Af T5 har jeg kig på 8x 39W som skulle være mere end rigeligt til mit forbrug, som lyder på blødt omkring bunden (50cm), LPS i bund/midt, og SPS på toppen.
Men af LED har jeg en lille krig med mig selv, om evt. 36x 3W kunne gøre det? Det er som de hurtige nok har regnet ud, 108W LED lys, og lampen er baseret på Cree XR-E, og måler 72x25cm. Ville denne lampe kunne gære det for mig mon?
Det er fordelt på 24x Kold Hvid, og 12x Blå. 108W er jo en del besparelse fra min nuværende 400W + 4x 24W T5, og stadig kun lige omkring 1/3 af min plan om T5 lampe. Lampen er ikke en Pacific Sun, med alle de fancy funktioner, men dem kan jeg også fint undvære!
http://www.fish-street.com/key_aquarium ... ory_id=118
Jeg vil gerne lægge tryk på at lampen jeg har kig på er med CREE LED's, og altså med tilsvarende LED enheder, som de dyre lamper, blot med begrænsede funktioner. Hvad siger i? Ville det være hul i hovedet, eller er det rent faktisk udmærket til mit forbrug?
Akvariet måler 100*60*50, og er primært tiltænkt Blød og LPS. SPS bliver nok kun til en 3-5 stykker på de højeste punkter