Samling af omvendt osmose anlæg.
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Samling af omvendt osmose anlæg.
Jeg har lige modtaget mit nye, og første, RO anlæg. Der står at membranen skal skylles igennem 15-30 min inden den sættes i hylsteret, men hvordan gør man lige det?
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9440 Aabybro
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Birkelse, Aabybro
- Kontakt:
Re: Samling af omvendt osmose anlæg.
jeg sprang over det da jeg fik ny membran, men gad vide om ikke bare der menes den skal stå i blød inden den kommer i?
Mvh. Gert Skjølstrup
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Jeg ved det ikke, men der står at det skulle være for at skylle et anti-mikrobiologisk middel ud, så jeg synes det lyder vigtigt...?
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5874 Hesselager
- Saltvand siden?: 2010
Samme her... Jeg sprang det næsten over. Jeg brugte 2-3 min med skylleventilen og har ikke haft problmer med det.
Med venlig hilsen
Kenneth
Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
Kenneth
Efter anlæget er samlet skal du bare skylde det igenem. Du vil også opdage at vandet er cola farvet.
Steen
Steen
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Okay, det prøver jeg. Tak for hjælpen 

Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Så kommer de næste spørgsmål
Jeg synes der kommer alt for lidt brugbart vand ud i forhold til den mængde spildvand der kommer ud, er der nogen forslag til at ændre det? Jeg vil gerne lave en beholder på omkring 20 liter som altid er fuld af RO vand, derfor skal jeg have lavet et setup hvor vandstanden i beholderen tænder og slukker for vandstrømmen gennem RO anlægget. Jeg har kigget lidt på dette http://cgi.ebay.com/AUTO-SHUTOFF-KIT-FL ... 3ef7498f0f
Er der andre forslag? Måske noget der kan købes i danmark?

Er der andre forslag? Måske noget der kan købes i danmark?
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Har du en booster pumpe på??
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Nej, det har jeg ikke. Ændre den på forholdet mellem brugbart vand og spildvand? Øger den ikke bare mængden af begge dele?
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Nej, den sænker mængden af koncentrat i forhold til mængden af permeat.bio skrev:Nej, det har jeg ikke. Ændre den på forholdet mellem brugbart vand og spildvand? Øger den ikke bare mængden af begge dele?
Mere vigtigt er det at huske at gennemskylle forfiltrene, da især kulfilteret indeholder en masse støv. Skylles det ikke igennem, vil støvet sætte sig i membranen og ødelægge den af.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Øh, du læser da ikke ret meget med i trådene om osmoseanlæg!bio skrev:Nej, det har jeg ikke. Ændre den på forholdet mellem brugbart vand og spildvand? Øger den ikke bare mængden af begge dele?
Med mindre du bor lige ved siden af vandværket, har du ikke det maximale tryk i rørene, og slet ikke det tryk som skal til for at få max. udbytte af anlægget.
Og da anlæggets egentskaber er opgivet ved max tryk og 25 grader varmt vand, vil du aldrig få så meget som angivet ud af anlægget.
Det er derfor vi sætter en booster pumpe på anlægget for så i det mindste at få trykket op til max.
Og for at få yderlig udbytte at vandet, er vi en del der har sat en membran ekstra på, så nærmer vi os noget som ligner 50/50 %.
Om man vil kunne få endnu mere ud af anlægget ved at sætte en 3 membran på ved jeg ikke.
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5874 Hesselager
- Saltvand siden?: 2010
Jeg har kun én membran på... Den ekstra i andre sidder på, er det i serie eller parrelel..?Carsten skrev:Øh, du læser da ikke ret meget med i trådene om osmoseanlæg!bio skrev:Nej, det har jeg ikke. Ændre den på forholdet mellem brugbart vand og spildvand? Øger den ikke bare mængden af begge dele?
Med mindre du bor lige ved siden af vandværket, har du ikke det maximale tryk i rørene, og slet ikke det tryk som skal til for at få max. udbytte af anlægget.
Og da anlæggets egentskaber er opgivet ved max tryk og 25 grader varmt vand, vil du aldrig få så meget som angivet ud af anlægget.
Det er derfor vi sætter en booster pumpe på anlægget for så i det mindste at få trykket op til max.
Og for at få yderlig udbytte at vandet, er vi en del der har sat en membran ekstra på, så nærmer vi os noget som ligner 50/50 %.
Om man vil kunne få endnu mere ud af anlægget ved at sætte en 3 membran på ved jeg ikke.
Undskyld jeg stjæler din tråd Bio..!!!!
Med venlig hilsen
Kenneth
Kenneth
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
en ekstra membran sættes på spildvandes afløbetandersen2009 skrev:Jeg har kun én membran på... Den ekstra i andre sidder på, er det i serie eller parrelel..?Carsten skrev:Øh, du læser da ikke ret meget med i trådene om osmoseanlæg!bio skrev:Nej, det har jeg ikke. Ændre den på forholdet mellem brugbart vand og spildvand? Øger den ikke bare mængden af begge dele?
Undskyld jeg stjæler din tråd Bio..!!!!
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje