Spørgsmål til de kloge!

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Spørgsmål til de kloge!

Indlæg af Carsten »

Gino skrev:
Carsten skrev:
Gino skrev:
Carsten skrev:En ting jeg undrer mig lidt over. Det er hvorfor skal vandstanden være så høj?? De fleste af os har en vandstand der er et par centimeter under bølgebryderen.

I mit eget akvarie, står vandet ca 5 cm under overkanten på akvariet.
Hvad menes der med en bølgebryder? jeg er ikk helt med?

MVH

Den glaskant der løber hele vejen rundt om akvariet, bortset fra der hvor overløbet er.
Bølgebryderen er med til at stabilisere akvariet i længderetningen.
Oven på bølgebryderen limer man så tværstivere, hvis det er nødvendigt
Ahh.. så det stivere som jeg kalder dem hedder bølgebrydere? dem der er langsgående?

Forstod du mit forrige lange indlæg?

MVH

Ikke 100% vil jeg tro, men skyldes hele balladen at der kommer lys ud mellem underkanten af lampekassen og vandoverfladen, så synes jeg det vil være meget lettere at sætte noget sort selvklæbende folie på glasset i den ønskede bredde.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

jo men det har jeg prøvet-- det er bare ikk så kønt men det kan blive alternativet.. akvarie møblet så en lidt sjovt grå farve.. så det er ikk så pænt med en sort kant:-) og tape kan man ikk rigtigt male pænt på:-)

ja og så problemet med nedløbsvandet ikk kan være i sumpen men det ville det nok hvis jeg lavede det med den kant der:-)

og 3 ting er t vand standen bliver for høj hvis min overløb bliver 55 cm højt.. og nu er den 53.5 og det skal testes idag om det er fint men tror det skal hæves til 54.5 og så tror jeg den er der.. så håber jeg ikk at jeg kan se bølgebryderne:-) og vandet kan være i sumpen mend et kan det nok når jeg igen kam bruger:-)

hvad limer jeg tagrendenettet fast med? bare silicone? det er bare ikk så kønt at have i akvariet?

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Sæt tagrende nettet i underlisten til kammen, og bøj det op under bølgebryderen, så vil det også forhindre fisk i at springe i overløbet
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Carsten skrev:Sæt tagrende nettet i underlisten til kammen, og bøj det op under bølgebryderen, så vil det også forhindre fisk i at springe i overløbet
ahh... så man skal lime en kam holder på? der er ikk andre smarte måder at sætte det fast på?

'MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Hej folkens

SÅ fik jeg limet forlængelses glas i på 3 cm.. turde ikk 3.5 cm selvom jeg er ret sikker på at det ville gå:-)

Fik testet idag med 2,5 cm men der manglede 5-6mm til at det ville dække så jeg ikk kunne se lys og vandspejl! så håber det virker med de 3 cm.. og testen idag var med tagrendenet.. og ejg kunne have vandet i sumpen nu så jeg er optimist:-)

MVH
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

Det var sgu godt Gino!
Du ringer bare, hvis du skal have et sæt øjne mere på sagen...
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Anders månsson skrev:Det var sgu godt Gino!
Du ringer bare, hvis du skal have et sæt øjne mere på sagen...
Hej Anders:-)

Det er super:-) jeg skal nok give dig et kald hvis lokummet brænder:-)

ja der går lige et par dage så ved jeg om det virker! silicone skal lige tørre osv:-)
hvor bliver det dejligt at tage bad i mit EGET badeværelse igen :K
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"