Hvordan kommer jeg igang?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Riber
Reactions:

Hvordan kommer jeg igang?

Indlæg af Riber »

... ja, jeg har ikke saltvandsakvrium - endnu - hvor finder jeg det jeg skal bruge her mener jeg butikker her i Nordjylland. Hvilke størelse akvarium skal jeg bruge jeg har 128, 97 og 63 liters til rådighed kan de bruges? Hvor finder I andre inspiration henne der findes jo ikke nogle Salvandsakvariebutikker eller lignede i hvert til fældet ikke i Nordjylland gør der ok måske en i Frederikshavn har jeg fået at vide.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

Akvariehulen i frederikshavn er først lige startet op igen, er ikk sikker på om de har saltvandsfisk mm. endnu eller om de skal ha' det igen....!

Inspiration bliver hentet på nettet, hovedsageligt herinde, men et besøg ved en der allerede har et saltvandsakvarie, tror jeg også ville være til stor inspiration....!
Jeg er selv fra nordjylland så kender alt for godt dillemaet med mangel på butikker, men udstyr kan erhverves ved bl.a. E-Akvariet, Cichlidecentret og Akvarieudstyr
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

det er rigtig god ide at besøge en der har et akvarie kørende. Desuden kan jeg varmt anbefale dette forum og sidst men ikke mindst tag og læs en bog eller 2. Jeg kan anbefale en der hedder Reef Secrets. Det er en god og nem forståelig bog selvom den er på engelsk
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk

Billede

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"