Argh! Nu sprang 20 cm. fisk ud af akvariet og...

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Argh! Nu sprang 20 cm. fisk ud af akvariet og...

Indlæg af Olsen »

Sad i sofaen og læste hvor der pludselig lød et ordenlig plask fra akvariet. Kiggede hen og så at alle fisk havde skjult sig... jo, jo... den slags sker jo......... Men så var det at noget sprællede og rystede mellem den ene ende af akvariet og væggen. F**K det var den store Naso Vlamingi på 20+ cm., der var hoppet ud!!! Panik! :HA Det er jo yndlingsfisken! :dizzy: Måtte flytte en højttaler og kunne lige akkurat få fat i halen hvorefter jeg puttede den tilbage i akvariet. Den har fået skade på næse, hak i tuden, og kroppen af skrabet og øjnene var helt grå. Selvfølgelig var den også kul sort og skræmt. Den har opholdt sig ca. 2 timer i dens elskede hule, men nu er den netop kummet ud og svømer rundt..... pyyyyha. Tal lige om at få et adrenalin kick af at holde fisk!
Tør slet ikke tænke på hvis den havde været bare 5 cm. længere inde bag akvarie og væg - eller hvis vi ikke havde været hjemme. Nu er der sat plader op hele vejen rundt som sikrer at fiskene glider tilbage i akvariet hvis de skulle finde på at springe op af vandet.
lukeren
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Argh! Nu sprang 20 cm. fisk ud af akvariet og...

Indlæg af lukeren »

Det var godt nok et close call!

Jeg havde lidt samme problem med en klovn, fiskede den ud af min sump på mit Boyu 5-6 gange før jeg fik sat nogen plastic ting på kanten så den ikke gøre det mere. Godt jeg havde låg på så den kun kunne lande i sumpen :P
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

haha.....Lækkert du fik den tilbage i baljen.

Lav nu ikke for mange vandrutchebaner for så ender det bare med at de vil elske en tur i ny og næ :T :T

Steen
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

øv, det er godt nok træls når den slags sker!

Har selv prøvet den med en stor og flot slangehovedfisk engang! den havde ligget mange timer og havde hoppet pænt højt!

Men rart at hører at det gik godt ved dig:-)
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Gino skrev:øv, det er godt nok træls når den slags sker!

Har selv prøvet den med en stor og flot slangehovedfisk engang! den havde ligget mange timer og havde hoppet pænt højt!

Men rart at hører at det gik godt ved dig:-)
Mistede en snakehead på samme måde - den var kommet ud af et hul på 5 x 10 cm - hvordan ved jeg sgu ikke men på gulvet lå den da jeg kom hjem desværre :G
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Sidste nyt: Den har lige ædt en ordenlig bunke noritang, så mon ikke den nok skal komme sig :D
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Hvor høj skal kanten på akvariet være for at undgå at fiskene kommer til at ligge på gulvet?
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Fy for den! Heldigt at du hørte dens maveplasker!

Har du ingen ramme på akvariet?
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Stefan skrev:Fy for den! Heldigt at du hørte dens maveplasker!

Har du ingen ramme på akvariet?
ja, det var så tæt på at den blev til tørret fisk som det overhovedet kunne.

Akvariet står i et hjørne i stuen. Der er ca. 3-4 cm. mellem akvariet og væggen hele vejen rundt. Har ramme på de sider der vender ud mod stuen og havde faktisk også sat plader op på langsiden langs væggen. Men den ende endegavl som vender ind mod en væg havde ingen ramme/plade, og det var netop her fisken faldt ned imellem = typisk :dizzy: Rent held at vi var hjemme... men den ser ud til at have det fint nu :f3:
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"