Flotte fisk
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Re: Flotte fisk
nydelige fisk
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
Rigtig flotte fisk, synes bare det er "ærgerligt" der ikke er andet at kigge på end dem.
Er der intet du kan holde sammen med kejser fisk og sommerfugle fisk???
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
Der er da også et par flotte kiruger:-)martinknorr skrev:Rigtig flotte fisk, synes bare det er "ærgerligt" der ikke er andet at kigge på end dem.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Ser smukt ud med de former og farver som man ellers ikke ser ret ofte.
Diverse blødkoraller kan i hvert fald godt holdes med kejserfisk.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: middelfart
Det ser bare super lækkert ud det akvarie, har siddet og savlet over det rigtig mange gange, igennem de seneste par år har han også skiftet noget ud i hans besætning, om det så er fordi han skal prøve noget nyt eller om der smutter en enkelt engang imellem det finder vi jo nok ikke ud af. Undrer mig bare meget over hvordan han får det til og kører sådan, for der er ikke meget på de sten de kan spise og heller ikke særlig mange svampe og ligende de evt kunne gå og spise lidt.Men det ser sku flot ud. Men de fisk han har køber han nok ikke ved en rasteplads. de går nok ved hans forandler i karantæne i et par md så de er lidt mere klar når han får dem, for det ser jo også ud til at han bruger lidt mønt på fisk
Misundelig det tror jeg nok 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ikke helt korrekt.Olsen skrev:Ser smukt ud med de former og farver som man ellers ikke ser ret ofte.
De store kejsere kan godt lide at tygge i mange af dem.
CarstenH fortalte engang hvordan han havde set en P. semicirkulatus eller P. paru
flå et stort stykke ud af en Sacrophyton.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Der skal bare være nok af bløbkoraller så skal det nok gå, jeg har da tænkt mig at holde lidt blødkoraller som diverse kejserfisk bare kan gå og spise lidt af, det samme med polypper. Jeg går så nu og holder øje med om de også kan finde på at nappe i mine florida-skiver og hvis de kan holde sig fra disse bliver akvariet med masse af disse.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg
Det lyder jo godt at der er noget man kan holde med dem, for efter min mening så ser det lidt koldt og dødt ud uden noget andet end fiskene også selvom det er virkelig flotte fisk.
Har nemlig gået og leget med den tanke at når det skal være et større akvarie så skulle der være plads til nogle af de store kejsere da de netop er sindsygt flotte. Samtidig virker de også som meget majæstetiske fisk.
Fruen kan nemlig også rigtig godt lide blødkoraller da de "bevæger" sig og så er der heller ikke den evige kamp med værdierne da blødkoraller er lidt mere taknemlige overfor lidt nitrat og fosfat.
Havde også tænkt muligvis galaxea og clavularia, især clavularia da jeg har erfaring med at det vokser som om det fik penge for det. Så gjorde det heller ikke så meget at der blev spist lidt i ny og næ.
Har nemlig gået og leget med den tanke at når det skal være et større akvarie så skulle der være plads til nogle af de store kejsere da de netop er sindsygt flotte. Samtidig virker de også som meget majæstetiske fisk.
Fruen kan nemlig også rigtig godt lide blødkoraller da de "bevæger" sig og så er der heller ikke den evige kamp med værdierne da blødkoraller er lidt mere taknemlige overfor lidt nitrat og fosfat.
Havde også tænkt muligvis galaxea og clavularia, især clavularia da jeg har erfaring med at det vokser som om det fik penge for det. Så gjorde det heller ikke så meget at der blev spist lidt i ny og næ.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten