Overløb?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
clausdt
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Esbjerg

Overløb?

Indlæg af clausdt »

Jeg har lige et spørgsmaål ang overløbskassen
Jeg har endelig fået købt mig et akvarie og er ved at gøre det klar til opstart.
Jer erfarede igår at overløbskassen ikker er helt tæt, hvilket ved strømafbrydelse vil resultere at hele akvariets inhold vil ende i sumpen 350L - 54L det går ikke :shock:
Jeg tænkte at jeg bare kunne lave hoved og sikkerhedsrør næsten lige høje ca 1cm under overfladen, dette vil dog resulter i at slam samles i overløbet.
Jeg tænkte derfor om man ikke lave de ligsom på den vedhæftede skitse, på den måde vil kun de øverste cm af akvariets indhold ende i sumpen(ca12l), og jeg vil stadig få størstedelen af vandet fra bunden af øverløbet , ret mig hvis jeg tager fejl :?
Vedhæftede filer
over.JPG
over.JPG (54.03 KiB) Vist 932 gange
damsel
Reactions:

Indlæg af damsel »

det er næsten rigtigt det du der gør dit hoved rør skal barer ikke gå helt ned til bunden, vindet i din overløbs boks vil blive cirkuleret uanset så det skal du ikke værer nervøs for, så lav di barer studsen på den her 1-2 cm under over fladen og lav en duso, det er den bæste løsning.
clausdt
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
19

Indlæg af clausdt »

Vil der være nogen ulemper ved at lade hovedrøret gå næsten ned til bunden?
damsel
Reactions:

Indlæg af damsel »

alt efter hvor kraftik gendem løb vil du enten opleve at hullet i toppen vil snorke eller at overløbet bliver suget helt tomt( hævert efegt) og så vil det larme og slubrer når vandet falder ned i bunden af overløbet, men selv følgelig hvis der ikke kommer så meget vand i gendem dit system så ser jeg hælder ikke rigtigt noget problem, menhvor for ikke lave det på den gænse måde i steden for at skulle skille det hele ad for at lave det om senerer.
clausdt
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
19

Indlæg af clausdt »

Tanken var ikke at lave en durso (skal den ikke sidde på sikkerhedsrøret?), men blot et knæk således at der suges fra bunden i kammeret, hullet ligger under vandoverfladen og er beregnet til at stoppe hæverteffekten
damsel
Reactions:

Indlæg af damsel »

dusoen skal side på hoved røret, hvis det er din plan at hullet skal side under overfladen vil det kommet il at larme afsindigt det kan ikke undgåes at der bliver suget luft med ned, det du der er i gang med er fagtisk en duso den skal barer modificeres lidt.
clausdt
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
19

Indlæg af clausdt »

OK det havde jeg ikke lige tænkt på.
Vi der ske noget ved at lade den gå ned til bunden, for at være sikker på at der ikke samles div. slam?
damsel
Reactions:

Indlæg af damsel »

nej det vil der i teorien ikke, der kan kun ske det at kammeret bliver suget tomt, hvis dit luft hul af en eller anden årsag bliver stoppet. nåemalt kommer man en stump slange i hullet så det kommer fri for vandet så det ikke kommer til at slubrer.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"