fodring af Trachyphyllia

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
bloch
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2010

fodring af Trachyphyllia

Indlæg af bloch »

Overvejer kraftigt at anskaffe mig en Trachyphyllia, men hvor tit skal den fodres?
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5800 Nyborg

Re: fodring af Trachyphyllia

Indlæg af Castillo »

Det er ikke nødvendigt at fodre..
Men hvis du vælger at fodre, så kan bruge plankton, mysis osv bruges.. En gang om ugen er nok
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Tja, som med alting er der forskellige meninger.

En gang om ugen bør de fodres med større foderemner. Det kan fx være rejer, mysis, muslinger, fisk m.m.

Trachyphyllia er dog en nem koral.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Jeg fodre min et par gange om ugen, med dagens Frost der serveres for fiskene.. Husk Trachyphyllia har bedst af fodring om natten, når den har fangarmene fremme for at mindske "tvangsfodring"
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
bloch
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15

Indlæg af bloch »

Okay mange tak :) hvor skal den helst stå i akvariumet?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Bunden?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
bloch
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15

Indlæg af bloch »

takker :)
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

AndersGS skrev:Tja, som med alting er der forskellige meninger.

En gang om ugen bør de fodres med større foderemner. Det kan fx være rejer, mysis, muslinger, fisk m.m.

Trachyphyllia er dog en nem koral.
Det er ikke nødvendifgt at fodre en Trachyphyllia. Man kan, med fordel godt, gøre det hvis man ønsker den skal vokse hurtigere eller puste sig mere op, men det er bestemt ikke noget krav.

Vælger du at fodre den er det rigeligt at fodre den med korallens naturlige foder: plankton..... eller allerhøjst mysis, cyklops eller tilsvarende små fødeemner, med det da slet ikke nødvendigt at fodre med alle mulige store emner som rejer, fisk og muslinger... ting korallen aldrig ville leve af på revet.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Bruno skrev:Det er ikke nødvendifgt at fodre en Trachyphyllia. Man kan, med fordel godt, gøre det hvis man ønsker den skal vokse hurtigere eller puste sig mere op, men det er bestemt ikke noget krav.

Vælger du at fodre den er det rigeligt at fodre den med korallens naturlige foder: plankton..... eller allerhøjst mysis, cyklops eller tilsvarende små fødeemner, med det da slet ikke nødvendigt at fodre med alle mulige store emner som rejer, fisk og muslinger... ting korallen aldrig ville leve af på revet.
Synes nu at Anders kraftigt understregede BØR - Der var ingen der skrev at det var nødvendigt :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19

Indlæg af Bruno »

Han$en skrev:
Bruno skrev:Det er ikke nødvendifgt at fodre en Trachyphyllia. Man kan, med fordel godt, gøre det hvis man ønsker den skal vokse hurtigere eller puste sig mere op, men det er bestemt ikke noget krav.

Synes nu at Anders kraftigt understregede BØR - Der var ingen der skrev at det var nødvendigt :)
Nu er Anders' indlæg jo altså direkte modsvar til et indlæg fra Castillo, der skriver at det ikke er nødvendigt. Så når Anders svarer at man bør til en der skriver at det ikke er nødvendigt kan det kun læses som om det er nødvendigt

Hvis du bør gøre noget så betyder det at du har "moralsk pligt" til det at gøre det... i overført betydning altså præcist, at det er nødvendigt! Når det så understreges, kan det kun betyde at der menes at det er strengt nødvendigt.

Men Hansen, jeg tror nok Anders selv kan rette mig hvis jeg har misforstået det han skriver, mon ikke?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Bruno skrev:Hvis du bør gøre noget så betyder det at du har "moralsk pligt" til det at gøre det... i overført betydning altså præcist, at det er nødvendigt! Når det så understreges, kan det kun betyde at der menes at det er strengt nødvendigt.

Men Hansen, jeg tror nok Anders selv kan rette mig hvis jeg har misforstået det han skriver, mon ikke?
Bevares mange gange at jeg tillod mig at kommentere.. Forfærdeligt at andre mennesker sådan skriver på et offentligt tilgængeligt forum :rolleyes:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
AcroFarm DK
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af AcroFarm DK »

Har aldrig fodret mine Trachyphyllia individuelt. De er fotosyntetiske, og burde være fint istand til at skaffe energi selv.

Jeg kan desuden ikke forene mig med anbefalingen om at placere Trachyphyllia på bunden fremfor stenopsætningen. Det er en utrolig nem koral, og jeg har da også haft et par enkelte liggende i bundlaget selv, men i naturen har jeg aldrig set T. geoffroy vokse i sand.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]Billede[/center]
[center]Produktion, opsætning og pasning af saltvandsakvarier...[/center]
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

AcroFarm DK skrev:v, men i naturen har jeg aldrig set T. geoffroy vokse i sand.
Nej, det er nok mere Trachyphyllia radiata du ser der :) (Den som i gamle dage hed wellsophyllia)
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19

Indlæg af Bruno »

Han$en skrev:
Bruno skrev:Hvis du bør gøre noget så betyder det at du har "moralsk pligt" til det at gøre det... i overført betydning altså præcist, at det er nødvendigt! Når det så understreges, kan det kun betyde at der menes at det er strengt nødvendigt.

Bevares mange gange at jeg tillod mig at kommentere.. Forfærdeligt at andre mennesker sådan skriver på et offentligt tilgængeligt forum :rolleyes:
Ditto :rolleyes:
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Bruno skrev:
Han$en skrev:

Nu er Anders' indlæg jo altså direkte modsvar til et indlæg fra Castillo, der skriver at det ikke er nødvendigt. Så når Anders svarer at man bør til en der skriver at det ikke er nødvendigt kan det kun læses som om det er nødvendigt

Hvis du bør gøre noget så betyder det at du har "moralsk pligt" til det at gøre det... i overført betydning altså præcist, at det er nødvendigt! Når det så understreges, kan det kun betyde at der menes at det er strengt nødvendigt.

Nej, Bruno.

Bør, betyder jo netop at man ikke nødvendigvis skal gøre noget, men at det jo nok er en god idé at gøre noget.

Grunden til mennesker har en mund og to arme, er den samme som grunden til, koraller har en mund og arme.
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19

Indlæg af Bruno »

AndersGS skrev:
Bruno skrev:
Han$en skrev:

Nej, Bruno.

Bør, betyder jo netop at man ikke nødvendigvis skal gøre noget, men at det jo nok er en god idé at gøre noget.

Grunden til mennesker har en mund og to arme, er den samme som grunden til, koraller har en mund og arme.
Anders, jeg tror vist vi i bund og grund er næsten enige.... der gik vist bare lidt ordkløveri den :Peace:
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"