Efter en del grublen, (samt en rundspørge herinde

det første der skulle gøres var at skaffe flere LS og selvfølgelig havde der lige været en tråd herinde ugen før med et mega godt tilbud.....selvfølgelig solgt

Dagen efter fandt jeg en bobbeltip anemone i regnvandstønden...den havde overlevet turen....det gjorde det pludseligt til et endnu bedre køb. Anemonen blev solgt, da jeg (stadig) ikke helt tør binde an med anemoner.
så skulle der skaffes akvarie, intet jeg syntes der var attraktivt på forummet og tiden løber... (vi er her nået til ca 10. oktober)
Ind til Decocean, kan der nås at bestille nyt akvarie til 1 december?

Intet problem....yaayyyyy og til en superpris tillige

videre videre videre i teksten. Akvariet er lavet på special mål, og nu skal der skaffes bord.
Hen til min gode ven Bo og høre om han kunne hjælpe med at lave et godt og solidt bord. han havde heldigvis tiden og efter en del designsnak kom vi frem til en fin løsning.
det hele blev færdigt til 1 december, men projektet blev så lidt forsinket da der skulle gulvmand på, så det hele stoppede i 3 dage...men derefter gik det rimeligt som planlagt..koraller og fisk kom i den nye balje fra d 25/ og frem til d 28/12. det eneste jeg har mistet endnu, er en lille tridacna
Beklager den dårlige billedkvalitet...de er taget med mobil kamera....jeg skal nok finde nikonen frem senere

Møblet er (som sagt) blevet bygget af min gode ven Bo. delvis efter min ønsker og delvis efter lidt anvisninger fra den lokale XL-byg.
der er endnu ikke kommet låger, lister osv på Akvariet er købt gennem Decocean (tak til Carsten for råd og vejledning til det hele...og de rigtig fine priser ikke mindst

Det er bygget i 12 mm glas og måler 150x65x55 (lxdxh) der er ca 60 kg ls i tanken + en revkeramik søjle fra decocean der dækker overløbet og 15-20 kg i sumpen
cirkulationen er 4 x tunze 6055 med 7096 computer Sumpen er på 160 l men vil snarest blive skiftet ud med en 250 l ( V3.1

lyset er et aquasunlight ng 2 x 150 w hqi o 2 x 54 w t5
skummeren er en deltec apf600 og vil i V 3.11 blive skiftet til en ati powercone 250
der er ydermere en grotech tec 3 doseringspumpe med balling fra Decocean (kh+, ca og mg)