Ved der er blevet spurgt til det før Hvidt vand...
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
Ved der er blevet spurgt til det før Hvidt vand...
Har sidet og kikket en masse igennem her på forumet for at finde svar på hvorfor der opstår Hvidt vand i løbet af natten?? Alle værdier er ok kh ligger på 11 har kikket på mine 3 anemoner de lever ganske fint og alle dyr er der har kun en søhare og nogen snegle og to rejer og alt det lever også kan bare se at hvæst er blevet mælke Hvidt eller tåget
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Re: Ved der er blevet spurgt til det før Hvidt vand...
Nej det har jeg heller ikke her til morgen er det faktis ikke så slemt mere men det er der stadig
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
KH på 11 virker da noget høj...
har du skiftet vand eller tilsat noget til vandet?
har du skiftet vand eller tilsat noget til vandet?
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Lavet et vandskift på ca 30 liter det er det hele på et 700 liters så bure ikke være det og bruger også osmosevand
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
hejsa jen
ja det skulle jeg men den gør og her til aften ser det ganske fint ud igen så ved sku ikke lige hvad det har været.
men nu er alt godt igen har dog kun min PH jeg ikke helt forstår mig på for syens den gerne vil ligge højt ligger på 8,6 og vil gerne højer men ved ikke hvad der er skyld i at den stiger for de to første månder lå den stabilt på 8,1-8,3 men så begyndt den at stige uden der er kommet noget i akvariet af nogen levne former.
ja det skulle jeg men den gør og her til aften ser det ganske fint ud igen så ved sku ikke lige hvad det har været.
men nu er alt godt igen har dog kun min PH jeg ikke helt forstår mig på for syens den gerne vil ligge højt ligger på 8,6 og vil gerne højer men ved ikke hvad der er skyld i at den stiger for de to første månder lå den stabilt på 8,1-8,3 men så begyndt den at stige uden der er kommet noget i akvariet af nogen levne former.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Godt at det er ved er være ok igen. Hvad bruger du af salt?
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
ja det er dejligt det går i sig selv
jeg har brugt det salt jeg fik med fra ham der hade det før og så købt jeg noget hos en der hade nedlagt sit og der var salt nok til at jeg kunne start op, det jeg ikke lige var helt ops på, var at den en typ salt var til vand lige fra handen og det andet var beregnet til osmosvand og 80% af saltet var til osmosevand og der har jeg bare brugt normalt vand fra hanen af så skal ud og have købt nu og så bliver det nok noget red sea max pro salt som jeg har hørt skulle være godt for nu bruger jeg kun osmosvand
så kan være at det er der forklaringen ligger ved det ikke

jeg har brugt det salt jeg fik med fra ham der hade det før og så købt jeg noget hos en der hade nedlagt sit og der var salt nok til at jeg kunne start op, det jeg ikke lige var helt ops på, var at den en typ salt var til vand lige fra handen og det andet var beregnet til osmosvand og 80% af saltet var til osmosevand og der har jeg bare brugt normalt vand fra hanen af så skal ud og have købt nu og så bliver det nok noget red sea max pro salt som jeg har hørt skulle være godt for nu bruger jeg kun osmosvand
så kan være at det er der forklaringen ligger ved det ikke