Ris og ros til forhandlere?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Ris og ros til forhandlere?

Indlæg af bhjensen »

Har på fornemmelsen at dette emne ikke rigtig hører til på dette forum.
Har derfor lagt en rosende omtale af akvarieudstyr.dk på TrustPilot... :clap:
-men er emnet udelukket eller uinteressant her inde :dizzy:
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Brugeravatar
Esben
Foxface
Foxface
15
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 1999

Re: Ris og ros til forhandlere?

Indlæg af Esben »

Det er da interessant. Jeg kan kun rose de butikker som jeg handler hos som er:

Saltvand Fyn
Tropeland
Saltvandsbutikken
Petsupply
Moby

De yder allesammen en yderst god service.
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
18
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af TimW »

decocean/zoogianten
planteimporten har aldrig mistet en fisk der fra og så er deres priser sku iorden men de har desværre ikke koraller rigtigt mere og begrænset fiske udvalg
sestars håber de snart får trukket min nye skummer hjem hahahah men ellers super fin service indtil videre
ville ønske vi hade nogle af de jyske butikker her over de ser super fine ud vis der ikke hadde være den skide bro imellem så hade jeg helt sikkert været på rov i mellem dem,
og ellers de sidste sørgelige rester af hvores forhandlere fra sjælland må være her så :beer:
mcnats
Foxface
Foxface
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense C

Indlæg af mcnats »

Saltvandfyn
Fantastisk service og hjælpsomhed. En af de få forhandlere der holder fisk i karantæne og giver penge retur hvis de ikke overlever de første 5 dage.

Har også gået fin behandling af petsupply og deepocean

Fyns akvariecentrum får nogle spændende ting hjem til ok priser, da de selv importerer. Men jeg synes ikke de virker til, at have den store erfaring på saltvand.
andersen2009
Foxface
Foxface
14
Postnummer: 5874 Hesselager

Indlæg af andersen2009 »

1. SaltvandFyn... God service, høflig betjening, garanti på fisk og altid kaffe på kanden. Min favorit.

2. Fyns akvarie... Flinke nok og fine priser, men ikke megen viden om tingene.

3. Petsupply... Altid flink og rar at handle med.

4. Saltvandsbutikken... Har lige handlet der for første gang og han giver en god og høflig tlf.support, samt en opringning ved forsinkede vare. Bestemt én jeg vil til at bruge mere, sammen med nr 1 på listen.
Med venlig hilsen
Kenneth

Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
Brugeravatar
Kenneth Jensen
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Indlæg af Kenneth Jensen »

Jeg synes ikke det er længe siden, hvor folk bød ind på lignende emne, om hvilke forretninger i DK de synes var gode.
Men jeg synes da, at opfordringen til at lægge disse butikker ind på TrustPilot med god omtale, er en rigtig god idé!
Et af mine tidligere setup; viewtopic.php?f=94&t=63259
Nuværende setup; viewtopic.php?f=94&t=77647
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Ja, og hold jer fra kritik herinde, det er uønsket. Det går som regel over gevind :wink:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Kenneth Jensen skrev:Jeg synes ikke det er længe siden, hvor folk bød ind på lignende emne, om hvilke forretninger i DK de synes var gode.
Men jeg synes da, at opfordringen til at lægge disse butikker ind på TrustPilot med god omtale, er en rigtig god idé!
Jeg stoler blot ikke på Trustpilot! Har flere gange handlet i den nu hedengangne Multimediaworld, og der poppede altid en meddelse fra trustpilot op flere gange
efter handlen. Der skal også formange oplysninger om den der afgiver "karakter"
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions: 3
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Helena skrev:Ja, og hold jer fra kritik herinde, det er uønsket. Det går som regel over gevind :wink:
Konstruktiv kritik er altid velkommen, men du har ret i, at det er uønsket at det går over gevind :)
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Helena »

Sådan kan man også skrive det, men det er sjældent set at det forbliver konstruktivt. :wink:
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Petsupply - Kun positivt!
DeepOcean - Kun positivt!
DecOcean - Kun positivt!
Klovnfisken - Kun positivt!
Dansk Saltvandscenter - Kun positivt!

Akvarieudstyr - Udelukkende negativt, og handler der ikke igen.

Det var min liste :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Helena skrev:Sådan kan man også skrive det, men det er sjældent set at det forbliver konstruktivt. :wink:
Kritik kan sjældent blive konstruktivt her, da det jo kun er den ene part som lader sig høre her.
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af bhjensen »

Han$en skrev:Petsupply - Kun positivt!
DeepOcean - Kun positivt!
DecOcean - Kun positivt!
Klovnfisken - Kun positivt!
Dansk Saltvandscenter - Kun positivt!

Akvarieudstyr - Udelukkende negativt, og handler der ikke igen.

Det var min liste :)
Altid rart at vide hvor andre har haft gode eller dårlige oplevelser.
Jeg er enig i at dette emne ikke skal udvikle sig til en énsidig gabestok.
Jeg kan ikke genkende de negative erfaringer med Akvarieudstyr, som netop har behandlet mig lige efter bogen :clap:
Boyu 128 L
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

petsupply - har kun været i hans butik en gang, men har købt rigtig meget i hans webshop. rigtig go service

saltvandsbutikken - rigtig go service i butikken, har dog ikke handlet i webshop.

farmland Randers - af at være ny i klassen synes jeg servicen er go dog har de ikke den store erfaring.

bonnie i viborg - service i særklasse altid et stort udvalg af fisk

styr på dyr - vil helst ikke komme med negative ting så jeg vil ikke skrive mere om dem..

malawicarsten - har handlet mange gange med ham da jeg havde malawi cichlider. men har kun været der en gang siden han startede med saltvand. flink mand super service

det er dem jeg har handlet med
Senest rettet af henrikp lør 15. jan 2011 18:59, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Helena »

Carsten skrev:
Helena skrev:Sådan kan man også skrive det, men det er sjældent set at det forbliver konstruktivt. :wink:
Kritik kan sjældent blive konstruktivt her, da det jo kun er den ene part som lader sig høre her.
Enig, men der også en tendens til at hvis en skriver noget negativt, så er der straks 8 der skal puste det op. Flokmentalitet :biggrin:
Mack

Indlæg af Mack »

henrikp skrev:petsupply - har kun været i hans butik en gang, men har købt rigtig meget i hans webshop. rigtig go service

saltvandsbutikken - rigtig go service i butikken, har dog ikke handlet i webshop.

farmland Randers - af at være ny i klassen synes jeg servicen er go dog har de ikke den store erfaring.

bonnie i viborg - service i særklasse altid et stort udvalg af fisk

styr på dyr - vil helst ikke komme med negative ting så jeg vil ikke skrive mere om dem..

malawicarsten - har handlet mange gange med ham da jeg havde malawi cichlider. men har kun været der en gang siden han startede med saltvand. flink mand super service

det er dem jeg har handlet med
Hmm Styr på dyr...hvorfor overhovedet skrive det hvis du ikke vil dele det med andre ? så er den jo faktisk ubrugelig.
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
18

Indlæg af TimW »

Helena skrev:
Carsten skrev:
Enig, men der også en tendens til at hvis en skriver noget negativt, så er der straks 8 der skal puste det op. Flokmentalitet :biggrin:
????
Senest rettet af TimW søn 16. jan 2011 02:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
18

Indlæg af TimW »

:W
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Indlæg af Valentin »

Jeg vil så ikke sætte navne på mine favoritter eller dem jeg aldrig sætter mine ben hos igen..

Syntes der er alt for mange forhandlere der skriver at de er de bedste og billigste.. NOT.. Syntes mere man mærke en lyst til at tjene penge end dyrenes ve og vel.. ( manglende styr på fragt osv.. )
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Thue
Rev haj
Rev haj
17
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Valentin skrev:Jeg vil så ikke sætte navne på mine favoritter eller dem jeg aldrig sætter mine ben hos igen..

Syntes der er alt for mange forhandlere der skriver at de er de bedste og billigste.. NOT.. Syntes mere man mærke en lyst til at tjene penge end dyrenes ve og vel.. ( manglende styr på fragt osv.. )
Kunne ikke være mere enig
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Godt at høre jeg ikke var den eneste der turde melde sig..

Jeg har det sådan at jeg virkelig elsker vores hobby helt ind under huden og hver gang en af os får noget hjem er der det mindre i havet ( og ja kender fragmenter ..smiler..) og behandler vi ikke tingene godt så de dør, så er vi ikke en skid bedre end kineserne, som bare skærer hajfinner af for sjov.. Men her er det jo godt at vi bor i DK, fordi her tager myndighederne sig sku af tingene, så der er dyr der ikke behandles godt..

Så tænk over om jeres fisk eller koral virkelig er blevet fragtet som i selv ville have gjort det, og så åben munden for din egen skyld og vores natur.. Det kan være det kunne stoppes helt en dag..

Men så vil jeg heller ikke kun være negativ i sådan et dejligt vejr.. Vil bestemt sige at der er steder hvor der virkelig er service i topklasse.. ingen nævnt ingen glemt..
Mvh Troels

Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Valentin skrev:Godt at høre jeg ikke var den eneste der turde melde sig..
Andre har så samme mening ved at holde sig langt væk fra sådanne tråde.

Tråde som disse gavner på ingen måde nogen overhovedet. Da jeg selv i mange år har stået/drevet butik vil jeg bare sige at man på ingen måde kan gøre alle tilfreds om det så er kundens skyld eller forretningens/ekspedientens skyld. Der kan ved enhver handel gå noget galt enten for kundens side ved fejlkominikation eller andet, samtidig kan det også gå galt ved forhandlere af flere årsager (leverandøre, fragten mm). Men man for simpelhen ikke mig til at skrive hverken negativt eller for dens sags skyld gode positive oplevelser hos en forhandler. Prøv bare at forstille at en enkelt handel går galt af den ene eller anden årsag som forhandleren ikke selv er skyld i, og der fra kundens side i et forum som dette kommer med sin side af situationen og sviner/ytre sin utilfredshed hvordan man faktisk kan tage maden ud af munden på en forhandler som faktisk kan gøre det rigtig godt i langt de fleste handler. At man så kommer med sin utilfredshed når man mødes privat ser jeg så som en helt anden sag.

Det er ganske enkelt sådan at hvis jeg er utilfreds med en forhandler, så stopper jeg bare med at handle der. Jeg har ikke det store behov for at ytre min utilfredshed ved at nævner forhandler med navn på et forum som dette. Det burde mange andre herinde også gøre efter min mening.

Tænk jer om inden der skrives, vi nyder alle godt om de forhandlere vi har på den ene eller anden måde :wc:
Thue
Rev haj
Rev haj
17
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Vi er enige om man ikke skal hænge direkte forandlere ud, for der er altid 2 sider af en sag, forbruger har et lige så stort ansvar over for tingene som forhandler. Når jeg så siger jeg er enig med troels i at der bliver tænkt mere på salg end andre ting så er det fordi at lige gyldig hva butik man er i om det så er en tøj butik, slagter, akvariebutikker, teleselskaber, så er det de ting som de lige netop har hjemme den dag altid meget bedre end det man egentligt spurgte om. Men er enig sådanne tråde skal man passe på med for der er altid nogen som føler sig trådt på. I bund og grund har jeg det sådan at man selv har 50% af skylden man kan jo bare læse lidt mere på emnet, og i mange andre tilfælde giver forretninger jo også rigtige mange råd, og ikke mindst en hjælpende hånd. Alt i alt så handler det jo om overlevels og det håber jeg da også de saltvands butikker der er i dag bliver ved med for vil sku hellere stå i en butik og hygge end og bestille over nettet på tyske sider Husk det den dag lokummet brænder
Brugeravatar
AcroFarm DK
Palet kirurg
Palet kirurg
15
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af AcroFarm DK »

Så vil jeg til gengæld være forhandleren, der gerne tager en sviner her inde, hvis nogen føler sig dårligt behandlet ;)
Jeg er godt klar over, det ikke er alle forhandlere, der er lige så aktive her på forummet som mig, men I kan være sikre på, at alle forhandlere hurtigt er klar over det, hvis de bliver hængt ud i en tråd, og så er muligheden for at fremlægge deres side af sagen trods alt til stede.

Jeg tror de fleste brugere her inde har forstand nok til at anse en vred beretning med en vis skepsis, indtil den anden part i sagen har haft mulighed for at svare på tiltale.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]Billede[/center]
[center]Produktion, opsætning og pasning af saltvandsakvarier...[/center]
Brugeravatar
Kenneth Jensen
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 9800 Hjørring
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Indlæg af Kenneth Jensen »

Synes den her tråd har taget en irriterende drejning! Så jeg forsøger lige at rette kursen op. :friends:

Mange af de forretninger der er nævnt, har jeg også kun hørt godt om!
Jeg handler mest hos den lokale, og her vil jeg slå et slag for Akvarius i Nordjylland. :clap:
Gode priser, flot lille butik, stor ekspertise hos Martin,
altid en ærlig og god snak!
Et af mine tidligere setup; viewtopic.php?f=94&t=63259
Nuværende setup; viewtopic.php?f=94&t=77647
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Valentin »

Lord Mike.. Nu vil jeg ikke mene at jeg hængte nogen ud da jeg ikke skrev navn eller noget, og er også helt enig med dig i at 50 % af tingene er min egen skyld.. Men et eller andet fik dig jo alligevel til at skrive i sådan en tråd som du ikke ville..smiler.. Så fik jeg da dig op af sofaen..gg..

Det eneste jeg ville frem med var at man skulle passe på de forhandlere der kun tænker penge og ikke dyrenes ve og vel.. Og skulle jeg så ende med kun at købe i tyskland af denne grund, så har min samvittighed det da bedre..

Acrofarm.. Respekt .. Stor respekt.. Har aldrig handlet hos dig ( er bonderøv ) men kommer jeg forbi øen skal din shop da ses.. Men fedt du tør stå frem og tage eventuel kritik.. Ps.. Ser iøvrigt tit at du kommer med hjælpene forslag til folk uden endda at citere til din egen forretning.. Det er fandme stil og god overskud til andre..

Kennet sorry hvis jeg drejede tråden.. Det var bestemt ikke min mening.. Men har en mening og den blev der spurgt efter, og måske det kunne få andre til at tænke sig om..
Mvh Troels

Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af Lord Mike »

Valentin skrev:Lord Mike.. Nu vil jeg ikke mene at jeg hængte nogen ud da jeg ikke skrev navn eller noget, og er også helt enig med dig i at 50 % af tingene er min egen skyld.. Men et eller andet fik dig jo alligevel til at skrive i sådan en tråd som du ikke ville..smiler.. Så fik jeg da dig op af sofaen..gg..
Det var nu ikke din holdning til forhandlerne jeg kommenterede, men bare det som jeg citerede dig for :wink:

Men når jeg kommentere på forhandlere ved navn er det faktisk kun en tak for hjælpen eller for en god handel :wink:

I bund og grund er vi jo enige :y Mig bevist har Mads slet ingen forretning der kan besøges. Ret mig hvis jeg tager fejl Mads...Er der en webshop?
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af bhjensen »

Lord Mike skrev:
Valentin skrev:Godt at høre jeg ikke var den eneste der turde melde sig..
Andre har så samme mening ved at holde sig langt væk fra sådanne tråde.

Tråde som disse gavner på ingen måde nogen overhovedet. Da jeg selv i mange år har stået/drevet butik vil jeg bare sige at man på ingen måde kan gøre alle tilfreds om det så er kundens skyld eller forretningens/ekspedientens skyld. Der kan ved enhver handel gå noget galt enten for kundens side ved fejlkominikation eller andet, samtidig kan det også gå galt ved forhandlere af flere årsager (leverandøre, fragten mm). Men man for simpelhen ikke mig til at skrive hverken negativt eller for dens sags skyld gode positive oplevelser hos en forhandler. Prøv bare at forstille at en enkelt handel går galt af den ene eller anden årsag som forhandleren ikke selv er skyld i, og der fra kundens side i et forum som dette kommer med sin side af situationen og sviner/ytre sin utilfredshed hvordan man faktisk kan tage maden ud af munden på en forhandler som faktisk kan gøre det rigtig godt i langt de fleste handler. At man så kommer med sin utilfredshed når man mødes privat ser jeg så som en helt anden sag.

Det er ganske enkelt sådan at hvis jeg er utilfreds med en forhandler, så stopper jeg bare med at handle der. Jeg har ikke det store behov for at ytre min utilfredshed ved at nævner forhandler med navn på et forum som dette. Det burde mange andre herinde også gøre efter min mening.

Tænk jer om inden der skrives, vi nyder alle godt om de forhandlere vi har på den ene eller anden måde :wc:
Jeg synes egentlig tråden har fået mange fornuftige mennesker op af stolene. Vi er jo dybest set alle enige om at det ikke skal ende som ligegyldig mudderkastning, men en vis form for disciplineret udveksling af erfaringer kunne der vel nok blive plads til? :P
Boyu 128 L
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af Lord Mike »

Ja heldigvis er der flest positive oplevelse der i denne tråd, men uanset hvordan vi vender og drejer det så vil enhver forhandler ikke kunne give optimal service eller viden om de enkelte ting og sager som omfatter vores hobby. Af samme årsag kan vi finde negative oplevelse hos alle forretninger samtidig med at andre har posetive, og min pointe er bare hvad kan du/vi bruge det til?

Samtidig hvis man kigger tilbage i tiden hvor dette forum har kørt så skal der ingen ting til før tråde som disse køre helt skævt. Udover at alle forhandlere er oppe på stikkerne for ikke at læse negative ting om deres forretning så skal forummets adminitratore konstant stå klar til at låse tråden hvis det forkerte bliver skrevet.

EOD herfra :wc:
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
14

Indlæg af bhjensen »

Jeg er egentlig fuldstændig enig... :K
Lad den tunge ris og ros ligge på andre platforme = f.eks.TrustPilot.
Trods alt har vi vel brug for at høre lidt om andres erfaringer!
Boyu 128 L
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"