Opbygning af stensætning i nyt akvarie?
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5863 Ferritslev Fyn
- Saltvand siden?: 2011
Opbygning af stensætning i nyt akvarie?
Hej skal til og have sten i mit akvarie.
Har læst flere steder, at man limer dem sammen, er der en speciel grund til det, kan man ikke bare ligge dem oven på hinanden.
Hvis de skal limes hvordan gør man så, hvis man som jeg har købt sten fra et nedlagt akvarie, som allerede ligger i vand altså er våde?
Mvh.
Morten
Har læst flere steder, at man limer dem sammen, er der en speciel grund til det, kan man ikke bare ligge dem oven på hinanden.
Hvis de skal limes hvordan gør man så, hvis man som jeg har købt sten fra et nedlagt akvarie, som allerede ligger i vand altså er våde?
Mvh.
Morten
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5230 Odense M
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fyn, Odense
Re: Opbygning af stensætning i nyt akvarie?
Jeg har ikke brugt nogen form for lim. Det bruges egentlig mest hvis du vil lave en masse aquascaping, med en masse broer, plateuer osv 
Så du kan bare gå igang uden lim, de går fint i spænd uden

Så du kan bare gå igang uden lim, de går fint i spænd uden

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 14
Ok super og tak for svaret.
Gider du evt og læse min tråd der hedder "Hvilket lys skal jeg bruge", kunne godet bruge lidt forslag på det også
Mvh.
Morten
Gider du evt og læse min tråd der hedder "Hvilket lys skal jeg bruge", kunne godet bruge lidt forslag på det også
Mvh.
Morten
- kaal43
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
Og husk nu at opbygge uden sand i bunden ellers risikerer du at det hele skrider.zumflinten skrev:Ok super og tak for svaret.
Mvh.
Morten

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 14
ok ligger man så noget andet materiale under stenene? evt. gummi eller flamingo? og hæler man så bare sand-grus i efter man har sat stenene?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9610 Nørager
Tag og lig en PVC plade på størrelse med din bund 
Så du sikker på der intet sker jeg har selv en i min bund & den klarede et tab på en 7kg tung sten,
Kan anbefales,

Så du sikker på der intet sker jeg har selv en i min bund & den klarede et tab på en 7kg tung sten,
Kan anbefales,
- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: Hjørring
- Kontakt:
Er der så ikke også en stor ulempe ved at have sådan en stor plade liggende......
der samler sig let skidt under den, og det ligger vel bare og afgiver næringsstoffer - altså på den ufede måde!?
Jeg ville ikke være bekymret over at lægge stenene direkte på glasbunden - det har jeg altid gjort, og jeg har altid
passet på. Hellere passe det bedre på, end at have en plade liggende under sandet. Sandbunden bliver så også det højere,
og det er ikke alle der er interesseret i at få skubbet sandet længere op af ruderne.
My opinion....
der samler sig let skidt under den, og det ligger vel bare og afgiver næringsstoffer - altså på den ufede måde!?
Jeg ville ikke være bekymret over at lægge stenene direkte på glasbunden - det har jeg altid gjort, og jeg har altid
passet på. Hellere passe det bedre på, end at have en plade liggende under sandet. Sandbunden bliver så også det højere,
og det er ikke alle der er interesseret i at få skubbet sandet længere op af ruderne.
My opinion....
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Har også altid blot placeret mine sten forsigtigt på glasset og så sand bagefter 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 14
ok mit bundglas er ogsp 2* 12 mm. så der skal vel noget til før det gåe i stykker.