pvc
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
Re: pvc
det er ikke afløbsrørene men jeg har fået nogen m af de vi bruger af en vvs mand men er ikke sikker på det noget de bruger ret tit
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- spax
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9900 Frederikshavn
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Frederikshavn
ja det er så, der er ikke noget forskel på det 

Mvh kim
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
taget i betragtning af hvis det er afløbsrør så er det ikke PVC rør men PP og dette kan ikke bruges til at lime men skal derimod svejses sammen for at få en tæthed.spax skrev:ja det er så, der er ikke noget forskel på det
PVC rør og fitting kan kun limes, og den lokale vvs-mand kan sagtens skaffe det da de bruger det ofte mange steder i deres installationer.
Lige extra fif hvis det skal være helt korrekt limet skal der bruges Tangit rensevæske og Tangit PVC-U lim. Så kan dine pvc rør endda holde til det angivet Bartryk som er oplyst på fittings eller rør at det så ikke er så nødvendigt inden for vores hobby er en anden sag.
Eneste der er vigtigt når du kommer lim på er det ikke må drejes på når du samler det med limen. Stykker skal føres lige sammen i et jævnt tag.
mvh. VVS'eren

vvs firmaer har det ikke liggene på lager heller ikke de grosister vi bruger da det er noget af det de næsten ikke sælger ud af. Men det kan altid tages hjem men meget dyrer end at købe det selv på nettet.
E meget godt og billigt sted at købe det online er her.
http://www.nettobyg.dk/shop/pvc-fitting ... 526c1.html
Nå ja ...hvad kan man forlange linket virkker ikke.
Nettobyg.dk Under PVC ...haha
Men har man brug for et billede af varen for at forstå hvad man køber er det nok ikke lige stedet at handle.
Har man brug for billeder og gerne giver mere kan denne side bruges.
http://koiimport.dk/group.asp?group=26
Ellers er der den lokale salt mand som er løsningen men også en del dyrer.
Mine kuglehaner forhandler klovnsfisken også men de tager 350 kr for den samme (mærke + størlse) som jeg gav 100 kr for. Så der er en del at spare ved at klikke rundt.
Steen
Men har man brug for et billede af varen for at forstå hvad man køber er det nok ikke lige stedet at handle.
Mine kuglehaner forhandler klovnsfisken også men de tager 350 kr for den samme (mærke + størlse) som jeg gav 100 kr for. Så der er en del at spare ved at klikke rundt.
Steen
- spax
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Hvad er grunden til at man ikke må dreje dem på, når man limer det sammen?DDT2 skrev:taget i betragtning af hvis det er afløbsrør så er det ikke PVC rør men PP og dette kan ikke bruges til at lime men skal derimod svejses sammen for at få en tæthed.spax skrev:ja det er så, der er ikke noget forskel på det
PVC rør og fitting kan kun limes, og den lokale vvs-mand kan sagtens skaffe det da de bruger det ofte mange steder i deres installationer.
Lige extra fif hvis det skal være helt korrekt limet skal der bruges Tangit rensevæske og Tangit PVC-U lim. Så kan dine pvc rør endda holde til det angivet Bartryk som er oplyst på fittings eller rør at det så ikke er så nødvendigt inden for vores hobby er en anden sag.
Eneste der er vigtigt når du kommer lim på er det ikke må drejes på når du samler det med limen. Stykker skal føres lige sammen i et jævnt tag.
mvh. VVS'eren
Mvh kim
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
så bliver det utæt
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
spdiving skrev:vvs firmaer har det ikke liggene på lager heller ikke de grosister vi bruger da det er noget af det de næsten ikke sælger ud af. Men det kan altid tages hjem men meget dyrer end at købe det selv på nettet.
Steen
Steen? Der må ejg da lige være noget uenig med der samtlige jeg kender der er vvs'ere inkl. mig selv har da det på vores lager, samt vores grossister har det og hvis der skulle være en tom hylde har de det til næste dag. Men nu kan private jo så heller ikke handle ved grossisterne så det kan jo gå ud på et.
Grunden til i hvert fald lige kuglehaner er oppe i den prisklasse er jo fordi det er GF og ikke et eller andet kinaprodukt.
Vi er dog enige om at koiimporten er temlig billige med deres priser dig hvis det bare er fittings eller rør kan mange vvs'er sagtens følge med på de priser som koiimporten har da kun givet det halve i pris for rørene af hvad koiimporten tager og det var så igennem min mester.
Det har noget at gøre med gangtien for at det bliver tæt. Samt en masse plader om udviklingen af de matrialer du bruger og måden du håndterer lortet på.
Kun en lærling går op i den slags. Os andre vi møjer det bare sammen og håber på det bedste og laver det lynhurtigt om hvis det er utæt. Det spare tid istedet for der sider en nørd og fedter med det.
Steen
Kun en lærling går op i den slags. Os andre vi møjer det bare sammen og håber på det bedste og laver det lynhurtigt om hvis det er utæt. Det spare tid istedet for der sider en nørd og fedter med det.
Steen
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
grunder er som wondersurfer os skriver at det bliver utæt da du ødelægger selve limningensprocessen.spax skrev:Hvad er grunden til at man ikke må dreje dem på, når man limer det sammen?DDT2 skrev:taget i betragtning af hvis det er afløbsrør så er det ikke PVC rør men PP og dette kan ikke bruges til at lime men skal derimod svejses sammen for at få en tæthed.spax skrev:ja det er så, der er ikke noget forskel på det
mvh. VVS'eren
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
spdiving skrev:Det har noget at gøre med gangtien for at det bliver tæt. Samt en masse plader om udviklingen af de matrialer du bruger og måden du håndterer lortet på.
Steen
steen synes faktisk det er noget l''' at skrive for det er sgu da ikke noget at gøre med om man er nørd eller ej. Det drejer sig om man ikke vil have vand ud på gulvet og når det tager 2 minutter at sætte sig ind i hvordan man gør så er det satme nogle dyre optørringstimer man får når uheldet er ude.
Hvor handler i Phatten i Narskov...Hværken BD eller AO vil lager fører det da det ikke er noget de sælger ud af ret tit. Sidst jeg hentede PVC tømte jeg hylderne på BD´s central lager i Brøndby.
Steen
Steen
Senest rettet af spdiving tirs 28. sep 2010 21:05, rettet i alt 1 gang.
- spax
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Okay rart at høre, så ved jeg da det fremoverDDT2 skrev:grunder er som wondersurfer os skriver at det bliver utæt da du ødelægger selve limningensprocessen.spax skrev:Hvad er grunden til at man ikke må dreje dem på, når man limer det sammen?DDT2 skrev:taget i betragtning af hvis det er afløbsrør så er det ikke PVC rør men PP og dette kan ikke bruges til at lime men skal derimod svejses sammen for at få en tæthed.spax skrev:ja det er så, der er ikke noget forskel på det
mvh. VVS'eren

Mvh kim
Det giver helt sig selv bruger du det rigtige lim og drejer det sammen så resikere du at lortet bliver skævt da det tører hurtiger end du kan nå at rette det til.spax skrev:Okay rart at høre, så ved jeg da det fremoverDDT2 skrev:grunder er som wondersurfer os skriver at det bliver utæt da du ødelægger selve limningensprocessen.spax skrev:Hvad er grunden til at man ikke må dreje dem på, når man limer det sammen?DDT2 skrev:taget i betragtning af hvis det er afløbsrør så er det ikke PVC rør men PP og dette kan ikke bruges til at lime men skal derimod svejses sammen for at få en tæthed.spax skrev:ja det er så, der er ikke noget forskel på det
mvh. VVS'eren
Tangit lim tører næsten lige så hurtigt som sek. lim.

Steen
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
spdiving skrev:Hvor handler i Phantten i Narskov...Hværken BD eller AO vil lager fører det da det ikke er noget de sælger ud af ret tit. Sidst jeg hentede PVC tømte jeg hylderne på BD´s central lager i Brøndby.
Steen
Hehe steen måske i har et problem derinde med jeres grossister det skal jeg ikke kunne udelukke.
både AO A.C. Nielsen BD og sani har da i ringsted plus hvis uheldet skulle være ude hos BD at de ikke har så kan vi hente det på deres hovedlager som SJOVT nok har alt det mest det mest almindelige...
- spax
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Nu var jeg så bare ikke klar over det, men nu ved jeg det jospdiving skrev:Det giver helt sig selv bruger du det rigtige lim og drejer det sammen så resikere du at lortet bliver skævt da det tører hurtiger end du kan nå at rette det til.spax skrev:Okay rart at høre, så ved jeg da det fremoverDDT2 skrev:grunder er som wondersurfer os skriver at det bliver utæt da du ødelægger selve limningensprocessen.spax skrev:Hvad er grunden til at man ikke må dreje dem på, når man limer det sammen?DDT2 skrev:taget i betragtning af hvis det er afløbsrør så er det ikke PVC rør men PP og dette kan ikke bruges til at lime men skal derimod svejses sammen for at få en tæthed.spax skrev:ja det er så, der er ikke noget forskel på det
mvh. VVS'eren
Tangit lim tører næsten lige så hurtigt som sek. lim.![]()
Steen

Mvh kim
Som blikkenslager har jeg kun brugt PVC 1 gang siden 1987 og det var da kildeskov svømmehal blev bygget for snart 10 år siden. Så jeg forstår sgu godt grosisterne de ikke gider lager føre det.
Hvad den lokale bliktud ligger og fedtter med og har overtalt ders lokale grosist til nede i bunden af danmark ved jeg ikke. Da det ikke er et sted jeg kommer og arbjeder ...hahaha
Steen
Hvad den lokale bliktud ligger og fedtter med og har overtalt ders lokale grosist til nede i bunden af danmark ved jeg ikke. Da det ikke er et sted jeg kommer og arbjeder ...hahaha
Steen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nu kom snakken lige ind på de kuglehaner, og det er derfor nødvendingt med en advarsel.
Hold fingerne fra de kuglehaner som Koiimporten sælger. Det er noget slemt l.... Sjældnt tætte og håndtaget er så tyndt at man ikke kan tage ordenligt fat.
Hold fingerne fra de kuglehaner som Koiimporten sælger. Det er noget slemt l.... Sjældnt tætte og håndtaget er så tyndt at man ikke kan tage ordenligt fat.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
spdiving skrev:Som blikkenslager har jeg kun brugt PVC 1 gang siden 1987 og det var da kildeskov svømmehal blev bygget for snart 10 år siden. Så jeg forstår sgu godt grosisterne de ikke gider lager føre det.
Steen
nu kan man jo os kun sige i er lidt håbløse bagud inde i kbh i lever jo stadigvæk med blyrør osv

Har selv ikke arbejdet nær så mange år som herren selv dog har jeg da brugt det en hel del flere gange fra pool, svømmerhaller til vandværker... Ved så ikke om i stadigvæk fedter rundt i galvaniseret rør til vandværker?!
Bunden af danmark hahahaha se i tager nok ikke skade af at komme lidt ud i det danske land og se hvordan tingene hænger sammen og ikke tror at det stadigvæk er som i '80erne

- dekoin
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9520 Skørping
- Geografisk sted: Rebild
Sikke en debat der blev startet.
Nu var spørgsmålet om det var det samme som en vvs havde.
Er det rigtigt forstået at det kan det sagtens være, jeg skal bare sikre mig at det er pvc og ikke pp, hvad så end det er
Nu var spørgsmålet om det var det samme som en vvs havde.
Er det rigtigt forstået at det kan det sagtens være, jeg skal bare sikre mig at det er pvc og ikke pp, hvad så end det er
VH dekoin alias Claus
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
hvis du sprøger en VVS'er efter PVC rør/fittings kan de hurtigt svare dig på om de har det hjemme eller ej
de fleste vvs'er har både pvc og pp liggende
tvivler mere på de fleste vvs'er har fittings liggende i pp som kan bruges i det her sammenhæng.
de fleste vvs'er har både pvc og pp liggende

tvivler mere på de fleste vvs'er har fittings liggende i pp som kan bruges i det her sammenhæng.
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
- Jeg ved godt at dette er en gammel tråd, men svaret var at PP rør ikke kan limes sammen, men skal derimod svejses sammen for at få en tæthed.dekoin skrev:Hvorfor må man ikke bruge pp rør?

- Jeg endte selv op i denne tråd, da jeg efter et besøg hos H.O. Birksted i Næstved fik et 50cm PP rør med hjem, som er beregnet til afløb og ikke til rent vand... - Jeg ville så undersøge herinde om PP rør kunne bruges eller evt. afgive noget giftigt til akvariumet... - det er så ligemeget nu når pisset ikke kan limes...
(Det sagde personalet ellers at det kunne

- De henviste mig også til PP hylden, selv om jeg spurte efter PVC...

- Godt jeg ikke var ude at købe rør og fittings til en hel opsætning

- Jeg var osse hos AO i Næstved, men de vil ikke sælge noget til private - sagde ellers pænt til ekspedienten, at det kunne jeg sidst hos dem...

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)