Kører pt selv med pellets, men har en teori om at mit lille setup har bedre af et nitratfilter end af pellets.... ?
jeg har kun 200 liter vand, og syntes som andre , at mine koraller bleges en smule efter der er pellets i... Så fodrer korallerne mere end før for at imødekomme dette...
Hvad er ULEMPERNE ved at køre med Nitratfilter, frem for pellets ?
Tænker her et Nitratfilter med svovlkugler og argonit i toppen, for at imødekomme svoglsyren der frigives...
jeg har aldrig brugt nitratfilter før...
Med pellets ligger jeg konstant med 0 i nitrit - ca 5 i nitrat og tilsætter manuelt Calcium/magnesium - KH/Ph buffer kører i mit osmose påfyldning (aut) = KH 9 / PH 8,2 / Ca 420 / MG 1300
Pellets eller Nitralfilter - ris/ros
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: Pellets eller Nitralfilter - ris/ros
Nitratfiltre er bare besværlige - men kan du ikke forklare din "teori" ?
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Geografisk sted: vejle
Jamen teorien går ud på at jeg blandt andet tror på at nitratfiltre kan få nitrat ned på 0, hvor imod det kan mine pellets ikke...
det er som om at selvom der er alger i min sump, som egentlig trives, (de gror ikek voldsomt, men lever da) , og pellets på i fornuftig mængde (ikke max mængde) så kommer nitrat ik ned under 5 ...
Ligeledes så skummer skummeren betydeligt mere efter pellets er komemt på, .... gør den det med nitratfilter ?
det er som om at selvom der er alger i min sump, som egentlig trives, (de gror ikek voldsomt, men lever da) , og pellets på i fornuftig mængde (ikke max mængde) så kommer nitrat ik ned under 5 ...
Ligeledes så skummer skummeren betydeligt mere efter pellets er komemt på, .... gør den det med nitratfilter ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hvad tester du med ?
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Geografisk sted: vejle
Salifert...
jeg kender godt religionen ang salifert og andre
..
Og hvis jeg skal bruge andet end salifert så mener jeg personligt ikke der er nogen gevinst ved at bruge andre , prismæssigt tilsvarende produkter,...
Men ret mig gerne hvis jeg tager fejl
.... Salifert er dejlig nemt syntes jeg... Men hvis noen kan bevise at tilsvarende produkter er lige så "plug-n-play" ... så er jeg da med 
jeg kender godt religionen ang salifert og andre

Og hvis jeg skal bruge andet end salifert så mener jeg personligt ikke der er nogen gevinst ved at bruge andre , prismæssigt tilsvarende produkter,...
Men ret mig gerne hvis jeg tager fejl

***** ApFolmer@hotmail.com *****