Jeg kan forestille mig at forholdene skal være noget anderledes end med tropiske beboere. Jeg tænker på lys, temperatur, pumper, vandværdier osv.
Saltvand med dansk fauna og flora?
- bhjensen
- Rev haj

- Reactions: 0
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Saltvand med dansk fauna og flora?
Er der nogen der har erfaringer med et saltvandsakvarie (128 liter) indeholdende danske dyr og planter. Eller evt. links til relevante sider.
Jeg kan forestille mig at forholdene skal være noget anderledes end med tropiske beboere. Jeg tænker på lys, temperatur, pumper, vandværdier osv.
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
-
wondersurfer
- Rev haj

- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
Re: Saltvand med dansk fauna og flora?
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
-
søvnig
- Naso kirurg

- Reactions: 1
- 19
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
- Kontakt:
Den vigtiske forskel er tempraturen. En god måde er at holde den nede ved at vælge LED-lys frem for T5 og HQI. Dog findes der også varme-tolerante fisk i dansk fauna f.eks gråtunge (solea solea) tangnål (syngnathus typhle) og havkarusse (Ctenolabrus rupestris) tror jeg også er glad for det varmere vand.bhjensen skrev:Er der nogen der har erfaringer med et saltvandsakvarie (128 liter) indeholdende danske dyr og planter. Eller evt. links til relevante sider.
Saliniteten er forskellig rundt omkring i DK. På vestkysten er den 32 promile og falder så stødt ned gennem kattegat. Mener den ligge på 8-12 promille ved Bornholm.
Find ud af hvad du vil have i akvariet eller hvilken biotop du vil have og byg akvariet ud fra det.
VH
Søvnig
Journalist på www.andeposten.dk
- TorbenC
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Og så skal du huske på, at du kun må tage dyr fra den Danske fauna ind til undervisning/undersøgelse i en kortere periode. Dette er self. undtaget hvis det bruges som fødevarer, foder etc. etc.