Plastik overløbs kasse

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Plastik overløbs kasse

Indlæg af Mikas »

Hejsa :)

Har lavet en overløbs kasse nu.. Har brugt plexiglas og akvarie silikone.. Har skåret pladerne og affedtet dem med sprit.. Så har jeg fuget dem på indersiden og ydersiden og den holder vand tæt ..
Problemet er at jeg lavede en lille kasse også som er tæt som prøve men synes det ret let hvis man skaber i silikonen at få det til at slippe?
Skal jeg være nervøs om det holder?

Manden i butikken påstod hårdnakket at det var det lim jeg sku bruge som den bedste løsning? Selvom jeg fortalte folk her inde sagde man ikk ku lime plastisk på glas med det? Men nu det jo så kun plastisk jeg har lavet en kasse af? Nogle der har gjort det samme som kan fortælle mig om det ka holde?
Der kommer vel ikke det store pres på kassen når den står i vand på Begge sider tænker jeg lidt?

Det er den bostik jeg har brugt?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
jesper kristensen
Reactions:

Re: Plastik overløbs kasse

Indlæg af jesper kristensen »

Det holder IKKE i længden. Måske 6 mdr eller lig og så begyder vandet og pisse ind. Nu ved jeg ikke hvordan dine plader har set ud, men hvis det skulle have holdt hedder reglen sådan her uanset hvad folk påstår herinde. Dvs de måske har haft held med det, men så har de gjort det på en speciel måde.
Akryl limes med acrifix 116 som kan købes hos den lokale stark. Prisen er for 100g 70 kr plus forsendelse og for 500g 475 kr plus forsendelse.
Glas limes med en slags acrifix dog til glas og bagefter silikone. Man kan også lime det med silikone lige fra start. Det er op til en selv og om man har rolige hænder.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"