt, og kan simpelthen ikke få regnet ud hvordan jeg skal placere den 3. pumpe i akvariet, eller hvordan de 2 eksisterende evt skal placeres, sammen med den 3.

På det meste af langsiden i fronten samler der sig lidt skidt i sandet. Ikke meget, men en smule, da cirkulationen kan kaldes svag der. Der ud over samler der sig en ok bunke ved "foden" af min bro, og lidt til højre for også. Dette skal jo gerne holdes rent også!

Men sandet skal blive liggende! Det er CaribSea Special Grade, og det kan holde til noget cirkulation, men ikke for meget. Jeg vil sige medium! Har lavet en lille film, med fokus på de ramte områder, og så lige pumpernes opstilling. Akvariet måler 100 x 60 x 50.

Videoen er taget med min telefon, som ikke helt kan finde ud af det kraftige lys, men man kan da se hvad det forestiller. Og så beklager jeg lige mine fisk. De tror de skal have mad hver gang man nærmer sig akvariet. Det er en kamp at få lov til at tage billeder osv. :happy:

[video][/video]
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: [VIDEO] Hjælp til retning af cirkulation

Indlæg af wondersurfer »

den ene tunze smider du i modsatte side så ik der er to i samme side og begge tunzer skal længere ned og gerne pege skråt op så kommer der vandbevægelser der vil noget + dit sand får lov at ligge
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Den nederste bagerst skal i hvert fald ikke ændres, ellers kommer der ingen cirkulation mellem stenene i den store "Ø"

Ville det ikke være muligt at tilføre en 3. pumpe et sted? Har en moddet 6025 mere liggende der ikke arbejder :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Schwensen »

Synes også du skal flytte en over i den anden side, som blæser samme vej, som dit returvand.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

den 3 kan du prøve gemme bag stensætningen som peger skråt op hen mod et af de forreste hjørner hvis du forstår?

det er virkelig noget man kan bruge tid på at flytte pumper hehe
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Schwensen skrev:Synes også du skal flytte en over i den anden side, som blæser samme vej, som dit returvand.
Tanken har også strejfet mig, at sætte den omkring samme sted på ruden som den modsatte, bare længere nede mod bunden. Men det vil jo næppe hjælpe på problemet under broen?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"