Forespørgsel på Led
- Thomaas
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 2006
Forespørgsel på Led
Jeg kan ikke rigtigt finde rundt i de forskellige led og linser.
Planen er at lave 3 lamper på omkring 200 watt stykket, med en kelvin på 16-18000 stykker. Men hvilke dioder og linser er de bedste?
Er det muligt at lave noget kelvin regulering som pacific sun har på deres lamper.
Er der i grunden nogle der har fundet ud af hvilke led de køre med.
Jeg har ikke rigtigt kunne finde nogle links med DIY lamper der kommer op på siden af pacific sun.
Så har du et link, så post det endeligt.
Thomas Jensen
Planen er at lave 3 lamper på omkring 200 watt stykket, med en kelvin på 16-18000 stykker. Men hvilke dioder og linser er de bedste?
Er det muligt at lave noget kelvin regulering som pacific sun har på deres lamper.
Jeg har ikke rigtigt kunne finde nogle links med DIY lamper der kommer op på siden af pacific sun.
Så har du et link, så post det endeligt.
Thomas Jensen
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2009
Re: Forespørgsel på Led
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Vil man uden om tolden, så er www.Led-Tech.de et bud. Lækre priser, og de har nærmest alt til DIY lamper..
Du skal nok ud i Cree XR-E eller XP-G. Linser er ikke alle der bruger.
Du skal nok ud i Cree XR-E eller XP-G. Linser er ikke alle der bruger.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Har selv overvejet noget LED til mit fremtidige akvarie.
Kan man ikke bare bruge nogle af de færdige spots der er i handlen med forskellige sokeltyper???
Kan man ikke bare bruge nogle af de færdige spots der er i handlen med forskellige sokeltyper???
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Thomaas skrev: Men hvilke dioder og linser er de bedste?
Det er nemt at finde ud af da det står på deres hjemmeside....nyeste og mest effektive Cree led´s
Jeg har ikke rigtigt kunne finde nogle links med DIY lamper der kommer op på siden af pacific sun. Der er jo en grund til at de er relativt dyre
Thomas Jensen
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Hej led eksperter
Jeg er også selv i gang med at læse lidt op omkring diverse led typer, men har ikke den store forstand på det endnu. Har en kammerat der er lidt mere inde i det, som gerne vil hjælpe mig, men han har ikke rigtig forstand på akvarieverdenen, så det bliver lidt en blanding af vores viden
Hvad er det der gør at man kan styre farven på de der dyre lamper? Er det et spørgsmål om at man skruer ned for evt. det vide lys hvis man ønsker det mere blåt? Og mister man lysstyrke på den konto? Og bliver det gjort med et potientiometer eller hvad?
Mine spørgsmål tilkendegiver jo nok min ringe viden på dette område, men håber at blive klogere med jeres hjælp
Håber det er i orden at stille spørgsmål i denne tråd Thomaas

Jeg er også selv i gang med at læse lidt op omkring diverse led typer, men har ikke den store forstand på det endnu. Har en kammerat der er lidt mere inde i det, som gerne vil hjælpe mig, men han har ikke rigtig forstand på akvarieverdenen, så det bliver lidt en blanding af vores viden

Hvad er det der gør at man kan styre farven på de der dyre lamper? Er det et spørgsmål om at man skruer ned for evt. det vide lys hvis man ønsker det mere blåt? Og mister man lysstyrke på den konto? Og bliver det gjort med et potientiometer eller hvad?
Mine spørgsmål tilkendegiver jo nok min ringe viden på dette område, men håber at blive klogere med jeres hjælp

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Thomaas
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3650 Ølstykke
Peters1 skrev:Hej led eksperter![]()
Jeg er også selv i gang med at læse lidt op omkring diverse led typer, men har ikke den store forstand på det endnu. Har en kammerat der er lidt mere inde i det, som gerne vil hjælpe mig, men han har ikke rigtig forstand på akvarieverdenen, så det bliver lidt en blanding af vores viden![]()
Mine spørgsmål tilkendegiver jo nok min ringe viden på dette område, men håber at blive klogere med jeres hjælp![]()

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮