Mmm ok god pointe med 1500 L/t. Jeg tænke at røret skulle tilsvarende længere ned mod overfladen, men selvfølgelig er der god tryk på allerede. Jeg tror måske du kan nøjes med 1000 L/t (det er min) hvis du vil ha mindre plask ? Igen, jeg tror det er let at overdimensionere. Men når der er styr på nitrat/fosfat niveauerne kan en mindre åbenbart godt klare en del filtrering. Indkøringsperioden derimod bliver nok tilsvarende længere. Hvor lang aner jeg ikkeStig Jest skrev:Hej Kasparkschauby skrev:Hej Stig,Stig Jest skrev:Nej men det gør det hos migAnders månsson skrev:Det burde ikke plaske der hvor pladen rammer vandoverfladen... eller det gør det ikke her:-)Jeg er nok også lidt hysterisk med lyde fra akvariet.
Rensede for øvrigt min scrubber for første gang i går:
Undskyld billedkvaliteten. Jeg ved ikke hvorfor det blev så ringe Tror det bliver godt med tiden.
Mvh. Stig
Jeg tror måske du kan forsøge at tage lidt af højde på den ?? evt ved at putte den nederste del længere under vand ? Det ser ellers godt ud (stabilt bygget - ikke som mit hjemmefusk !). Hvis du "ser nogle sammenhænge" i algeudvikling etc. må du sige til. Min kom til at virke... fra den ene uge til til den anden hvor jeg ikke gad måle nitrat. Jeg ved stadig ikke hvorfor, men det er vel meningen at det skal fungere og ikke bare være underholdning![]()
/Kaspar
Jeg kan ikke se hvorfor det skulle hjælpe at føre pladen længere ned i sumpen. Jeg syntes problemet er således: 1500 l/t lodret fald rammer overfladen i sumpen. Det vil det jo gøre uanset hvor dybt pladen går ned. Jeg må dog sige at det larmer ikke ret meget, min Ferplast Bluskimmer 250 overdøver den nemt![]()
Det er jo ligemeget hvordan det ser ud, bare det virker.![]()
Mvh. Stig

Hilsen,
Kaspar